Občas hra ukáže i úchvatná panorámata. | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Vydavatelství se zpovídalo za skrytou propagaci hry, platilo youtuberům

  • 2
U propagace Middle-earth: Shadow of Mordor nebylo na první pohled zřejmé, že jde o reklamu. Populární youtubeři přitom o titulu vytvářeli videa na zakázku vydavatele Warner Bros. Zmínku o reklamě však zpravidla bylo možné objevit jen v popisku, na který řada lidí neklikla.

Případ proto loni neušel pozornosti americké organizace Federal Trade Comission, která hájí zájmy spotřebitelů. A o necelý rok později došlo k završení případu, na základě kterého se vydavatelství Warner Bros. zavázalo postupovat odlišně.

Youtubeři za vytvoření videi získali tisíce dolarů a propagace na titul nesměla vrhat negativní stín. Většina z nich přitom ve videu nezmiňuje, že vzniklo na zakázku a minimálně v jednom případě chybí i poznámka v popisku.

Warner Bros proto od youtuberů přiznání spolupráce bude muset vyžadovat i zpětně. Platí to však také pro veškerý další obsah, který pro libovolné produkty od Warner Bros. teprve vznikne.

Middle-earth: Shadow of Mordor
Middle-earth: Shadow of Mordor
Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Vydavatelství navíc není jediným subjektem, který za podobné praktiky čelí obviněním. V minulosti se organizace Federal Trade Comission zabývala také kanálem Machinima, který pomáhal zajišťovat tichou propagaci konzole Xbox One.

Pozornost organizace by nově mohli přilákat také youtubeři ProSyndicate a Tmartn, kteří vlastní hazardní web CSGO Lotto. Na tom lze soutěžit o obsah do hry Counter-Strike: Global Offensive a oba youtubeři zveřejnili falešná videa, na kterých díky webu získají vzácné vzhledy zbraní.