Ilustrační obrázek k nejnovějšímu dílu hry Thief

Ilustrační obrázek k nejnovějšímu dílu hry Thief

Velkorozpočtové hry trpí nedostatkem inovace, říká autor Deus ex a Thief

  • 0
Ačkoliv se o něm příliš nemluví, patří Warren Spector mezi nejostřílenější návrháře videoherního průmyslu. Je otcem řady milovaných sérií, například her Wing Commander, Ultima: Underworld, Thief, Deus Ex či System Shock.

Spector se po několika letech v akademickém prostředí vrací k vývoji her a nechal se slyšet, že nedostatek inovace ve velkorozpočtových hrách zachraňují nezávislé projekty.

„Nemůžu uvěřit tomu, že to řeknu nahlas. Už mě potom v herním průmyslu asi nikdy nezaměstnají. Ale u velkorozpočtových her nevnímám výrazný pokrok. Zdá se, že vycházejí vyladěnější a hezčí verze titulů, které již bylo možné hrát před lety,“ řekl Spector v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Díky bohu za nezávislou scénu. Existují v ní lidé, kteří experimentují se zajímavými věcmi,“ dodal. Legendární návrhář sám chce experimentovat s posouváním laťky.

Warren Spector

„Chtěl bych vidět propracovanější postavy a robustnější umělou inteligenci. Hodně jsme se zlepšili v programování soubojů. Ale řekl bych, že se příliš nezměnilo u umělé inteligence mimo boj a při interakci s lidmi. Nijak zásadně jsme neposunuli konverzaci ani vytváření emocionálního pouta s postavami. S tím bych si rád hrál,“ vysvětluje Spector.

Zároveň však uznává, že společnost Arkane Studios alespoň částečně pokračuje v šlépějích studií Origin a Looking Glass, kde Spector pracoval. V Arkane totiž vznikla značka Dishonored, která nepřímo navazuje na jeho plíživou hru Thief.

Podobně jako Spectorovy staré projekty se totiž i tituly od Arkane Studios pokouší hráčům umožnit „psát jejich vlastní příběhy“. A vývojář by v tomto ohledu rád pokročil ještě dále.

Příležitost pro to ostatně bude mít s tituly System Shock 3 a Underworld Ascendant, jejichž vývoj povede, a díky nimž se k tvorbě videoher vrátil (čtěte více).