Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář Warren Spector: O výdělky mi nejde, úspěch definuji jinak

  12:17aktualizováno  12:17
Patří mezi největší veterány herního průmyslu. Jmenuje se Warren Spector a jeho portfolio čítá práci na titulech jako Ultima, Wing Commander, System Shock, Thief nebo Deus Ex. Při vývoji her se však řídí odlišnými kritérii než řada dalších tvůrců.

Warren Spector | foto: Luigi Novi CC-BYCreative Commons

„Když pracujete na hře, musí za tím být záměr. Musíte mít důvod, proč pracujete právě na tom či onom projektu,“ prohlásil Spector na akci Sweden Game Conference.

Šéf vývoje by měl vědět, proč by se hráči o daný projekt měli zajímat. A proč by měl zajímat vývojáře. Jen pak lze podle Spectora definovat, co pro vás znamená úspěch.

„Někomu záleží na prodejích, příjmech a ziscích. Neříkejte to žádným vydavatelům, ale mně je to absolutně fuk,“ tvrdí Spector. Zásadní je prý definovat vlastní kritéria pro úspěch.

A ve Spectrově případě je cílem prodat o jeden kus více, než je třeba, aby investor zafinancoval i další hru. „Maximalizace zisků mi je naprosto ukradená,“ prohlásil Spector.

Pro někoho je prý zásadní pocit z dobře odvedené práce. Pro jiného je to o uspokojení ega, které si spojuje s oslavnými recenzemi a cizí chválou. Další tým si může cenit zábavnosti hry.

System Shock (reboot)
System Shock (reboot)
System Shock (reboot)

Warren Spector pracuje ve studiu Otherside Entertainment, kde vzniká i předělávka prvního System Shocku.

„Já si myslím, že zábava je bezcenné slovo. V mém studiu ho nesmí nikdo používat. Nic to neříká a při vývoji hry to nepomáhá,“ řekl Spector.

Spector si sám pro sebe definuje čtyři pilíře úspěchu. Prvním je možnost, aby hráč příběh sám vyprávět. Druhým je vývoj titulu, jaký ještě nikdo neudělal.

Třetím je možnost procházet hrou v kůži někoho odlišného. A mít tak možnost zažít něco nového. A posledním pilířem jsou méně zjevná témata, která hráče vedou k zamyšlení.

„Pokud jen kopírujete práci jiných lidí, proč se vůbec namáháte? Za prvé je to nuda pro vývojáře, za druhé jsou hry dostupné... Jak dlouho, čtyřicet let? Stále patříme mezi nová média. A pokud máte pocit, že jsme už všechno objevili, zamyslete se znovu.“

„Když se podíváte na dnešní velkorozpočtové hry, uvidíte spoustu projektů, co jsou si podobné jako vejce vejci. Spousta titulů působí jako staré hry s lepší grafikou,“ věří Spector.

Spectorovo vystoupení na Sweden Game Conference citoval server Games Industry.

Warren Spector v současné době vede vývoj hry System Shock 3 a pokračování titulu Ultima Underworld: The Stygian Abyss nazvané Underworld Ascendant.

Autor:






Hlavní zprávy




Asus Z170-KAsus Z170-K

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.