WarTorn - simulace války

Je rok 2999. Všude na Zemi je mír a lidstvo s tím není spokojené. Vrozená touha po konfliktu nedovolí nikomu z lidského pokolení radovat se dlouho ze světa bez válek. Většina lidí dychtí po tom, aby se konečně stalo něco, co tu děsnou nudu zažene. A právě z toho důvodu vznikl WarTorn - simulace války.
Wartorn

Je rok 2999. Všude na Zemi je mír a lidstvo s tím není spokojené. Vrozená touha po konfliktu nedovolí nikomu z lidského pokolení radovat se dlouho ze světa bez válek. Bojové sporty už dávno nikoho nezajímají a většina lidí dychtí po tom, aby se konečně stalo něco, co tu děsnou nudu zažene. A právě z toho důvodu vznikl WarTorn - simulace války. Do speciálně vybudovaných arén se vypustí warlordi (neboli velitelé) spolu s jejich týmy a přenášeni do celého světa všemi televizemi mezi sebou povedou boj na život a na smrt. Prostředky, které k tomu budou moct použít, jsou pokaždé závislé na výsledku veřejných voleb - letos se odhlasovalo 20. století (doba, po které nostalgicky vzdychá nejeden potlačený násilník z roku 2999). Zbraně i ostatní výstroj tedy bude odpovídat prostředkům té doby - každý warlord dostane na výběr z hromady replik, z nichž sestaví svou počáteční výzbroj. Během hry má navíc možnost kdykoliv vyměnit svoje zbraně, jednotky i všechno ostatní s jakýmkoliv jiným warlordem, který k tomu bude ochotný. Kostky jsou tedy vrženy a nastává chvíle, kdy hrdinové musejí vkročit do arény ...

Jak je z předchozího odstavce doufám evidentní, WarTorn bude realtimovou strategií. Společnosti Eyst a Impact se na to dohodly už před drahnou dobou - a v tom je právě ten hlavní zakopaný pes. Příběh hry Wartorn(svádějící tak trochu ke srovnání s Running Manem) nezní nejhůř, takže začátek by byl slibný. Ani pokračování nezní nejdřív špatně - 32 arén ve 32 zemích po celém světě, 3D terén s nejrůznějšími kopečky a údolími, plně zoomovatelná kamera a pár ozvláštnění navrch. Například suroviny (jsou ty čtyři různé) získáváte tak, že obsazujete již vybudovaná těžní místa (věže, doly ...). Pokud jich máte dost a něčeho jiného zase nedostatek, můžete s nimi libovolně obchodovat a získávat za ně vojáky, zbraně nebo suroviny jiné. A když vám celý ten resource managing leze na nervy, Wartorn vám dokonce dá možnost hrát úplně bez surovin. Dalším ozvláštněním (i když už ne tak originálním) jsou jednotky, které si můžete přetvořit do nejrůznějších podob. Stanovit si můžete tloušťku pancéřování na tanku, druh zbraně v rukou vašich pěšáků i typ motoru ve vašich ponorkách. Jednotky, které prošly mnoha bitvami, se pak stávají jakýmisi válečnými veterány, kteří jsou silnější a výkonnější než jejich mladší druhové. No nezní to skvěle?

Tak a teď k tomu nepříjemnému. Všechno se to odvíjí od skutečnosti, že prvním datem vydání WarTornu byl podzim roku 1998. Jsme o dva roky dál a všechno, co bylo v roce 1998 na hře skvělého a jedinečného, je dneska už v tomto žánru běžné a okoukané - počínaje grafikou a konče těmi různými ozvláštněními. Nevím, jak se bude WarTorn hrát - možná i přes to, že už nebude žádnou bombou, dokáže poskytnout dobrou hratelnost, ale je rozhodně škoda, že sebou někdo ve vývojovém týmu trochu víc nehodil.


Témata: Ponorka