Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdní vývojáři pracují na pokračování hry, která inspirovala Fallout

aktualizováno 
Ačkoli si dnes na titul Wasteland z roku 1988 vzpomene jen málokdo, svého času to byl hit. Autoři hry počin označují za vůbec první postapokalyptickou hru na hrdiny, která se navíc stala inspirací legendárního Falloutu. A její pokračování prostřednictvím komunitního financování získalo přes 56 milionů korun.

Wasteland 2 vsází na pochmurný svět, kousavý scénář a obtížné morální volby.

Titul Wasteland 2 má přinést herní náplň ze staré školy. Pro lepší taktický přehled na něj proto budeme nahlížet shora. "Hraje se na tahy, takticky a s dějovou linkou, která bude propracovanější (než u prvního dílu)," píše o hře šéf projektu Brian Fargo. Tedy muž, který byl hlavním producentem prvního Wastelandu i hry Fallout.

Druhý díl podobně jako jeho předloha sází na drsný, pochmurný svět a kousavý scénáristický styl. Fargo navíc slibuje hru pro dospělé a říká o ní: "Vstřícnost k masovému publiku se mi u mých oblíbených televizních pořadů nelíbí. A rozhodně s touto hrou nedovolím, aby její krutý svět změkl."

Finance vývojáři získali prostřednictvím serveru Kickstarter letos v dubnu. A podle původního plánu by hra měla vzniknout během dalšího roku a půl. Šest měsíců si tým vyhradil na předprodukci, během které například definuje vizuální styl a vytvoří příběh. A během dalšího roku by pak měl vzniknout finální produkt.

Fargo prý titul roky nabízel řadě vydavatelských společností. Žádná z nich však nevěřila, že je o hru tohoto typu dostatečný zájem. Podle jeho slov však autorům prvního dílu dodnes chodí e-maily s žádostmi o pokračování.

Wasteland 2

Vizuální test herního prostředí

První díl byl o pestrosti voleb i morálních dilematech

Předloha z roku 1988 se odehrávala na americkém jihozápadě. Devizou hry byla pestrost možností a jejich vliv na průběh hry. Titul též zahrnoval obtížná morální rozhodnutí. Hru tak bylo možné dohrát opakovaně a vždy s unikátními zážitky.

Na to vývojáři chtějí navázat i s Wasteland 2 a slibují například opětovné zahrnutí morálních dilemat. Fargo to ilustroval na příběhu manžela, který chce zachránit svou unesenou ženu a žádá hráče o pomoc.

Únosci se však paktují s významným klanem, který celou lokaci ovládá. Pokud se tedy hráč rozhodne ženu vysvobodit, může ohrozit svůj hlavní úkol v dané části světa. A jinak klidní členové klanu ho v takovém případě kdekoliv napadnou.

Hráč pochopitelně může nebožáka nechat na pospas jeho osudu. Muž se však v takovém případě vydá osvobodit ženu sám a jde na jistou smrt.

Situace nicméně není černobílá a lze ji řešit více způsoby. Hráč se například může pokusit do tábora únosců vplížit a ženu osvobodit nepozorovaně. Nebo se pokusit ji vyplatit, či únosce povraždit v tichosti. Každá volba pak ovlivní další dění v herním světě.

Koncept modelu pro titul Wasteland 2

Jeden z konceptů, který hráči mohli modelovat. Vývojáři pak zvolili ty nejlepší a jejich autorům zaplatili za to, že je ve hře využijí.

Ostřílení vývojáři

Hráči sobě

Autoři hry chtějí její rozpočet využít co nejlépe. Zveřejňují proto koncepty modelů, které může vytvořit sama komunita a vývojáři pak odkoupí ty nejlepší kousky (čtěte více).

Na vývoji se podílejí oba návrháři prvního dílu Wasteland, tedy Alan Pavlish a Mike Stackpole. Tým také posílí například Mark Morgan, který komponoval hudbu pro první dva díly Falloutu. A na ději se spolupracuje Jason Andreson, který se na vývoji Falloutu taktéž podílel.

Díky množství vybraných peněz s týmem navíc spolupracuje i herní návrhář Chris Avellone, který pracoval například na vývoji her Fallout 2, Planescape: Torment, Icewind Dale či Fallout: New Vegas.

Premisa tedy zní slibně a teprve čas ukáže, jestli jde pouze o pouze populární fráze. Posoudit, zda vývojáři dodrží původní plány, budeme moci již koncem příštího roku. Hra by v tu dobu měla vyjít pro platformy PC, Mac a Linux.

První díl titulu Wasteland, zdroj: Wikipedia.org

První díl titulu Wasteland, zdroj: Wikipedia.org

Autor:


Témata: Fallout, Linux


Nejčtenější

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.