Kromě upravené grafiky hra nabídne lepší vyvážení i dodatečné schopnosti postav a nově také jejich charakterové vlastnosti. Hra s Director’s Cut přechází na pátou verzi technologie Unity.
To vývojářům umožňuje pracovat s lepšími světly, zároveň to však vedlo i k předělání modelů postav a některých grafických prvků prostředí.
Společníci navíc budou mít k dispozici více namluvených průpovídek a povahové vlastnosti postav upraví dynamiku hry. Dopad mohou mít pozitivní i negativní.
Příkladem může být například potlačený vztek, kvůli kterému postava standardně není schopná kritických zásahů. Pokud však jeden sama utrží, zvýší to sílu jejích útoků.
A Precision Strikes je pro změnu nová funkce, která v boji umožňuje zaměřovat jednotlivé části těla. Ano, podobně jako v sérii Fallout.
Wasteland 2 je komunitou zafinancovaným pokračováním klasické postapokalyptické série. První díl se stal inspirací právě pro značku Fallout a druhý díl si v recenzích vede obstojně. Průměrné hodnocení se pohybuje okolo 81 %.