Wasteland Wolf – nový Fallout ?

Kvalita, úspěšnost a obliba série Fallout je nezměrná a není proto divu, že si mnohý vývojařský tým zahrává s myšlenkou na vytvoření podobné hry. Od zahrávání k práci přešli lidé z týmu Digital Geckos a pustili se do tvorby postnukleárního RPG, přičemž se vůbec netají tím, jaká hra je jejich vzorem.

Wasteland Wolf Legendární RPG Fallout zná asi každý z vás. Tato postnukleární sága patří nejen mezi nejoblíbenější hry svého žánru posledních let, ale mezi nejlepší RPG vůbec. Poměrně nedávno se objevily zprávy o připravovaném třetím díle, ale jsou to zprávy nezaručené a nelze se na ně zatím spoléhat. O to příjemnější je ohlášení projektu s názvem Wasteland Wolf, na kterém pracuje ruský vývojářský tým Digital Geckos. Hra Wasteland Wolf by v mnohém měla připomínat právě zmiňovaný Fallout a autoři se ani netají tím, že tuto legendu v mnohém kopírují.

Příběh hlavního hrdiny začíná v roce 2018. Během ekonomické krize v USA je hlavní představitel hry, voják z povolání, vyhozen z armády a nemůže sehnat práci. V době vysoké inflace a nezaměstnanosti vezme zavděk nabídkou kryogenického výzkumného ústavu, která mu zaručuje vysokou odměnu, pokud se zúčastní jistého experimentu. Tento experiment spočívá v tom, že se hlavní hrdina nechá na rok zmrazit, aby pomohl otestovat nový způsob uchovávání lidí v umělém spánku. Jak už to tak ale bývá, leccos se pokazí, výzkumný ústav udělá nějakou tu sviňárničku a náš milý hrdina se probudí až roku 2077. Všichni jeho přátelé a známí už jsou samozřejmě dávno po smrti, ale to by možná nebylo to nejhorší. Největším překvapením je, že svět je zničený jadernou válkou…

Hra se odehrává ve stejné části světa jako Fallout, tedy na území bývalého USA. Herní svět by měl být o něco větší a cestování po něm bude podobné, jako v jeho vzoru, to znamená po globální mapě, na které budou vyznačena jednotlivá Wasteland Wolf města a jiné důležité lokace. Větších měst by mělo být asi deset, krom toho se můžeme těšit i na speciální lokace a náhodná setkání, prostě vše ve falloutovském stylu. Příběh má být poměrně lineární co se hlavního úkolu týče, ale samozřejmě bude spousta možností jak řešit dílčí problémy a předpokládá se také velké množství nepovinných questů. RPG systém vývoje postavy bude také značně vycházet z Falloutu, to znamená, že kromě základních vlastností (síla, inteligence, charisma apod.) bude mít hlavní hrdina mnoho dovedností, které budou ovlivňovat šanci na úspěch při jednotlivých činnostech. I dovednosti budou víceméně klasické, takže můžeme očekávat skilly typu střelné zbraně, plížení, vyjednávání, první pomoc atd.

Boje budou řešeny tahově, kdy každá postava bude v závislosti na množství svých akčních bodů moci během svého kola provést určité akce. Oproti Falloutu by měly být obohaceny způsoby střelby (například různé typy automatické střelby, nejen univerzální "burst") i boj nablízko. Ve hře bude kolem šedesáti zbraní, z nich většina bude patřit mezi lehké střelné. Nabíjet budeme moci 25 různými typy nábojů, což je podle mého názoru možná trochu překombinované, nicméně to dodá vašemu Wasteland Wolf inventáři na rozmanitosti. Autoři zatím nepočítají s možností doprovodu hlavního hrdiny nějakým lidským parťákem, ale jsou v tomto směru trošku tajnůstkářští, takže se možná dočkáme nějakého překvapení v podobě věrného psa nebo jiného zvířete. Zajímavé asi budou i možnosti přepravy po mapě, jako příklad vývojáři uvádějí povoz tažený brahminy. No, nechme se překvapit. Grafické zpracování bude klasické izometrické, přičemž postavy budou zpracovány ve 3D a zasazeny do renderovaného 2D prostředí.

Podle všech dostupných informací zatím projekt Wasteland Wolf vypadá velmi slibně. Nebude sice nijak převratný co se originality týče, ovšem pokud bude mít dobrý příběh a kvalitní zpracování, tak určitě není na škodu zasazení děje do již známého (a osvědčeného) světa Falloutu. Termín dokončení hry zatím není znám, ale již brzy by se mělo objevit krátké hratelné demo a na našich stránkách můžete shlédnout i sadu prvních obrázků (i když se jedná vesměs o artworky).