Programátor se tak rozhodl přilákat pozornost k situaci přes aprílový žertík. V katalogu Steamu se tak dočasně objevila neexistující hra Watch paint dry, kterou nikdo ze zaměstnanců neschválil.
Nealon upozorňuje, že hru neměl v plánu vydat okamžitě. Chtěl ji zahrnout do seznamu připravovaných titulů s datem nastaveným na apríl, obcházení standardních procesů však vyžadovalo metodu pokus-omyl.
Programátor měl postup pod kontrolou pouze částečně, svého však cíle dosáhl. Po neautorizovaném kroku ho totiž Valve kontaktovalo a bezpečnostní slabinu odstranilo.
Autor žertu prý koketoval s myšlenkou, že prozkoumá, kam až je možné zajít. Nakonec se však rozhodl, že svou fiktivní aplikaci neumístí na seznam prodávaných her. To by totiž život mohlo zkomplikovat nejen Steamu, ale i zákazníkům.
„Chtěl bych se omluvit, pokud jsem urazil někoho z nezávislých vývojářů bojujících se schvalovacím procesem Steamu. Šlo o pouhý žert, kterým jsem otestoval něco, co jsem se Valve snažil nahlásit posledních několik měsíců. Tedy možnost umístit na Steam libovolnou hru, aniž by o ní Valve vůbec vědělo,“ napsal Nealon na svém blogu.
Klíčem k prolomení systému bylo vlastnictví účtu pro službu Steamworks. Díky té pak programátor distribuci posílal příkazy přes Javascript a Steam mu umožnil nastavovat i hodnoty, ke kterým by Nealon neměl mít přístup.
Sám si tak svůj projekt schválil a zařadil ho do katalogu distribuce a to včetně obchodovatelných karet Steam Trading Cards.