Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Werewolf: the Apocalypse - the Heart of Gaia

  12:03aktualizováno  31. ledna 2000 12:04
Werewolf: the Apocalypse - the Heart of Gaia
Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

"...Jsme prastaří. Žijeme mezi vámi déle než lidská paměť sahá. Jsme strážci a ochránci. Po staletí hlídáme poklad nejvzácnější: naši Zem. Je společnou matkou nás všech, a přece ji vy, lidé, ničíte více než kdokoliv jiný. A mnozí z nás se proto obrátili proti vašemu rodu. Byla to chyba. Nyní jsme pro vás zrůdy, ne bratři, a musíme se skrývat. Bojíte se nás a nenávidíte nás, ač neprávem. Ale vytrváme a splníme svůj úkol. Neboť my jsme Garou, my jsme... vlkodlaci!"

A o mýtických vlkodlacích bude i nová, velmi slibná hra od DreamForge a ASC Games jménem Werewolf: The Apocalypse- The Heart of Gaia (podtitul by v češtině mohl znít "Srdce Matky Země"). Půjde o hybrida akce a adventury s (jak jinak) výraznými RPG prvky. Hra je založena na tzv. Světě Temnoty, velmi oblíbené sérii stolních RPG od nakladatelství White Wolf. Je to v podstatě naše současnost, jenže viděná ze strany neviděných- upírů, duchů, a ovšem, vlkodlaků. Ti jsou ale až druzí, jimž se dostává pořádného počítačového zpracování- prvenství patří upírům a toužebně očekávané Vampire: The Masquerade. Jsem zvědavý, kdy se někdo ujme i třetího "rodu prokletých", a vytvoří remake neméně skvělé Wraith: The Oblivion (Přízrak: Zapomnění - o koho půjde je vám jistě jasné).

Leč, zpět k vlčímu lidu. Jak jsem naznačil v úvodu, nabízí se nám velmi nevšední pojetí tohoto tématu, na hony vzdálené starým legendám. Ve Světě Temnoty jsou vlkodlaci pastýři a ochránci Matky Země, kterou nazývají Gaia, a považují v podstatě za bohyni. Již dávno se rozkmotřili s lidskou rasou. Vždyť lidé jsou, jak známo, největší ničitelé modré planety... a od takových úvah je jen krůček k utrhaným končetinám a vyrvaným srdcím, a od nich zase k pogromům, divokým honům na čarodějnice, a ovšem k hořícím hranicím. K velké spoustě hranic. A přitom lidé nejsou největší nepřátelé vlkodlaků...

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

To si velmi rychle uvědomí i Ryan, mladík jež se jedné temné londýnské noci stane svědkem vraždy své matky. Celkem pochopitelně se rozzuří- totiž ROZZUŘÍ, najednou se s ním stane cosi zvláštního, a pak už jen s otevřenou hubou a vyplazeným jazykem :-) sleduje krvavou sekanou která ze zabijáků zbyla. Vlkodlaci se mohou samozřejmě měnit kdykoliv chtějí, ale občas se jich zmocní krvavý amok, a pak se prostě neudrží... A jak tak Ryan sedí nad těmi smutnými zbytky, a diví se že má pár desítek zubů a drápů a pár miliard chlupů navíc, promluví k němu jeho vnitřní Hlas. Zkoprnělému mladíkovi se rozbřeskne v hlavě poznání, kým je a jaké je jeho místo ve světě vezdejším. Dostal do vínku skutečně prokleté dědictví. Je jedním z posledních svého klanu, kdysi vznešeného a mocného, ale nyní obráceného k temnotě. Jejich slavné jméno, White Howlers (Bělostrstí vyjící), je téměř zapomenuto. Nyní jsou Black Spiral Dancers (Tanečníci v černé spirále), odporné kreatury, sloužící strašlivému Wyrmu.

Wyrm není ze života, z rostlin, ni z kamene. Je to nadpřirozená síla, samotná esence zkázy. Je jednou ze tří bytostí ovládající naši realitu- jména dalších znějí Weaver (Tkadlec: esence řádu, a pravděpodobně Bůh nás smrtelníků) a Wyld (Divoký: symbolizuje chaos a entropii). Na začátku příběhu se Weawer pomalu ale jistě propadá do šílenství, což nachyluje váhy světa ve prospěch Wyrmu. A ten dělá to co umí nejlépe: ničí svět. Ryanovi je souzeno sjednotit ostatní vlkodlaky, a skrze pouť hluboko do skrytého duchovního světa zachránit Zemi. Nebude to mít jednoduché- jeho protivníky budou lidé, Garou sami, a samozřejmě nestvůry Wyrmu. Musí zničit příšernou stínovou zem zvanou Labyrint tanečníků, očistit jméno svého rodu, a nalézt vlastní osud. Ale o ničem z toho nemá na začátku ani ponětí, snaží se pouze zjistit proč byla jeho matka zavražděna a kdo byl vlastně jeho otec. Je sám, bez kmene a bez vůdce, a nová identita ho spíše děsí, než aby mu dávala sílu. A tehdy přicházíme my hráči.

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Je vidět, že Vlkodlak má slušné filozofické pozadí (v něčem mi trochu připomíná Sandmana), a disponuje na hororovou akci slušným příběhem. Upírská epopej to není, a děj se navíc bude odehrávat " po levelech" (něco jako v Jedi Knightovi), ale přesto je za "story" významné plus. Snad se slibný začátek nezvrhne v bezduchou mlátičku. A myslím že motivy společenské vykořeněnosti a nepochopení najdou jistě u velké části hráčské veřejnosti silnou odezvu.

Po technické stránce bude hra akčnější kus, založená na přepracovaném enginu Unrealu v primárně third-person zobrazení. Autoři slibují 20 levelů natřískaných nápady, z obyčejných ulic a domů se dostaneme do zvláštního světa duchů, kde platí jiné fyzikální zákony a mnoho známého nabývá nové významy. Trochu mě zklamalo že pod pojmem "interakce s NPC" se skrývají filmečky a animace bez možnosti hráčova zásahu. Co naopak vypadá přímo výtečně je animace hlavního hrdiny. Jste Garou, a tak můžete kdykoliv změnit podobu- vedle lidské (Homid) máte ještě vlčí (Lupus) a klasickou "napůl člověk napůl vlk" (Crinos). Podle zvolené podoby se mění i perspektiva a ovládání- vlk má hlavu metr nad zemí a "vidí" pachy (vzpomínáte na Discworld Noir?), člověk je jasný, ale dívat se na svět očima obří vlkodlačí "pravé podoby" vám jistě spraví náladu :-). Protože většinou uvidíme Ryana z pohledu třetí osoby, můžeme se těšit na real-time morfování, a pro lepší orientaci má při přiblížení se k předmětům a zdem postava "zprůsvitnět". Jsem zvědavý, jak tohle dopadne v praxi...

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Bojový systém je jedna z nejdůležitějších věcí ve hře, a podle toho je také propracovaný. Každá podoba má své klady a zápory. Jako člověk můžete chodit po ulici a nepřilákat nevítanou pozornost, nejlépe se manipuluje s předměty, a k dispozici je velký arzenál zbraní. Od olověné trubky a nepostradatelné brokovnice přes samopaly až po experimentální laserovou pušku. Vlk je nejrychlejší a snadno se skryje, naopak jeho schopnost "vidět pachy" odhaluje skryté nepřátele. Ale Crinos bude zřejmě to pravé ořechové- šestimetrový kolos vyzbrojený tesáky, drápy a nadlidskou silou, schopný svými spáry doslova trhat smrtelníky na kousky. (Už pro ten pocit... :-)) Později získáte magický meč Klaive, který způsobuje nehojící se zranění- nezapomínejte že většina tvorů Světa Temnoty je citlivá pouze na stříbro a oheň, a jinak velmi rychle regeneruje. (Na kouzelnou zbraň to má trochu zvláštní jméno- "Sudlice". Posuďte sami).

A tím vaše možnosti nekončí. Máme tu ještě Dary (přírody), magické schopnosti. Například- Flame Spirit je základní fireball, Seed of Gaia zabijácká ostnatá koule, máme tu léčení pod názvem Babiččin dotek (Grandmother's touch),a zajímavě vypadající "břitvodrápy" Razor Claws. Tyto Dary pochopitelně časem zesílí, stejně jako některé fyzické vlastnosti, a naučíte se i nové kousky s mečem. Zkrátka, možností je obrovské množství, a každý hráč si pravděpodobně vyvine vlastní styl. Ve stolním vzoru Vlkodlaka existuje 13 klanů, každý má své zvláštní schopnosti, a autoři slibují že nejinak tomu bude i v počítačové verzi. Uvidíme jak to vyřeší.

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Podle obrázků bude hra skutečnou pastvou pro oči. Jako v Unrealu průsvitné textury, barevné osvícení, mlha... Navíc změny podob, a až psychedelické (ne-li psychopatické) prostory Labyrintu s "divnou" gravitací, stěnami po kterých se dá chodit, a místnostmi ve 45ti stupňovénm pokřivení... Ale říkáte si, každá sranda něco stojí, a také že ano- minimální hardwarové požadavky znějí PII 233 s 32 MB RAM, a chcete-li si užít všechny detaily, potřebujete grafický akcelerátor druhé generace. Nejmíň. Zkrátka, Werewolf bude o hodně náročnější než Unreal.

Sečteno, podtrženo, půjde spíše o akci než o čistokrevné RPG. Oproti tématicky podobné Vampire: the Masquerade má velice slabou interakci, zato vypadá nepoměrně dynamičtěji. Pokud už bych měl srovnávat, napadá mě spíš výše zmíněný DFII- Jedi Knight. Myslím ale že právě kvůli své akčnosti a nekomplikovanosti má Werewolf šanci stát se hrou široce oblíbenou, ne-li kultovní. Těšmě se tedy na jaro magického roku 2000, kdy vlkodlaci začnou výt i v našich luzích a hájích...

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.