Do severských bájí jsme se v počítačových hrách podívali již několikrát a většinou se jednalo o hry úspěšné. Jako jeden příklad za všechny si můžeme uvést slavnou 3D akci Rune. Zpravidla se jednalo o hry temné, vážné, plné mýtů a legend. Teď se k nám blíží výjimka, která toto pravidlo potvrzuje. Jedná se o hru Wiggles od společnosti Innonics, jež nám ukáže tyto ságy z trošku jiného úhlu pohledu. V této hře vám sice půjde o život a budete stát proti nelítostnému protivníkovi, ale vše vám bude nabízeno formou nadsázky a velice specifického humoru.
Příběh, který uvádí hru hru Wiggles na scénu, je poměrně prostý. Kdysi hodný a milý Odinův hlídací pes Fenris se... řekněme... dostal na šikmou plochu a zkazil se. Utekl a po čase si uvědomil své vlastní, vskutku nebývalé síly a rozhodl se vytvořit v podzemí doslova a do písmene peklo. Jenže v podzemí si v klidu pracuje váš malý nárůdek a nepřeje si nic jiného, než aby mohl ve své bohulibé mírumilovné činnosti pokračovat. To by v pekle pochopitelně možné nebylo, a tak je nutno Fenrise nějakým způsobem zpacifikovat. Vzhledem k tomu, že nejste žádní mohutní válečníci nebo mágové, nezbývá vám nic jiného, než pro něj vyrobit ocelový obojek. Že to nebude žádná legrace, to je vám asi jasné. Nejprve tedy budete muset získat čtvero magických prstenů, jež jsou ukryty někde pod zemí. Pochopitelně to nebude žádná legrace... Pardon, oprava. Nebude to nic snadného, ale legrace to rozhodně bude.
Kdyby měla být strategie Wiggles popsána několika málo slovy, šel by tento nelehký úkol splnit asi následovně. Wiggles jsou jakýmsi mixem Dungeon Keeperu, The Settlers, Tamagochiho a chovné stanice. Přijde vám to poněkud praštěné? Jinak ale, bohužel, Wiggles zkráceně popsat nelze. Grafickým ztvárněním opravdu připomíná Dungeon Keeper, děj se navíc z větší části odehrává pod zemí. Je zde ale i propracovaný systém resource managementu, kdy ze sedmi základních zdrojů vyrábíte dvaceti rozdílnými způsoby potřebné produkty, a to ve třech desítkách různých budov. Srovnání s The Settlers se přímo nabízí. Prvky Tamagochi zase tato hra přebrala v tom smyslu, že můžete takřka v každou chvíli určit libovolnému trpajzlíkovi, co má dělat, přičemž každá činnost se na jeho vlastnostech nějak projeví. A abyste si nemysleli, že těchto činností je jenom pár, tak vězte, že jich je zhruba kolem stovky. Od kopání a prací pro blaho ostatních, přes popíjení v hospůdce a prozpěvování, až třeba pro výcvik kung-fu a jiných bojových umění. No a co se oné chovné stanice týče, i wigglíkové chtějí mít malá wigglíčata. Protože zde ale funguje genetika, musíte si dávat dobrý pozor, kdo chová náklonnost ke komu, aby další generace vašich poddaných měla tu správnou kombinaci vlastností a schopností, jakou budete v příštích okamžicích potřebovat.
Možná si říkáte, zda se čekání na tuto hru vyplatí nebo ne. Zatím to totiž vypadá tak, že Wiggles mohou být opravdu dokonalou hrou plnou zábavy, nebo také naprostým překombinovaným propadákem. Nám se však zdá, že první možnost je mnohem pravděpodobnější. Proto si těch pár měsíců počkejme, než Wiggles vyjdou, a pak uvidíme. Můžete si být jisti, že tento titul si rozhodně utéct nenecháme.