Will Rock – Kick Your ASS!

  • 29
Varování: článek obsahuje obrazové a textové materiály, kterých by se měly vyvarovat slabší, romanticky založené a násilí odsuzující povahy. A samozřejmě nekompromisní novinář Radovan Holub, poněvadž hře dominuje zabíjení, krvavé orgie a stoprocentní absence požadavků na logické myšlení. Autoři sami preferují slovíčko masakr!

Will Rock Dříve jsem hrával adventury pro jejich neuvěřitelné příběhy a báječná dobrodružství. I logické hry patřily mezi mé oblíbené – inu, v té době jsem se ještě staral o své mozkové spoje a důsledně je procvičoval, případně obnovoval. Pak přišel Doom, načež herní scénu doslova zavalila lavina všemožných akčních her. K tomu musíme připočíst i stále lepší HW konfigurace, díky nímž je grafická stránka mnohem vyšperkovanější a nepřátelé umírají způsoby, nad nimiž občas zůstává rozum stát. Bylo rozhodnuto. Relativně nedávno vyšel první díl 3D adrenalinové řežby Serious Sam, v níž nám autoři přinesli zhruba následující poselství: vykašlete se na bloudění po úrovních, to stejně jen otravuje a raději pojďte postřílet stovky různorodých nepřátel. Bloudit rozhodně nebudete, existuje jen jedna cesta. Hra vzbudila, pro někoho možná překvapivě, ohromný ohlas a tak na sebe nenechal čekat stejně "kvalitní" druhý díl.

Tím se konečně propracovávám k ohlášené akci Will Rock, kterou sami autoři popisují vše vystihující větou: "A first person shooter that will Kick Your Ass!". Vše na svým bedrech nese nově založený tým Saber Interactive, nicméně zkušenosti s vývojem her mají z jiných společností. V jednom Will Rock z rozhovorů otevřeně přiznávají, že Serious Sam je jejich oblíbená hra, čili tak nějak lze vytušit, kde čerpali svoji inspiraci. Will Rock rozhodně nesází na příběh, od toho tu skutečně není, nicméně opět se dozvídáme, proč posbírat zbraně a vyrazit. Vžijeme se do role bývalého pana účetního, který kromě práce opustil i svoji otravnou ženu a vydal se najít prastaré biblické poklady. Informace čerpá ze zápisků svého dědy, archeologa. To zřejmě vysvětluje, proč na své cestě nebudeme potkávávat jen tak obyčejné ozbrojené lidské otrapy, ale hnedle šílené množství mytologických potvor. Aby ne, když je posílá sám bůh na obranu svých pozemských darů lidstvu.

Autoři původně hovořili o dvou tematických částech hry, jmenovitě o starodávném Řecku a jihovýchodní Asii, nicméně s konečnou platností se zřejmě dočkáme i středověkého Ruska. Styl hry by měl připomínat dnes již klasické filmy s Rambem či Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli. Nicméně i tak při hraní budou mít slabší povahy "nervy v kýblu", poněvadž kromě adrenalinové střelby nás čekají i další lahůdky. Způsobuje to mnohem více interaktivní prostředí. Například běžíte chodbou, míjíte sochu a Will Rock nevíte, jestli se najednou nedá do pohybu a nesejme vás pěkně zezadu. Další devizou bude grafické stránka hry, poněvadž stále vycházející nové obrázky ze hry vypadají pěkně nadupaně. Autoři opatrně naznačují, že se to podepíše na minimálních požadavcích, nicméně snad to nebude tak hrozné. Nehledě nato, že Will Rocka se dočkáme až během příštího roku. Přitom Saber Interactive používají vlastní engine, díky čemuž nemuseli platit drahou licenci a za další si ho stále upravují přesně tak, jak potřebují. A jen tak mimochodem, na oficiální stránce nabízejí - výměnou za email – demonstrační technologickou verzi enginu. Co se týče zbraňového arzenálu, chystají se mimo klasiky (revolver, meč, kulomet...) též unikátní artefakty, například nebezpečně znějící "medusa gun".

Ohledně hry více hráčů, na kterou spoléhám, si užijeme klasický deathmatch, kooperativ, upravený režim capture the flag a nově "Kill the Man with the Ball". Sečteme-li si všechny herní atributy, vychází nám akční nášup (autoři preferují označení masakr) ve velmi pěkném grafickém kabátku a interaktivním prostředím. Těším se moc.


Témata: Interaktivní, Socha