Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Will Rock – nakope vám zadek (dojmy)

  12:00
Kdo ráno nezažil narvané autobusy, přeplněné tramvaje či vagóny metra, případně nepocítil loket agresivní důchodkyně tlačící se davem, zřejmě plně nedocení hry ve stylu Serious Sam či Will Rock. Více v našich prvních dojmech.

Will Rock
Výrobce: Saber Interactive
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: 2Q 2003
homepage
Will Rock Kdo ráno nezažil narvané autobusy, přeplněné tramvaje či vagóny metra, případně nepocítil loket agresivní důchodkyně tlačící se davem, zřejmě plně nedocení hry ve stylu Serious Sam či Will Rock. Krystalická střílečka vesměs prostá jakéhokoli logického myšlení – hlavní náplň: střílení. Jediná taktika spočívá v individuální volbě zbraně vůči konkrétním nepřátelům, případně nijak složitém přepnutí páčky. Takový byl Serious Sam a ve své podstatě se Will Rock stává jeho o trošičku náročnějším pokračováním, byť jde stále o jedno: totální eliminaci všeho co se hýbe – žádní přátelé, ani nakloněná spřátelená duše, a už vůbec ne zdržující dialogy.

Příběh zřejmě není tím, co od hry tohoto charakteru očekáváme, nicméně je tu a dává našemu počínání jasný Will Rock smysl. Za vším hledejme samotné řecké bohy, kteří ve své době propůjčovali svým válečníkům nezměrnou moc, ale, jak všichni víme z dějepisu, nic netrvá věčně. Civilizace přicházejí s tím, že jednou neodmyslitelně zaniknou a nahradí je jiné. Řecké bohy však potkal jiný osud, sám Prometheus je uzavřel v tajném starodávném městském komplexu. A oni čekají... O mnoho, mnoho, mnoho let později vznikla též teroristická organizace, jež se snaží docílit příchodu starých bohů. Třetí nitka příběhu už se přímo soustředí na hlavního hrdinu Will Rocka, dědulu v klobouku a jeho pohlednou dceru, kteří ve vědeckém zájmu pátrají po vstupu do zapovězeného města. Jenže – střetnou se s teroristy, dědula schytá kulku mezi oči, dívčinu unesou, brána, která měla raději navždy zůstat uzavřena, se otevírá... Bohové slibují pomstu každému smrtelníkovi, který vkročí na jejich svrchované území, avšak Will Rock má naději. Sám Prometheus mu propůjčí sílu a poradí, že by měl posbírat božské artefakty zapovězeného města a teprve s nimi bohům pěkně rozbít ústa. Tímto máme Will Rock definované rozličné příšery, které na nás posílají sami bohové a především pak architekturu připomínající zašlou slávu řecké civilizace. Příběh podává vkusný sled pěkných comcisových obrázků a v kombinaci s atmosférickou, byť poněkud nenápadnou hudbou, určitě potěší.

Hra funguje na jednoduchém principu – existuje jen jedna cesta kudy lze postupovat vpřed. Ta je rozdělena na mnoho malých lokalit, přičemž hráč řeší nějaký „problém“ pouze v té aktuální. To, co už prošel, se nadobro uzavírá a opačně, tam, kam by se rád dostal, je ještě zavřeno. Neznamená to ovšem, že hráč pochoduje jednou chodbou, ve které střílí a tím se dostane na konec úrovně. Onu malou lokalitu totiž reprezentuje uzavřený komplex, jenž si žádá trochu zapojit hlavu. Ale ne moc. Většinou se jedná o zákys ve smyslu „zatáhni za páku a otevře se mříž“, případně: jsi před hradbami, na které se nedostaneš a v dálce vidíš katapult. Ano, přijdeme ke katapultu, natáhneme jej, posadíme se a necháme vystřelit. Vždy se Will Rock jedná o maximálně triviální záležitost, jakýkoli zásek vychází vesměs pouze z nepozornosti. Bohužel, zatím nelze posoudit, čeho se v plné verzi doopravdy dočkáme, poněvadž jsme měli možnost otestovat pouze základní verzi s minimem interaktivních prvků. Do června času dost, přesto pár věcí mě zatím nepotěšilo. Například aby se otevřely dveře dál, musí hráč vystřílet určitou lokalitu bez všech nepřátel. Žádný problém, jenže nepřátelé se objevují jaksi z ničeho nic, tedy přímo ze vzduchu - nikdy nelze určit, kolik se jich ještě ukáže. S tím souvisí to nejdůležitější – pokud se hráč hýbe vpřed a řeší třeba i primitivní problémy, je všechno v pořádku, jenže jakmile se střílením dokola se objevujících příšer podmiňuje další postup, přichází neodbytně nuda. Tím bych trochu poupravil slogan, že nikdy nevíte, jestli se neobjeví nepřítel za vašimi zády – ano, to je pravda, když se obnovují :-).

Will Rock Čím se Will Rock snaží hráče udržet? Nabízí se hledání ukrytého klíče, naskakování na lustr, průchod mezi praskajícími zdmi z nichž vycházejí nepřátelé, skákání nad propastí, uhýbání se před výsuvnými bodáky, používání katapultů, chůze po poškozeném schodišti... a střílení. Tím se dostávám k dalšímu bodu, který mě příliš nepotěšil a doufám, že se změní. Grafika z obrázků vypadá báječně, nicméně v samotné hře už budí trochu kulisový dojem. Ale lze si rychle zvyknout a určitě zaujme. Vadí mi ještě jiná věc – asi se shodneme, že stěžejní prvek hry představuje střílení. Pořádně si zastřílet. Potom ale zamrzí, že nepřátelé stále umírají tím stejným způsobem a vůbec se nehraje na různé části těla. Ne že bych si zakládal na kdovíjaké brutalitě, ale jistě uznáte, že sledovat po tisící pořád to samé se omrzí.

Pokud by se hráč sháněl po nějakém ozvláštnění, dobrá: během hry hlavní hrdina sbírá poklady. Posléze občas narazí na oltáře, které disponují trojí silou, respektive za peníze si zde lze zakoupit jednu z modifikací: nesmrtelnost, větší damage a zpomalení. Will RockPotom kdykoliv (jednorázově) stačí stisknout klávesu a na třicet vteřin se hráč těší z účinku. Za efektní bych označil též vynořování potvor ze země, v něčem zkrátka autoři zabodovali.

Tím se prokousáváme ke zbraním a příšerám. Coby základní nouzovka posloužila archeologická lopatka, ale pozor, na bližší vzdálenosti rozsévá smrt. Na obrázcích dříve publikovaný revolver nahradila klasická pistole s komoru na čtrnáct nábojů. V případě nouze zjistíte, že náboje se nevyčerpávají – ale jen u pistole. Další arzenál čítá nic moc zpracovanou brokovnici, samopal, kulomet, bazuku, mytologickou „medusa gun“ či kuši pro vzdálené cíle (sniperka). Střelba do potvory na blízkou vzdálenost způsobí, že její krev zamaže zbraň, nicméně iritující je, že krev se po chvilce kompletně a zřetelně vsákává do zbraně. Potvory příjemně překvapí, poněvadž vyžadují od hráče alespoň základní taktiku – první stvůry házejí sekery, před kterými lze uhýbat. Pokud takovouto nestvůru hráč zabije, z jejich vnitřností se vynoří dvě další. Časem už trochu štvou. Kostlivci nabíhají přímo pod kulomet, obecně umělá inteligence neexistuje – ani není třeba, potvory se zkrátka snaží běžet za hráčem. Občas se zaseknou. Lepší zábavu nabízejí speciály – explodující krysy, obr plivající kamení, skákající tygři... Eventuálně sochy přeměňující se do oživlé podoby. Zprvu překvapí, ale jelikož více jak polovina soch postupně ožívá, nevyhnete se preventivní střelbě do všech. Překvapení bere za své. Na druhou stranu si přiznejme, že se nejedná o AAA hru ale budget a pohybujeme-li se v této kategorii, jedná se bezesporu o skvělou hru. Navíc – počkejme si do finále, možná nás Will Rock ještě lecčím překvapí.

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Nezávislá hra ukazuje, jak to vypadá, když se ze stormtrooperů stanou zombie

Nezávislý vývojář Stefano Cagnani ve své hře Deathtroopers zkombinoval dva popkulturní fenomény. Co...

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Proč by to někdo chtěl? Populární hru rozjeli na chytrých hodinkách

Mít svou oblíbenou hru na zápěstí by možná někteří fanoušci daného titulu chtěli, jenže jak ukázal...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...