Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Williams F1 Team Driver - kurs pro piloty

  12:00aktualizováno  16. dubna 5:19
Stát se továrním jezdcem třetího nejúspěšnějšího týmu formule 1, je snem mnoha obyčejných lidí i profesionálních závodníků. Pokud netrváte na skutečném monopostu, nyní tu možnost máte. Tahle hra má ovšem určitá specifika, která byste u jiných formulových titulů nenašli. Zda je to k lepšímu, i horšímu, zjistíte jedním kliknutím.

Williams F1 Team Driver

Velký cirkus formule 1 každoročně přitahuje miliony diváků a točí se v něm miliardy dolarů. Zajezdit si alespoň jednou v opravdovém monopostu, je snem mnoha kluků i mužů. Ve Williamsu - třetím nejúspěšnějším týmu F1 to vědí. Nevyrobili ale dvoumístný "duopost" jako u McLarenu. Jako první ve světě superrychlých kol zavedli víkendové kurzy pro piloty amatéry. Bohužel jen ve hře. Nevíte, co si pod tím představit? Když to shrneme, tak je to pár kol na motokárách, stejný počet okruhů ve formuli 1600 a o jeden více ve formuli 3 a ve formuli 1. Pokud si říkáte: "obyčejné závody, co na tom", máte v podstatě pravdu. Ale je v tom jeden háček. Tohle nejsou ani pořádné závody. Na trati se objevují jen modrobílé Williamsy - žádní jiní, ani vymyšlení, soupeři. Možná se tím plní sen vedení stáje, aby první dvě místa vždy obsadili jejich stroje.

Podívejme se na to podivné závodění trošku více zblízka. Zavřete oči a představte si, že jste zazobaní milionáři. Vaše limuzína zastavuje u vývojového centra Williamsu a majitel týmu vás proslovem vítá ve svém království. Teď oči otevřete a vraťte se do reality. Ve hře vás uvítá odporné intro se záběry formulí. Obraz je prokládaný, každý druhý řádek černý a pohled na něj není zrovna příjemný. Objevuje se strohé úvodní menu hry. Nejprve je třeba vytvořit hráče. Nepočítejte s nějakým výběrem Williams F1 Team Driver týmu či vozu. Jak jsme již řekli, jezdit můžete jen za Williams a určit si lze jen barvu helmy. Z nabídky na vás kromě obligátního setupu kouká samostatný závod, kariéra, multiplayer a možnost hrát přes Gamespy ( Williams F1 Team Driver však v době psaní recenze mezi tituly, které je možné hrát přes tento server, nebyl ). Kariéra bývá nejzajímavější - podíváme se tedy na ní. Spouští se filmeček s projevem majitele týmu - ve stejně mizerné kvalitě jako bylo intro hry. Jsme tam, kde jsme skončili v naší milionářské cestě. Takže opět zavřete oči, vymyslete si pár miliard, pokračujeme. Po uvítacím nealkoholickém drinku se už samozřejmě těšíme na jízdu v ef jedničce. Pravidla jsou ale nekompromisní - žádný učený z nebe nespadl a škola je základem života - nejprve se musíme naučit řídit motokáry. Nepomůže ani když technickému šéfovi týmu ukážete klíčky od jednoho ze svých ferrari. Nejprve motokáry! Kupodivu to vypadá, že výcvik by mohl být k něčemu dobrý. Instruktor upozorňuje na nebezpečná místa trati, radí, jak je projíždět a pouští záběry z mistrovsky řízené motokáry. Ve hře uvidíte plánek okruhu, na němž v záludných místech svítí žluté kontrolky. Když na ně kliknete, objeví se popis oné části dráhy a v malém okénku záběr na správně řízenou motokáru.

Williams F1 Team Driver

Jsme opět ve výcvikovém středisku Williamsu. Objíždíme si několik cvičných kol. Pro dokonalý výkon je potřeba motokáru vyladit. Není to žádná velká věda. Buď řekneme instruktorovi co autíčko vyvádí a on ho podle našich přání nastaví, nebo si jej vyladíme sami. V počítači to znamená, že buď využijete jakéhosi průvodce fungujícího na stejném principu jako klasičtí průvodci instalací. Hra se vás v tom případě ptá, co auto dělá a nabízí úpravy, z nichž vybíráte ty, které vám vyhovují. Nebo si vše poštelujete sami. I když myšlenka průvodců není špatná, je k ničemu, protože na výběr máte vždy jen tři možnosti a jakékoli jemnější regulování je znemožněno. U motokár se stejně mění jen dvě hodnoty - rozložení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu a poměr mezi akcelerací a maximální rychlostí, což není problém s trochou zkušeností určit odhadem. U každé další třídy sice přibude jedno nastavení, ale stále je lepší vyladit auto bez použití průvodců.

Připravme se na závody. Nejprve je potřeba zajet kvalifikaci, ta určuje vaše místo na startu a z nějakého neznámého důvodu se jmenuje Time Trial. Motory ječí, avšak ani s plným plynem se nerozjedete, dokud se nerozsvítí červené světlo - ulitý start tedy nehrozí. Tahle hra nevypadá jako simulátor a ani jím není. Blikla červená, káry vyrážejí. Jak se jede milionářům v motokáře? Docela dobře. Fyzikální model je slušný, je třeba dávat pozor na prokluzující kola při přidání plynu Williams F1 Team Driver i na přílišné brždění - ovšem převržení auta se bát nemusíte. Po třech kolech se blíží cíl. Sláva jsem druhý! Kdybych si ale chtěl pustit záznam jízdy mám smůlu - nic takového tu není. Jde se na ostrý závod. Soutěžní jízda probíhá zcela stejně jako kvalifikace a opět získávám stříbrný věnec. Bohužel jen pomyslně, nějaké stupně vítězů či odměny byste hledali marně. Ale co to? Mám prý jet znovu. V kariéře se hnete dál, jen pokud zvítězíte. Žádné body, žádné kompromisy - buď vyhraješ nebo nic. Na druhý pokus jsem první. Následují další motokárový závod. Vše probíhá zcela stejně, jen trať je jiná. Tentokrát již vyhrávám napoprvé. Jdu na formuli 1600.

Ta už se, narozdíl od motokár, které mají vlastní krátké okruhy, jede na velké závodní trati. Jmenuje se Australský okruh, ale s tratí v Melbourne má společné jen jezero uvnitř dráhy. Pohled do nabídky ostatních okruhů odhaluje krutou pravdu - jediná oficiální věc na téhle hře je opravdu jméno Williams. Žádná trať se příliš nepodobá svému vzoru z F1. Pouze Japonský okruh má, stejně jako Suzuka, tvar osmičky s nadjezdem. No co, připravme se na závod formule 1600. Tyto stroje nemají žádné přítlačné plochy a jízdní vlastnosti se mění nastavením tlumičů. Tato nabídka také přibyla v menu úprav vozu. Možnosti výběru před závodem jsou stejné jako u motokár. Čtyři úplně stejná auta stojí před startovací čárou. Tribuny plné odporně Williams F1 Team Driver rozmazaných textur diváků lemují trať. Jedeme, tlačenice v první zatáčce, prásk, vylétávám mimo silnici, kola tvrdě narazila do mantinelu. To je konec. Ale ne, autu se nic nestalo, v téhle hře se asi nedá nic rozbít. A to mám poškození nastaveno na realistický model. Všichni mi však ujeli a já se ne a ne otočit do správného směru. Bum, další rána, předjeli mne o kolo. Ovšem počítačem ovládané auto se s nějakým najížděním na trať netrápí, prostě se na ní objeví. Právě čumák nasměrovaný jinam, než máte jet, je největší katastrofou jaká se vám může stát. Existuje však velice účinný způsob jak tomuto problému předejít - šikovnými nárazy do svodidel udržovat vůz tam, kde má být. Ovšem takhle se jezdí možná rallye, ale ne formule.

Ani na několikátý pokus se mi nedaří zvítězit a postoupit do dalšího závodu. Podíváme se tedy, jak si zjednodušit život. Možnosti jsou standardní - vyznačená ideální stopa, pomocník při brždění i zatáčení, ochrana před zablokováním kol a samozřejmě automatická převodovka. Ovšem ani tento švindl nepomohl, zase mne vyšoupli ze silnice. Vypínám pomocníky a měním styl jízdy. Na startu několika decentními nárazy soupeře trošku rozhodím a už se držím v čele. Vyhrávám. Postupuji do dalšího kola - je to Americký okruh, který samozřejmě nevypadá jako Indianopolis. Po úspěšném absolvování tohoto závodu třídu 1600 Williams F1 Team Driver opouštím. Přecházím do formule 3. Konečně auto s přítlačnými křídly, jejich nastavení také přibylo v nabídce úprav vozu. Následuje trojice závodů - jeden na firemním okruhu Williamsu, další v Anglii a poslední v Německu. Konečně se také něco rozbíjí a křídla se po nárazu mění na jakési modré trojúhelníky. Ovšem ztráta přítlaku se na jízdních vlastnostech nijak neprojeví. Soupeři vás dokáží slušně potrápit a je potřeba hodně se snažit, abyste vyhráli.

Sláva, po urputných bojích jsem zvítězil i v posledním závodě "malých" formulí. Technický šéf týmu mě svým projevem vítá ve formuli 1. Konečně je dostupná i poslední položka v nastavení monopostu - odstupňování převodovky. Avšak ani v královské třídě nejrychlejších vozů nemůžete jet dlouhý seriál závodů. Ani milionáři asi nezaplatí dost a tak se williamsy s williamsy utkají jen ve třech závodech. Na delším firemním testovacím okruhu, v Belgii a Japonsku. Na výměny pneumatik či doplňování paliva ani nemyslete, nic takového tu není. Když vyhrajete i poslední klání, nedostanete žádný pohár, ale opět si budete moci vyslechnout projev majitele týmu. Je nepochopitelné proč alespoň s ef jedničkou nemůžete jet více závodů, když ve hře je ještě Francouzský, Italský, Brazilský, Dánský, Kanadský a Španělský okruh. O jejich podobnosti s originály raději nemluvím. Ale proč nejsou použity v módu kariéry?. Jezdit v tomto režimu v podstatě nemá smysl, přijdete sice o povídání o trati, ale můžete si projet jakýkoli okruh kdy se vám zamane.

Williams F1 Team Driver

Věcí, která určitě stojí za zmínku je počasí - tak špatně udělané je jen v málokteré hře. V setupu totiž není volba vypnout či zapnout atmosférické efekty, ale jen zapnout mlhu a déšť či stopy gum na silnici - jedno nebo druhé. Když jedete v mlze za deště, projevuje se to, kromě toho, že nevidíte texturu pozadí, pouze tím, že za auty visí paprsky plazmy jak za kosmickými koráby. Opravdu - to co má být voda zvedaná koly vozů vypadá přesně takhle. Ono celé grafické zpracování nestojí za nic a to samé platí o zvucích. Prostě a jednoduše, tuhle hru berte jen v případě, že bude cédéčko zadarmo, a podepsané od Ralfa Schumachera - klidně na straně, kde jsou vylisována data. Jinak ruce pryč a radši si zajezděte jakékoli jiné formule.

Williams F1 Team Driver
Výrobce: THQ
Vydavatel: Mattel
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: hra nemá homepage
Minimální konfigurace: procesor 266 MHz, 64 MB RAM, 190 MB HDD
Doporučená konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Reklamní produkt Williamsu - jako hra k ničemu
Hodnocení 20%

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.