Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry z Windows Store sužují zbytečná omezení, Microsoft slibuje nápravu

aktualizováno 
Novou strategií Microsoftu je větší orientace na PC hráče, neobejde se však bez problémů. Na hry prodávané ve Windows Store se totiž vztahují specifická omezení, která Steam verze nemá. A například titul Quantum Break má být dostupný pouze prostřednictvím Windows Storu.

Rise of the Tomb Raider - Descent Into Legend trailer | foto: Microsoft

Programy prodávané přes Windows Store využívají odlišný formát než aplikace a hry dostupné jinde. Zatímco na Steamu nakupujeme hry s klasickou příponou .exe, ve Windows Store je k dispozici nový formát UWP neboli Universal Windows Platform. Ten však s sebou nese limitace.

Například hra Rise of the Tomb Raider ve Windows Store neumožňuje vypnout vertikální synchronizaci obrazu (v-sync). Chybí také podpora pro zapojení většího počtu grafických karet (SLI i Crossfire) a titul povoluje pouze hraní s obrazem přes celý monitor.

To neumožňuje zobrazování dodatečných informací, a například program Fraps pro nahrávání videí a típání obrázků proto v Rise of the Tomb Raider vůbec nefunguje. Většina těchto omezení se přitom na verzi dostupnou prostřednictvím Steamu nevztahuje.

Studio Nixxes Software vytvářející PC verzi přitom potvrdilo, že například chybějící nastavení pro v-sync je způsobené formátem UWP.

Microsoft pro změnu upřesnil, že podpora Crossfire i SLI možná je a závisí především na vývojářích. Microsoft navíc zmiňuje, že o kritice stávajících omezení ví a plánuje na zpětnou vazbu reagovat.

Autor:




Nejčtenější

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.