O Without Warning (dále jen WW) jsem se dozvěděl poprvé před zhruba půl rokem. Vydavatel v podobě legendárního Capcomu sliboval napínavý příběh viděný z úhlu pohledu hned šesti postav. Ve finále se ale příběh ukázal jako prachbídná kopie TV seriálu 24 hodin, zasazená do chemické továrny, která se originálně ocitá pod nucenou nadvládou početné skupiny teroristů. Původně měl být jeden z hratelných charakterů i záporný terorista, ale to by bylo absolutně nemorální a v době, kdy pohoršují násilné hry neinformovanou veřejnost a slavné, ještě méně informované politiky (zdravíme Hillary Clinton), se prostě výrobce ani vydavatel nechtěli dostat do situace á la kauza Rockstar se svým Hot Coffee z GTA: San Andreas. To jim samozřejmě nemůžeme vyčítat, i když by to jistě přineslo hře závan čerstvého vzduchu, který by jistě potřebovala.
Často se vám stane, že se ocitnete pod jasným světlem a několik metrů opodál postávající terorista si vás ani nevšimne.
Hratelných postav je celkem šest, z nichž se tři řadí do komanda speciálních jednotek a zbylé tři postavy by se daly označit za civilisty. První z nich je lehce přestárlý velitel ochranky Dave Wilson, který si potrpí kromě trapných hlášek i na svoji poloautomatickou pistoli. Druhý člobrda, který není od hlavy po paty navlečen do maskované uniformy je Ben Harrison, kameraman místních novin, pro něhož je více než záchrana rukojmích důležitá Pulitzerova cena. Poslední z civilistů je mladičká sekretářka Tanya Shaw, která jako jediná nevyvražďuje teroristy po stovkách, ale s vidinou záchrany svého vlastního života prostě vzala nohy na ramena a z chemické továrny se snaží utéct.Každá z postav má odlišný styl hraní, i když ne tak úplně, jak by se mohlo na první pohled zdát. Dva ze tří členů speciálních jednotek se liší pouze zbraní, přičemž poslední voják je pyrotechnik, takže se v jeho kůži dočkáte „překvapivě“ zneškodňování nastražených výbušnin. Postarší člen ochranky se liší od členů zásahové jednotky pouze vizáží a tím, že nevlastní žádný těžký kalibr, ale pouze obyčejnou pistoli. Více odlišná hra vás čeká za cílevědomého kameramana a vystrašenou sekretářku. Prvnímu jmenovanému stoupla vidina slávy do hlavy natolik, že se na místo činu vydal dokonce dobrovolně. Jeho mise jsou ve znamení nahrávání klíčových situací. Bohužel to zní stejně stupidně, jak to výsledně ve hře vypadá, a myslím si, že se ještě rádi vrátíte k vyloženě akčním misím v roli jednoho z členů maskované zásahové jednotky. Poslední z hratelných postav, Tanya, zastupuje stealth mise, které jsou poněkud rozporuplné. Často se vám stane, že se ocitnete pod jasným světlem a několik metrů opodál postávající terorista si vás ani nevšimne, natož aby po vás začal pálit. Vraťme se ale k podstatě této hry a tou je bezesporu akce.
Příběh bezostyšně kopíruje seriál 24 hodin, a dočkáme se tedy klasického hodinového odpočtu.
Poprvé jsem měl možnost setkat se s WW na PS2. Tehdy jsem o hru nejevil větší zájem i díky podprůměrné grafice, nestálému frameratu i neobvyklému ovládání. Již při prvním pohledu zjistíte že grafika na Xboxu je o třídu výš než u PS2 verze a i framerate je plynulejší, i když stálý zcela jistě ne. Textury jsou detailnější, ale výsledný efekt je v podstatě k ničemu, protože se pohybujete stejně pouze v šedozelených lokacích, které se podobají jedna druhé jako vejce vejci. Ovládání zůstalo stejné a přinejmenším ho musím označit za nešťastné. Připadáte si, jako byste ovládali dvousetkilového hrocha na kolečkovém křesle namísto člena speciální jednotky. Nemůžu si pomoci, ale neustále mi připadalo, jako by ovládání převzali tvůrci z nějaké first person akce. V té by zajisté fungovalo bezchybně, ale ve hře která je viděna z pohledu třetí osoby, působí nesmírně neomaleně. Kamera je na tom kvalitativně obdobně jako ovládání, takže se dalších komentářů radši zdržím. Animace je na relativně slušné úrovni, ale ničím neoslní.
|
Příběh, jak jsem již na počátku recenze poznamenal, bezostyšně kopíruje seriál 24 hodin (jeho videoherní zpracování by se mělo na začátku příštího roku objevit exkluzivně pro PS2) a dočkáme se tedy klasického hodinového odpočtu. Žádné dějové zvraty vás
|
Přes toto všechno však nelze označit WW za nejhorší hru všech dob. Animace a ani technická stránka grafiky nejsou nejhorší a xboxová verze se jako vždy pyšní zvukem ve formátu Dolby Digital 5.1. Bohužel jsou zvuky ve hře na průměrné úrovni a hudební doprovod je přímo katastrofální. Většina motivů je totiž založena na pseudo-atmosférickém „hůůů hůůů“, které vám za chvíli poleze pěkně na nervy. Fanoušci akčních her, kteří hrají všechny hry tohoto žánru, budou s WW svým způsobem spokojeni, ale i tak lze mluvit přinejlepším o slabším podprůměru.
WW je prvním projektem, kde spojil japonský gigant Capcom svoje síly s evropským vývojářským týmem. Bohužel šlo o nepříliš známé Circle Studio a výsledek tomu odpovídá. Osobně doufám, že Capcom na Evropu příliš nezanevře :-).
Without Warning | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|