Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm věcí, které potřebujete vědět o novém Wolfensteinu

aktualizováno 
Wolfenstein: The Old Blood se odehrává v alternativní realitě před koncem druhé světové války, kterou ve hře nacisté vyhráli. Podívejme se, proč se na prequel nazvaný The Old Blood těšit.

Na blogu společnosti Bethesda, která hru vydává, se objevil článek poukazující na sedm věcí, kvůli kterým se máme těšit na samostatně spustitelný prequel k loňskému Wolfensteinu. A protože nejde jen o PR řečičky, ale přímo pohled vývojářů ze studia MachineGames, pojďme si je rozebrat.

Připomeňme jen, že slavný bijec nacistů B. J. Blazkowicz se pokusí spojencům pomoci ve dvou misích v Bavorsku. V první části se utká s maniakálním dozorcem, který střeží hrad Wolfenstein. Další kroky povedou do města Wulfburg, v němž nacističtí archeologové exhumují záhadné artefakty ohromné síly.

Wolfenstein: The Old Blood

Wolfenstein: The Old Blood

Cesta časem zpět jako velká příležitost

Autoři vnímají časové zasazení jako dobrou příležitost vyplnit mezery v příběhu a zároveň blíže prozkoumat prvky, které loňský díl pouze naznačil. „Zjistíme, jak se nacistům podařilo osvojit si některé pokročilé technologie, pomocí nichž vyhráli válku,“ říká producent hry John Jennings.

To se do hry promítne i z herního hlediska. Blazkowicz v prequelu čelí prototypům, které mají k supervojákům ještě daleko. Například zdroj energie není dobře zabezpečený, což poskytuje další možnosti, jak se s nimi vypořádat.

Žádná recyklace

Wolfenstein: The Old Blood

Popravčí místnost ve Wolfenstein: The Old Blood

Autoři přiznávají, že původně měli v plánu vytvořit dodatečný placený obsah, v němž využijí prakticky vše z původní hry. Nakonec se rozhodli jinak.

„Pokud se bavíme o herních prvcích a obsahu, téměř všechno je nové. A to včetně prostředí, nepřátel a zbraní,“ říká producent Jerk Gustafsson. Chtějí také jemně upravit věci, které se osvědčily, například velitelský systém, s nímž je úzce provázána možnost hrát jako tichošlápek.

Zapomeňte na nůž, trubka je lepší

Jednou z nových hraček, která rozšíří repertoár B. J. Blazkowicze bude trubka. Obyčejná kovová trubka. Vrazíte ji náckovi do krku a sledujete gejzír krve. Ale nejen to. „Chtěli jsme něco nového, něco jiného než nůž,“ vysvětluje Gustafsson. Kromě brutálních zakončovacích úderů tak poslouží i jako nástroj ke šplhání či probourávání tenkých zdí. Použít totiž půjde jak v režimu v jedné ruce, tak v obouručním.

Externí obrázek

Externí obrázek

Živí mrtví náckové

Tvůrci zabrnkají i na nostalgickou strunu, a to zejména těm, kteří kromě původní hry hráli také Return to Castle Wolfenstein z roku 2001. Všechno má být nové, ale zároveň povědomé, včetně některých postav (Agent One či partyzán Kessler). A co zombie náckové? Ano, budou. Překvapit mohou rychlým přísunem a útokem na blízko. Počítat ovšem máme i s těmi, kteří po vás i jako zombíci budou pálit z dálky z pušky.

Velké dobrodružství

Wolfenstein: The Old Blood by vám měl rozpumpovat krev v žilách. „V The Old Blood se chceme více zaměřit na gameplay,“ říká Gustafsson. Očekávat máme adrenalinové situace a rychlou akci od začátku do konce.

Nehráli jste loňský Wolfenstein? Nevadí

Wolfenstein: The Old Blood nevyžaduje ke spuštění loňský Wolfenstein: The New Order. Podle vývojářů dokonce ani nevadí, pokud jste The New Order nehráli a nejdříve si zahrajete The Old Blood. „Poslední scéna v The Old Blood se odehrává pár hodin před začátkem New Order,“ říká Jennings. The Old Blood zároveň nemá prozradit nic, co by případným zájemcům mělo zkazit zážitek z hraní The New Order.  

Uvěřitelnost

Ačkoliv se hra odehrává v alternativní historii, je plná mystiky a retro-futuristických prvků, autoři slibují uvěřitelnost. Ilustrují to na hospodě plné zpívajících opilých nacistů, kterou musí někdy v druhé polovině hry Blazkowicz infiltrovat.

Fotogalerie

Ačkoliv je hra plně nadabována profíky, pokud jde o popěvky, nakoupili vývojáři piva a postarali se o ně sami. Na „trénink“ měli několik dnů, přičemž výsledek zhodnotil německý rodilý mluvčí, že je to O.K.

Hra Wolfenstein: The Old Blood vychází 5. května na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Prodávat se bude za dvacet eur, tedy zhruba 550 korun.

Autor:
Článek se mi líbí


Témata: Wolfenstein


Nejčtenější

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

WipEout: Omega Collection
Ohlášený soundtrack k WipEoutu vám vylepší pátek

Sony zveřejnilo soundtrack k futuristickým závodům Wipeout, který potěší všechny milovníky elektronické hudby.  celý článek

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.