Woolfe | foto: GriN

Tvůrci hry zbankrotovali, nemají peníze ani na poslání odměn donátorům

  • 4
Tvůrci nezávislé hry Woolfe, která vznikala díky komunitnímu financování, ohlásili bankrot. První kapitola hry si nevedla dobře, druhou proto nedokončí a nemají peníze ani na poslání odměn donátorům.

Několikaměsíční ticho po vydání hry v březnu prolomil šéf projektu Wim Wouter blogovým příspěvkem. „Naše komunikace neklesla téměř na nulu z neúcty, ale ze studu. Je vážně zničující číst negativní komentáře od hráčů a tisku,“ napsal. První prodejní čísla pak naznačila „bolestně zřejmé“ důsledky.

Jisté je, že druhá kapitola nevznikne. Tvůrci nemají peníze ani na poslání odměn, které byly součástí kampaně na Kickstarteru. „Šílené je, že většina odměn čeká na odeslání... Nemáme však, doslova, peníze ani na poštovné.“

V čem se stala chyba? Tvůrci hry přecenili své síly, když se například rozhodli předělat hru z 2D do 3D, aniž by měli v záloze dodatečné navýšení rozpočtu. Kvůli nízkým hodnocením ztratili o hru zájem i potenciální vydavatelé. Značka i všechny připravované materiály pro druhou kapitolu jsou nyní na prodej. Belgické studio GriN zaniklo.

Tvůrcům s podařilo loni na Kickstarteru vybrat 72 139 dolaru, tedy zhruba 1,8 milionu korun. Požadovali 50 tisíc dolarů. Osud belgických vývojářů je tak další připomínkou, že komunitní financování není bez rizika.