Zul'Aman
Jedná se o novou výzvu pro partu deseti dobrodruhů na maximální úrovni (70). Není to nejobtížnější instance ve hře, Blizzard pouze vychází vstříc menším gildám, které mají problémy dát dohromady 25 lidí (což je limit pro největší instance). Zároveň také reaguje na poptávku po další instanci pro deset hráčů, protože ta jediná ve hře – Kharazan – je mimořádně oblíbená a už i trochu okoukaná. Důvodů je mnoho, méně hráčů se lépe domluví, nevznikají takové prodlevy (jdu na záchod / někdo zvoní, musím jít otevřít / dáme pauzu na cígo? / občas je slyšet i hádka s přítelkyní, manželkou či rodiči).
VIDEO - Zul'Aman trailer
Jaký Zul'Aman je? Odehrává se v otevřeném prostředí, přírodě, což je oproti kobkám příjemná změna. Nejprve na hráče čekají čtyři zvířecí bohové, posléze witch doctor a finálního bosse představuje Warlord Zul'jin. Motivující novinkou je zde čas. Pokud se hráčům podaří jednotlivé strážce pokořit v časovém limitu, získají nejenom obvyklou odměnu, ale i předměty navíc. Souboje jsou poměrně zajímavé, stejně jako dynamicky řešené přechody přes „trash“ moby k bossům. Například pokud někoho zahlédne skaut, začne bubnovat a přivolá dvojici protivníků, nakonec se tak může stát, že je nepřátel až moc. Obtížnost přímo navazuje na finální bosse z Kharazanu. Celkově novou instanci hodnotíme kladně, věřme, že zde naznačený postup bojující proti stereotypu „několik samostatných hloučků nepřátel, pak boss“ bude aplikován i v datadisku.
Heroické instance
Instance na heroickou obtížnost umožňují hráčům získat lepší předměty a speciální tokeny (badges), které si mohou vyměnit za výbavu. Tato výbava se s příchodem instance Zul'Aman patřičně rozšiřuje, tokeny lze nově získat za zabití bosse v Kharazanu a Zul'Amanu. Pro chození instancí na heroickou obtížnost potřeboval získat hráč klíč a to skrze reputaci s danou frakcí. Novinkou je snížení potřeby této reputace o jeden stupeň, z „rewered“ na „honored“. Změna je to samozřejmě vítaná, zejména pro hráče s více postavami, bohužel má to i svoje negativa. Na heroickou instanci se hlásí i hráči, kteří na její zvládnutí nemají potřebnou výbavu. Vyšší reputace totiž minimálně zajišťovala to, že hráči museli instanci nejdříve několikrát projít na normální obtížnost, čímž si zlepšovali svoji výbavu průběžně. Mnoho hráčů se nyní s vidinou lepší výbavy pouští do heroických instancí, bez potřebného vybavení, zkrátka proto, že to hra umožňuje. Takové výpravy ale vždy končívají naprostým fiaskem a skupina se rozpadne už po pár minutách.
Příjemné jsou i nové denní úkoly. Každý den je náhodně vybráno jedno bitevní pole, instance na normal a heroická instance. Pokud hráč splní úkol, přijde k pěnězům, reputaci, v případě bitevních polí k honoru, respektive k bonusovým "badges" u heroických instancí.
Vrtulník pro inženýry
Profese inženýr byla ve hře vždy spojená s nespolehlivými hračičkami, především pak do bitevních polí (granáty, rychlé boty, čapka na ovládnutí mysli...). Celková „užitečnost“ ale byla minimální. Nedávno autoři do hry přidali brýle pro každé povolání a patch 2.3 přináší přímo osobní létající vrtulník (naštěstí bez poruch). Řekl bych, že v těchto dnech není žádný inženýr na maximální úrovni, který by neměl svůj vlastní létající stroj (alespoň v základní, pomalé verzi).
Nechybí ani několik receptů i pro ostatní povolání, například alchymisté se dočkali snadno dostupné Mad Alchemist Potion , která má i náhodné vedlejší efekty :).
Mnoho drobností, které usnadní hru
Hráčům na nižších úrovních půjde hra rychleji od ruky – za plnění úkolů získají více zkušeností a naopak pro přestup na další úroveň jich potřebují méně (netýká se bohužel Outlandu). Předělána byla zóna Dustwallow Marsh, která přináší mnoho nových úkolů a vyplňuje tak staré mezery, kdy někteří hráči už neměli kde plnit úkoly. Pozornost byla věnována také instancím pro hráče s nižší úrovní, upravil se tam rozsah v levelu nepřátel a přidaly se nové předměty.
Nově implementované guild banky usnadňují distribuci surovin a materiálů. Možnost vybírat zboží mají pouze určité hodnosti, záleží pouze na hráčích, jak moc si věří a jak se zařídí.
PvP
Další kolo marného boje o vybalancování povolání bylo odstartováno. Nemá smysl rozebírat každou maličkost, polepšili si zejména lovci, jejichž zastoupení v arénách bylo tragické a dále retribution paladini. Žádná pohroma se ale nekoná.
Nová aréna sezóna byla odložena až na 27. listopad. S tím souvisí i nové předměty, jak za arény body, tak za honor, skrze který půjde nakoupit aréna výbava z první sezóny. Nahradí tak původní PvP výbavu, která se hry zcela zmizí.
Podstatnou změnou prošlo největší bitevní pole ve hře, Alterac Valley, v němž proti sobě zápasí 40 hráčů na každé straně. To se v posledních měsících zvrtlo v závody, kdy si obě znepřátelené strany sebe v podstatě ani nevšímaly a každá uháněla do základny nepřítele, aby zabila nepřátelského vůdce, čímž hra končila. Z původních proklamací o epickém bitevním poli nezbylo nic.
Nově každá strana začíná s určitým počtem bodů. Pokud strana přijde o bunkr, věž či důležitou postavu, body ztrácí. Tím jsou hráči motivování nejen útočit, ale i bránit důležité body na mapě. Opět má smysl zabírat důl. Využijí se i povolání, která díky schopnosti být neviditelní mohou obsadit nepřátelskou věž hluboko v týlu nepřítele a pokud s tím protistrana nic neudělá, přijde o věž i o body. Objevují se ale stížnosti hráčů Aliance, že jednotlivé vzdálenosti nejsou při startu hry fér. Tak či onak, je to jedna ze změn, která hře jen prospěla, nezávisle na tom, zda-li zde je ještě potřeba další tuning.
Závěrem
Patch 2.3 přináší změny a novinky jednoznačně namířené na běžné hráče, nikoliv ty hardcore. Blizzard se vydal dobrým směrem, byť by mohl být v mnoha ohledech rychlejší. Další obsah by se měl na test serverech objevit ještě letos a tentokrát s jasným zacílením na hardcore. Mnoho hráčů již dosáhlo stupně, kdy překonali ty nejtěžší překážky ve hře (Black Temple) a nudí se. Blizzard si ale nemůže dovolit o tyto hráče přijít a tak chystá novou instanci - obtížnější než Black Temple, který prý nebyl plánován jako finále datadisku Burning Crusade. Věříte jim?