Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový World of WarCraft odkazuje na kung-fu filmy. První dojmy

aktualizováno 
Panda mnich se rychle učí a zachraňuje ostrov před hrozbou. Brzy následuje volba: ke které straně konfliktu se připojí. Betaverze Mists of Pandaria k rozšíření on-line hry World of WarCraft nabízí k prozkoumání novou startovní zónu a povolání mnicha.

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Obrazovka s výběrem založených postav

Nově založený panda mnich se objevuje na mírném kopečku u starého mistra v klášteře. Díky zvolenému hudebnímu motivu si připadám jak v čínské restauraci v Česku, zatímco první úkoly evokují staré kung-fu filmy.

Hráč nastupuje na cestu bojovníka, mistr v něm brzy rozpozná talent. Jistě, je to klišé, ale ruku na srdce, jinak to snad ani nejde. Možná i proto základní výcvik trvá jen chvilku. V následujících úkolech už mnich (nebo jiné panda povolání) řeší problémy ostrova.

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Pohled na malebnou krajinu

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Pohled na malebnou krajinu

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Mistr a jeden z jeho proslovů

Pokud vás nezajímá příběh, úkoly se nesou v tradičním duchu sbírání, zabíjení či ochraňování. Kromě skákání po kůlech a letu balónem hra s ničím novým nepřichází, jde o starou mechaniku v nových kulisách. Například po určitou dobu ochraňujete mnišku při meditaci, zatímco na ni ve vlnách útočí nepřátelé.

Fenomén World of WarCraft

World of WarCraft, který má na svědomí studio Blizzard, zahájil provoz v roce 2004 v Americe, do Evropy dorazil v únoru 2005. Od té doby sedí na trůnu nejpopulárnější západní on-line hry na hrdiny.

Jenže připravit se o příběh by byla škoda. Hráč se během prozkoumávání seznamuje nejen s mytologií ostrova, ale i tím, jak se různé herní postavy snaží řešit problémy. Kdo má rád onen euroamerický pohled na východní mystiku, bude spokojen.

Na konci pouti po startovní zóně hráč narazí jak na zástupce aliance, tak hordy. Pro každé splní několik úkolů, načež následuje nezvratná volba: ke které straně konfliktu se připojí. Pandy jsou totiž společné všem. Betaverze zatím neobsahuje doprovodné filmečky, takže po výběru se hráč ocitá v hlavním městě dané frakce. Startovní zónu jsem opustil na jedenácté úrovni. Následné získávání zkušeností se odehrává v již známých lokacích.

Bojuji, tedy jsem

Pokud jde o způsob boje, mnich nejvíc připomíná zloděje. Mnichovi se průběžně dobíjí energie, kterou používá k vybrané sadě dovedností. Některé dovednosti ještě generují chi (v základu jsou maximum 4 body chi). Jiné dovednosti naopak vyžadují chi pro použití. Aby toho nebylo málo, použití některých dovedností je podmíněno postojem (stance, ve hře používá například warrior).

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Systém tzv. glyphů, které upravují...

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Systém tzv. glyphů, které upravují vlastnosti postavy a dovedností, se zjednodušil.

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Mapa startovní zóny pand

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Mapa startovní zóny pand

Mnich zastane všechny tři role ve hře, specializace se tradičně volí na desáté úrovni. V případě léčitele se chi změní na manu.

Fotogalerie

Pokud jde o dojmy, zatím je na závěry brzy. Líbí se mi kotoul, s nímž se mnich řadí k mobilnějším povoláním.

Ve startovní zóně se hrálo jednoduše: jeden útok stojí energii a vygeneruje chi, druhý útok vyžaduje chi. Třetí útok stojí chi a aktivovat ho lze pouze v okamžiku, kdy má nepřítel méně než 35 % životů. Díky pasivní schopnosti se občas aktivuje nezávisle na chi a životech nepřítele.

World of WarCraft: Mists of Pandaria

World of WarCraft: Mists of Pandaria - Vstup do Pandarie v betaverzi pro hráče na úrovni 85 se otevřel ve čtvrtek.

Poslední útok, ke kterému jsem do do úrovně 14 dostal, je kop, který ale v betaverzi nefungoval správně. Zajímavá je schopnost "tanka", tedy specializace, která na sebe strhává útoky a ochraňuje zbylé členy družiny. Obdržená zranění totiž občas neschytá hned, ale část se rozdělí do krátkého časového úseku, což usnadní práci léčitelům.

Betaverze se v době psaní článku zaměřovala pouze na novou startovní zónu. Pandaria pro hráče na maximální úrovni se otevřela ve čtvrtek, dojmy přineseme brzy po důkladném otestování.

Autor:




Nejčtenější

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.