World of WarCraft: Mists of Pandaria

World of WarCraft: Mists of Pandaria

World of WarCraft: Mists of Pandaria vyhrotí spor mezi aliancí a hordou

  • 58
Ačkoliv další rozšíření pro populární západní on-line hru World of WarCraft ještě ani nevyšlo, už víme, jak skončí. Obě znepřátelené frakce spojí své síly, aby při obléhání města Orgrimmar ukončily vládu současného vůdce Garroshe.

Mists of Pandaria, v pořadí čtvrté rozšíření pro populární západní on-line hru na hrdiny World of WarCraft, staví na dvou příběhových liniích. První se věnuje novému kontinentu Pandaria, tj. objevování toho, co se stalo, deset tisíc let starým událostem, poznávání nové kultury a sledování příběhů, které vyvrcholí na konci datadisku.

World of WarCraft

World of WarCraft, který má na svědomí studio Blizzard, zahájil provoz v roce 2004 v Americe, do Evropy dorazil v únoru 2005. Od té doby sedí na trůnu nejpopulárnější západní on-line hry na hrdiny.

"Každý chtěl vědět, kdo je úhlavní nepřítel a jaká hrozba tentokrát zasáhne herní svět. Jenže Mists of Pandaria má trochu jiný nádech než všechna dosud vydaná rozšíření. V určitém slova smyslu je to duchovní nástupce původního World of WarCraft, který nebyl o obrovském bossovi nebo šílené hrozbě, ale prostě o prozkoumávání," vysvětluje Blizzard.

Druhá příběhová linie se věnuje znepřáteleným frakcím, alianci a hordě. Vzájemné půtky se sice přesouvají na nový kontinent, ale hra vyvrcholí obléháním Orgrimmaru, hlavního města orků. Obě frakce budou chtít, byť z různých důvodů, ukončit vládu současného vůdce hordy Garroshe. "Hodně jme se snažili znovu zdůraznit probíhající válku mezi aliancí a hordou."

World of WarCraft: Mists of Pandaria

Blizzard dále upozorňuje, že s myšlenkou pand jako rasy si pohrávají zhruba dvanáct let. Pandareni mají nabídnout kontrast klidu a vyrovnanosti s nadcházející válkou. Pandy se podle původních plánů měly objevit už v rozšíření Burning Crusade, premiéru si ale odbyly ve strategii Warcraft III: Frozen Throne.

Čtrnáct dní před vydáním rozšíření vyjde aktualizace, která nabídne několik nových úkolů a připraví hráče na nadcházející události. Co se velikosti nového kontinentu týče, původně plánovaných pět zón se rozrostlo na sedm. Důvod je, aby při hře za jinou postavu nebyl zážitek tak lineární.

Na maximální, devadesáté úrovni na hráče čeká 9 heroických instancí a 3 raidy se 14 bossy celkem (plus dva bossové pohybující se v herním světě). Změní se způsob odměňování u funkce Looking for Raid. Pokud váš hod po pokoření bosse patří k několika nejvyšším, systém prozkoumá, jaké předměty z padlého nepřítele padají, a pokud nalezne ten, který se vám hodí, získáte ho. V opačném případě vás hra odmění pouze penězi.

World of WarCraft: Mists of Pandaria
World of WarCraft: Mists of Pandaria
World of WarCraft: Mists of Pandaria

Vývojáři dále předělávají valor body, které se  aktuálně používají jako měna k získaní herních předmětů. Nově mají posloužit jako prostředek k opakovanému vylepšování již vlastněných předmětů.

Novinkou jsou scénáře, které zaberou maximálně půl hodiny a nevyžadují specifické role ve skupině. Odměnou za splnění je reputace a valor body. V Challenge módu se procházejí instance na čas, což hra ohodnotí bronzovými, stříbrnými a zlatými medailemi. Bronzové zpřístupní titul ke jménu, stříbrné skvěle vypadající výbavu pro změnu vzhledu a zlaté unikátní dopravní prostředek.

Jedna z frakcí (Tillers) umožní rozjet si vlastní farmu. Na bází denních úkolů sklízíte to, co jste zasadili a pomáháte ostatním farmářům. Součástí je i možnost farmu vizuálně vylepšit (na základně získané reputace) třeba o prasátko nebo stromy. Může to znít divně, ale až tak širokou hráčkou základnu World of WarCraft má. Vaření nabídne čtyři specializace.

My se ale posuňme od farmaření k bitvám mezi hráči. Mists of Pandaria nabídne při spuštění další arénu a dvě bitevní pole, přičemž obě chtějí zaujmout novým stylem.

V prvním se jeden z hráčů chopí artefaktu, jehož držení přidává nositelově frakci body. Artefakt sice propůjčí sílu, ale zároveň nositele zraňuje a snižuje efektivitu léčení. Druhé se přesouvá do dolu v zóně Stranglethorn Vale. Těží se suroviny, podobně jako v Eye of the Storm, přičemž hráči se snaží získat pohybující se vozík, jehož trasu lze omezeně měnit.

Novinkou jsou bitvy mezi mazlíčky, kteří hráče doprovázejí. Blizzard chce, aby šlo především o zábavu a hráči se příliš nestresovali. Z tohoto důvodu se zaznamenává pouze počet vítězství. Mazlíčci disponují šesti schopnostmi, hráči zvolí tři.

Autoři dále uvolnili dovednosti mnichů, nového povolaní, a zveřejnili talenty, které rozšiřují herní styl postavy. Mnich zastane všechny tři role ve hře, přičemž používá energii chi (původní dark chi bylo odstraněno). Ta se v případě volby léčitele změní na klasickou manu. Hráč používá chi okamžitě, není to jako u zlodějů, kde se vyplatí energii šetřit a vytvořit pak větší kombo.

Kompletní přehled všech dovedností a talentů naleznete na fanouškovské stránce Mmo-champion zde. Blizzard dále zveřejnil ženskou podobu pand. Mimochodem, zároveň se na 11 zvedá počet postav, které lze mít na jednom serveru.