Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec éry: Tvůrci nebudou zveřejňovat počet předplatitelů Warcraftu

  16:30aktualizováno  16:30
Počet předplatitelů World of Warcraft byl pro jeho autory léta zdrojem pýchy. Titul se v dobách největší popularity vyšplhal na 12 milionů platících uživatelů. To bylo v roce 2010 po vydání datadisku Cataclysm a řadu let se toto číslo dařilo držet nad deseti miliony.

World of Warcraft: Cataclysm | foto: Blizzard Entertainment

Obliba hry ostatně vedla ke vzniku řady kopií. Ani jedna se však nestala srovnatelně úspěšnou, natož aby World of Wacraft sesadila z trůnu. Ale i tak se v posledních letech počet předplatitelů začal citelně propadat. Titul ostatně vyšel v roce 2004 a naživu ho udržuje především vydávání datadisků.

Z nejnovějších statistik vyplývá, že hru v současné době hraje zhruba 5,5 milionu lidí, tedy o sto tisíc méně než letos v červnu.

Počet předplatitelů je za posledních devět let na vůbec nejnižším čísle, přesto ho však není třeba vnímat negativně. Oproti poklesům v předchozích letech totiž tato hodnota může naznačovat ustálení uživatelské základny.

Situace nicméně firmu Blizzard vedla k rozhodnutí, že počet předplatitelů přestane publikovat. „Aktuální čtvrtletí je tím posledním, kdy máme v plánu zveřejňovat množství předplatitelů. Existují totiž jiné indikátory, které o obchodní situaci Blizzardu vypovídají lépe,“ řekl finanční ředitel společnosti Activision Blizzard Dennis Durkin.

Komentář Bonuswebu: Zdá se tedy, že firma není schopná zastavit klesání počtu předplatitelů. I tak se však vývojářům titul podařilo udržet naživu obdivuhodně dlouho a více než pět milionů předplatitelů je číslovka, kterou každé vydavatelství stále může závidět.

Před vydáním titulu ostatně tvůrci doufali ve sto tisíc předplatitelů, to na ziskovost projektu mělo stačit.

Autor:




Nejčtenější

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.