Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blizzard roky zkoumá možnost serverů s původní verzí World of Warcraft

  17:02aktualizováno  17:02
Příkaz k ukončení provozu největšího neoficiálního serveru pro World of Warcraft vyvolal další vlnu diskusí o podpoře původní verze hry z roku 2004. Řada hráčů volá po podpoře od studia Blizzard, které se k záležitosti nakonec i vyjádřilo.

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

„Naše mlčení rozhodně neodráží náš zápal a zájem o toto téma. Vaše prosby vnímáme. Spousta lidí z Blizzardu a tvůrčího týmu World of Warcraft hru miluje již od původní verze. Já v Blizzardu dokonce pracuji právě kvůli své lásce ke klasickému World of Warcraft,“ napsal na oficiálních fórech hlavní producent hry J. Allen Brack. Ten pozici zastává od února 2015.

Studio prý o serveru s původní verzí diskutuje roky a toto téma je každý rok předmětem akcí BlizzCon. Tým o tom navíc v posledních týdnech debatuje se zvýšenou intenzitou.

Brack zároveň tvrdí, že provoz neoficiálního serveru Nostalrius ukončit zkrátka museli. Pro firmu je prý klíčové, aby hájila vlastnictví své značky. „Ačkoliv jsme tu možnost zvažovali, nevidíme právní cestu, jak World of Warcraft bránit, a zároveň někomu poskytnout licenci na provoz pirátského serveru,“ píše Brack.

Firma proto zkoumala, jak by server s původní verzí hry mohla provozovat sama. To by údajně představovalo řadu technických výzev a jeho spuštění není otázkou „pouhého stisku tlačítka“.

Studio proto roky zvažuje spuštění verze, které pracovně říká „pristine realm“. V té by neexistovaly triky pro lehčí nabírání úrovní, například bonusové zkušenosti za získání nového hráče či heirloom výbava. Tedy předměty, které sdílí všechny postavy v rámci účtu, a mohou například zrychlit tempo zvyšování úrovní.

Chybělo by také automatické vyhledávání skupiny, převádění postav mezi servery a zóny, ve kterých se mohou potkávat hráči z odlišných serverů. „Nejsme si jistí, jestli by takové pojetí naši komunitu lákalo, a zůstává tak tématem k diskusi,“ vysvětluje Brack.

Z popisu však není zjevné, jestli tvůrci provoz pristine realmu zvažují s obsahem nejnovějšího datadisku, či se vztahuje na původní verzi World of Warcraft.

Producent zároveň uvádí, že Blizzard diskutuje s některými z bývalých provozovatelů serveru Nostalrius. V potaz by tedy mohla připadat i oficiální forma spolupráce.

Autor:




Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Další z rubriky

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.