World War II: D-Day to Berlin

Jak se zdá, společnostem Codemasters a Bitmap Brothers zachutnalo válečné téma. Společnými silami pro nás tedy připravují realtimovou strategii z období 2. světové války - a to ne strategii ledajakou. Měla by se v ní totiž spojovat úcta k historickým faktům s akčními prvky, které jsme naposledy viděli ve hře Z: Steel Soldiers.

World War II: D-Day to Berlin Je to již více jak padesát let, co skončily hrůzy 2. světové války, ale téma to je pro všechny z nás ještě stále velice živé. Dokazuje to mimo jiné nebývalá obliba knih, filmů a pochopitelně i počítačových her s touto tématikou. U posledně jmenovaného typu zpracování se dokonce dá mluvit o nebývalém boomu - hry čerpající námět z 2. světové války se na nás hrnou jedna za druhou a my je s povděkem přijímáme. Kromě všech možných Commandos, Sudden Striků a dalších titulů se nyní můžeme těšit i na další přírůstek, který nedávno oznámila společnost Codemasters. Jedná se o realtimovou strategii World War II: D-Day to Berlin, jejíž vývoj probíhá v dílnách společnosti Bitmap Brothers. Protože se jedná o první spolupráci těchto dvou britských firem a protože Bitmap Brothers jsou známí tím, že jejich tituly mívají neotřelý herní systém, nebude od věci se na jejich nejnovější projekt podívat trošku zblízka.

Jedna z mála věcí, které jsou o hře World War II: D-Day to Berlin v současnosti veřejně známy, je dějová osa. V singleplayerové misi, která by měla čítat zhruba třicet jednotlivých mísí, si projdeme spojeneckou ofenzívu na západní frontě, konkrétně tedy World War II: D-Day to Berlin období od vylodění v Normandii až po vítězné tažení na Berlín. Vzhledem k tomu, že se tvůrci chtějí držet skutečného toku událostí, můžeme si nechat zajít chuť na nelineární kampaň. Na druhou stranu se mohou radovat ti, kdo nemají rádi znásilňování historie jen kvůli tomu, že se to někomu z vývojářů právě hodilo. Na historickou korektnost si v Bitmap Brothers v tomto ohledu prý nechají hodně záležet, takže se můžeme těšit nejen rekonstrukce klíčových bitev v daném období, ale i na odpovídající výzbroj a design jednotek.

Svým zpracováním by šel projekt World War II: D-Day to Berlin nejlépe přirovnat k jiné nedávno vydané realtimové strategii z dílen Bitmap Brothers - k Z: Steel Soldiers. Opět tedy půjde o strategii, která vsází spíše na akční pojetí než na zdlouhavé stavění základny a těžbu zdrojů, které by bylo následně nutné přeměnit na bojové jednotky. Mnohem pravděpodobnější je, že na začátku každé mise budete mít předem určený počet jednotek, s nimiž budete muset daný úkol splnit. Tvůrci bohužel zatím nevyjasnili otázku, zda bude možné např. získávat během hry za určitých okolností posily nebo zda přeživší jednotky postoupí do další mise, ale důvěřujme jim - již několikrát prokázali, že dokáží i z poměrně neslučitelných ingrediencí namíchat velice slušně hratelný a hlavně zábavný koktejl. A o to jde v počítačových hrách především, že? V tomto směru nelze též nezmínit fakt, že hra World War II: D-Day to Berlin World War II: D-Day to Berlin by měla obsahovat též vyvážený a zábavný multiplayer až pro osm hráčů. Vzhledem k tomu, že už v singleplayeru se bude po bojišti prohánět obří množství jednotek, při osmi armádách to bude již slušná mela...

Bohužel, jak zástupci Codemasters, tak i pracovníci Bitmap Brothers jsou v souvislosti s hrou World War II: D-Day to Berlin skoupí na slovo, více informací zatím není známo. I tak je ale zřejmé, že nás tento titul asi nezklame - přinejmenším jej uvítají ti, komu se líbila hra Z: Steel Soldiers a kteří mají v oblibě strategie, v níž není nouze o rychlou akci. A kdy že by se měla hra World War II: D-Day to Berlin objevit na trhu? Pokud půjde všechno hladce, tak již ve třetím čtvrtletí roku 2002 (tedy zhruba o prázdninách :o)).


Témata: koktejl