World War III - následovník Earth 2150

  • 3
Německá vývojářská společnost TopWare již vypustila na herní trh několik kvalitních titulů, mezi nimiž byla například výtečná realtimová strategie Earth 2150. Nyní pro nás chystá další hru z tohoto žánru a ta, jak se zdá, nebude o nic horší.

World War IIIDvacáté století, které již zanedlouho skončí, lidstvu přineslo nejen pokrok, nárůst životní úrovně, vyspělou techniku a počítače, ale také mimo jiné řadu hladomorů, záplav a jiných pohrom, mezi kterými hrají prim dvě světové války. Nikdo z nás by si nepřál, aby se něco podobného opakovalo, ale aniž si to uvědomujeme, stačí jen velice málo k tomu, aby válečné hrůzy propukly opět s neztenčenou silou.

Toho si byli vědomi pracovníci společnosti TopWare, když připravovali scénář k nové realtimové strategii World War III, jejíž vydání je naplánováno na jaro příštího roku. A aby poukázali na to, že ohniska možného světového konfliktu mohou být všude kolem nás, neumístili děj svého titulu do vzdálené budoucnosti, jak tomu často bývá, ale do současné doby. Konflikt, který v jejich vyfabulovaném příběhu zachvátil celý svět, se původně zdál být pouhou šarvátkou o kus území. Bohužel to bylo zrovna na místě, pod kterým ležely rozsáhlé ropné zásoby. A tak netrvalo dlouho a do bojů se zapojily země jako USA, Rusko a Irák... A katastrofa byla na světě. Svět už nikdy nebude takový, jak jsme jej znali.

World War IIIWorld War III připomíná svým zpracováním jiný úspěšný titul tohoto žánru - Earth 2150. Podoba však není nikterak náhodná, protože i tato RTS patří do produktového portfolia TopWaru. A čím chystaný titul připomíná svého staršího bratříčka? Především to je použitý engine, který umožňuje efekty dynamického osvětlení, změny počasí (mlha, déšť, sníh), střídání dne a noci atd. "Motor hry" navíc podporuje volné nastavení kamery, což je čím dál tím oblíbenější prvek RTS objevující v mnohých dalších titulech (např. v Emperor: Battle of Dune, zvaném také Duna 3). Není divu, je to zatím nejlepší způsob pozorování bojiště, který umožňuje co nejjednodušeji a nejefektivněji ovládat jednotky i v té nejzuřivější bitevní vřavě.

Druhý prvek, který připomíná předchozí výtvor německé vývojářská společnosti, je možnost přesunu jednotek z jedné mise do druhé. Jednotky navíc získávají zkušenost za všechny boje, kterých se zúčastní, vědci vymýšlejí stále nové zbraně a vylepšení pro ty stávající. Vaše armáda tedy nebude pouhým seskupením vojáků a bitevní techniky, ale homogenním útvarem, u kterého vám nebude jedno, zda jej obětujete v zájmu rychlejšího vývoje hry (za dvacet tisíc kreditů World War IIIsi ty tanky postavím znovu, ne?) nebo se jej raději pokusíte ze složité situace zachránit.

Ve hře se objeví nejen konvenční výzbroj, jako jsou vysoce průbojné střely či výbušné rakety, ale také chemické a biologické zbraně. Ty přijdou ke slovu hlavně v případech, kdy potřebujete zničit živé protivníky, avšak jejich vozidlo či budova by se vám mohly hodit pro prozkoumání či jiné využití.

World War III vás zavede celkem na pět různých konců světa, které se od sebe liší nejen samotným vzhledem, ale také počasím, vegetací a použitelností různých strategií. Ocitnete se tak na sibiřské tajze, arizonské poušti a dalších místech, které nepostrádají mimo jiné i běžné civilní stavby (mosty, železnice, kostely), které dodávají celé hře na realističnosti.

Doufejme jen, že tento nejnovější projekt německých TopWare naplní naše očekávání a že nebude jen pouhou kopií Earth 2150.


Témata: Konec světa, Raketa