WWE Smackdown! vs. Raw

• 1
Možná jste si toho ani nevšimli ale série wrestlingových her SmackDown! přichází vždy na vánoční trh již slušnou řádku let. Letos tomu není jinak, ale i přesto musíme uznat, ciferníky se rozbíjejí opět p něco lépe a pohledněji.

WWE Smackdown! vs. Raw Nejen sporty od Electronic Arts se vyznačují striktní každoroční pravidelností vydávání nových pokračování. Značka SmackDown! Je jednou z nejcennějších ve vydavatelském portfoliu firmy THQ, a tak se není co divit, že se z ní snaží vytěžit co nejvíc, čehož důsledkem je skutečnost, že letos se v adventním čase setkáváme již se čtvrtou inkarnací této wrestlingové série pro PS2. Nebude to už trochu nuda?

To záleží na vašem přístupu k wrestlingovému subžánru. Nedá se totiž říci, že by wrestlingové hry bylo vyloženě bojovkami, ale za na druhou stranu, k čemmu jinému je přirovnat? Takže záleží na tom, jaký máte přístup k wrestlingu obecně. Pokud ve vás sledování zápasů namaštěných svalovců v televizi působí znechucujícím dojmem, nemá pro vás prakticky žádný význam číst dál. Pokud ale k celé této disiplíně přistupujete s vědomím, že se jedná v prvé řadě o show určenou nejširším masám diváků a že všichni známí wrestleři jsou vzhledem ke svým tělesným proporcím minimálně skvělými gymnasty, pak jistě nové pokračování série SmackDown! nezavrhnete jen proto, že to „není žádný realistický sport, ale jen divadýlko pro americké tupce“. Jedná se totiž o poměrně zajímavou a příjemně hratelnou záležitost, která by mohla oslovit minimálně ty, kdož už mají Def Jam: Fight for NY prolezlý křížek krážem.

Hráč neznalý věci bude koukat do manuálu na složitý popis ovládání pro různé situace, aby pak opět zjistil, že ovládací metoda je v podstatě velmi intuitivní.

WWE Smackdown! vs. Raw Poměrně dosti slušně dopadl již loňský ročník SmackDown!u, který široké hráčské veřejnosti dokázal, že wrestling nemusí být jen okrajovou zábavou pro pár nadšenců, ale že může být i velmi slušně hratelnou záležitostí, která dokáže oslovit prakticky každého hráče. Proto se letos uchýlíme pouze k jakémusi srovnání s loňskou verzí a vypíchnutí těch nejviditelnějších změn, které se prakticky bezvýhradně ubírají směrem k lepšímu.

V prvé řadě zaznamenáte vcelku výrazně vylepšenou grafickou stránku hry. Grafika je hladší a mnohem detailnější než minule, takže zejména při střihových sekvencích jako kupříkladu nástupy borců (a hlavně borkyň :-)) je na co koukat. Detailnější jsou obličeje postav, jejich kostýmy i celková propracovanost těla. Dokonce i na divácích se zapracovalo, takže už v hledišti nepostává jen prořídlý hlouček toporných rozmazanin, ale minimálně při zápasech máte pocit, že kolem ringu je skutečně hlediště. Při různých prostřizích je sice stále patrné, že zaplněná aréna vypadá ve skutečnosti dost jinak, ale jednoznačně se jedná o krok kupředu. Z hlediska grafického zpracování tak hře lze vytknout pouze nepříjemnou skutečnost, že přímo ve hře se postavy opět vyznačují poněkud kostrbatým a nepřirozeným pohybem (což ovšem neplatí při provádění většiny chytacích chvatů), i když je potřeba uznat, že i zde je patrná snaha autorů o zlepšení. Co se týče technické stránky, jsou příjemným překvapením zvuku, WWE Smackdown! vs. Raw konkrétně pak dabing většiny postav v příběhových animacích, který ani tak nepotěší nějakou extra vysokou kvalitou, ale ve srovnání s minulým dílem těší již jen jeho samotná přítomnost.

A když se vám bude zdát, že by to chtělo změnu, přepadne vás někdo v zákulisí nebo na parkovišti.

Co se týče samotného hraní, najdeme zde několik vylepšení spíše drobnějšího charakteru, což má za následek, že se s touto hrou sžijete stejně intuitivně a rychle jako v předešlém roce. A stejně jako v minulém roce se hra i ovládá. Nejsme si samozřejmě jisti, že se ovládá přesně stejnými tlačítky jako minule, ale systém využívající s oblibou postranní tlačítka je stejný. Opět tedy hráč neznalý věci bude koukat do manuálu na složitý popis ovládání pro různé situace, aby pak opět zjistil, že ovládací metoda je v podstatě velmi intuitivní. Hratelnost je nyní ale o poznání plynulejší, takže budete ještě lépe odhadovat, co vám chce váš upocený soupeř provést a pohotověji a přesněji na to reagovat. Nebudete se tedy snažit za každou cenu, jak je to u většiny wrestlingových her běžné, nasazovat soupeři některý z úchopů, ale podle situace si jej klidně nahlodáte rychlými údery pěstí a s otřeseným protivníkem si pak můžete pohrát, jak se vám líbí.

WWE Smackdown! vs. Raw Co se týče herních režimů, opět je nejvyšší důraz kladen na jakýsi kariérní režim,kdy ale nyní máte možnost si před startem své vlastní kariéry vybrat, o který z titulů se pokusíte bojovat. Čeká vás pak další menu na pozadí vaší šatny, kde můžete vstupovat do zápasů, vylepšovat si statistiky a za vydělané peníze si nakupovat bonusové předměty. Těch je letos sice znatelně méně, nicméně autoři evidentně pochopili, které věcičky si hráči nejraději kupovali nejvíce, takže kupříkladu takové loadingové obrazovky s lepými wrestlingovými divami zase až tak moc nestojí a vypadají opravdu skvěle. Za slušné balíky peněz si pak můžete koupit i nezanedbatelné částky zkušenostních bodů, kterými vylepšíte statistiky vašeho bijce. Každopádně ale na tyto „zbytečnosti“ dojde až docela pozdě, protože předtím si ještě musíte přece koupit nové odvážné kostýmy pro vaše zápasnice :-).

Nečekaná konkurence

Postavení wrestlingová série SmackDown! Na herní scéně se dá označit vlastně jako mkonopolní. Jedná se totiž již nějaký ten rok jednoznačně o nejkvalitnější tituly svého druhu, kdy zoufalé pokusy typu Legends of Wrestling prakticky nemají žádnou šanci a spřízněné hry se společným názvem Def Jam nejsou zase až tak úplně cíleny k fanouškům wrestlingu. V nejbližší době se ale chystá na trh vstopit konkurence z poněkud nečekaných končin: z dílen japonského Konami. Titul Rumble Roses je tvořen stejným vývojářským týmem, jenž pracuje na SmackDown!ech, ale navíc razantně osloví zejména mužskou část populace tím, že si v ringu dávají nakládačku výhradně spoře oděné slečinky. První dojmy z hratelné verze na BonusWebu již velmi brzy!

WWE Smackdown! vs. Raw Podobně jako vloni, ani letos nejsou zápasy omezeny pouze na klání v ringu podle jakýchsi standardních pravidel, ale užijete si v mnoha nejrůznějších variacích zápasnické show. Budete bojovat v kleci, v různých počtech soupeřů, budete se účastnit zápasů „o žebřík“, zkrátka všeho co je k vidění v opravdových wrestlingových zápasech. A když se vám i přesto bude zdát, že by to chtělo změnu, přepadne vás v rámci příběhového posunu někdo v zákulisí nebo na parkovišti. Co se týče samotného příběhu, ten je opět poněkud dosti ubohý, ale na druhou stranu, řešili jste propracovanost story v minulém dílu? Jasně, že ne. Zkrátka zápasy se vypisují, bojují, někteří borci jsou zákeřní a snaží se vás odstranit za každou cenu, jiní jsou zase kamarádští a uzavřou s vámi pakt (bohužel jen do té doby než vás zase zákeřně zradí), řeč se vede a voda teče. Zdejší příběh není náročný ale stejně budete zčásti i dosti pobaveně sledovat každou střihovou scénu až do konce. A to je vlastně účel celé této hry, respektive série SmackDown! A vlastně i celkově reálného wrestlingu jako takového. Pobavit lidi. A to se v tomto případě určitě daří. A ještě o kousek lépe než v minulém roce.

WWE Smackdown! vs. Raw
Výrobce/Vydavatel Yuke´s/THQ
Paměťová karta: 498 kB