Asi jako každá bojová hra začíná i X-Men poměrně hezkým intrem, ze kterého se poté dostanete do absolutně klasického menu. Zde máte na výběr z několika módů jako Arcade, Story Mode, Survival, nebo VS.
Hra X-Men se snaží být v různých ohledech poměrně originální a v některých oblastech se jí to i celkem daří. Během boje se vám střídají prostředí, ve kterých se střet odehrává, přičemž tyto lze využívat pro decimaci protivníka. Pro ilustraci, daného soka můžete vykopnout ze dveří, z okna, shodit ho do jámy či ze skály atd., atd. Hra tím nabývá poměrně zajímavého rázu a v prvních chvílích to díky uvedenému může vypadat i docela schopně. Bohužel, když hrajete to samé kolo poněkolikáté (a že tam těch kol zrovna moc není - i po vybojování všech bonusů), tak se prvky jako vypadnutí z okna stávají poměrně rutinní záležitostí a ztrácí trošičku na efektu. Zvláště když jsou některé animace nehezky dlouhé a nemůžete je přeskočit. To si mohli tvůrci přeci jenom odpustit. Tím se nepřímo dostáváme i k samotnému boji. Ten je totiž také plný různých enginových animací a to ve formě speciálních chvatů. Ty jsou sice velice efektní, ale po prvním okoukání již ztrácí na významu. Zvláště dlouhá animace postavy jménem Beast, kdy vás jedním atakem skoro zničí, je velice frustrující a občas mi přišlo, že se dívám na začátek éry CD-ček, kdy se více koukalo na herní filmečky, než se hrálo. Speciální ataky můžete dělat po určitém počtu provedených chvatů a jako absolutní nesmysl mi přišlo, že vám nabývají i v případě, když mlátíte naprázdno do vzduchu. Toto mi opravdu přijde jako zásadní koncepční chyba, protože určité postavy jsou prostě mnohem rychlejší než jiné - takže jim pouhým angažováním se v "zemi nikoho" nabude speciální chvat, ten vzápětí ihned provedou, uberou nepříteli energii a takhle pořád dokola... Vyváženost postav je tedy s ohledem na pomýlenou koncepci opravdu značně diskutabilní.
Po delší době hraní navíc zjistíte, že hra je nevyvážená i z hlediska herní strategie a postupem času se více a více dostáváte k principu zběsilého mačkání tlačítek. Důvod je prostý, neexistují údery, které by nepřítele dokázaly rozhodit a to ani v případě komba, jež vás nechá na chvilku odkryté. Mimochodem, tohoto okamžiku může protivník pochopitelně využít a udeřit. A pokud vás zasáhne a následuje jeho kombo, tak skoro neexistuje možnost, že byste se z toho klepance mohli nějak vyvléci. Takže ještě jednou - mačkejte tlačítka, zběsile bušte do protivníka a doufejte, že bude pomalejší a že budete mít štěstí; super zábava a ještě lepší strategie :). Ono když budete mlátit jako zběsilí, tak vám nabude zmiňovaný speciální chvat a vašeho soka posvačíte raz-dva :).
Do rukou bijící je též v nemalém měřítku nezvládnuté ovládání. Hru můžete ovládat jak na direkcionálu, tak na analogu. Bohužel na analogu nejde z neznámých důvodů skákat a na směrovém kříži zase uhýbat do stran. Tvůrci si asi mysleli, že hráči GC mají dva palce a tudíž pro ně nebude problém ukočírovat tuhle zběsile rychlou jízdu na dvou směrových ovládáních - absolutní hrůza. Prostě a jednoduše se tak budete muset bez něčeho obejít. Já jsem tedy zvolil direkcionál a tudíž se pro mne hra stala dvoudimenzionálním Street Fighterem. Vzhledem k tomu, že je rok 2003 a na trhu máme tituly jako nebo
Jediné zásadní, co se dá na hře pochválit je její obtížnost i na nižších levelech hraní a docela povedený Story mód, kde bojujete proti zlotřilému Magnetovi - abyste se s ním pak spojili proti společnému nepříteli, který chce kompletně vyhladit mutanty z povrchu zemského. Docela dobré a hlavně jak jsem říkal těžké. Nicméně bonusy po dohrání jsou opravdu slabé. Jestliže po úporném snažení ve Story získám jako odměnu jiný obleček pro jednu postavu (barbie hadr), tak musím říci, že něco je špatně!
Možná jsem se unáhlil s tím jediným pochvalným odstavcem. Ocenit bychom mohli i celkem dobře zvládnutou grafiku. I když samotná animace postav není nic moc, tak prostředí, ve kterých se bojuje, vypadají opravdu k světu. Podíváte se na skály, do bažin, na mutantskou akademii či na vesmírnou stanici. Všechno hezky zpracované. Zvuky a hudba jsou na dobré úrovni, ale nebudu je nijak zvlášť komentovat a rozpitvávat, protože ve mne nezanechaly nějaký konkrétní dojem, prostě jenom podařená audio kulisa na pozadí.
Pokud máte tu možnost a jste fanouškem X-Menů jako já, tak se na hru mrkněte a nejlépe si ji od někoho půjčte než ji budete kupovat. Jestliže nejste fanoušci tak se jí raději vyhněte. Průměrných her jsou plné regály…
X-Men Next Dimension | ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
|