X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine - komiksové rubání

  • 0
Do kin se chystá blockbuster s jedním z nejoblíbenějších komiksových hrdinů současnosti. Hra nesmí chybět.
X-Men Origins: WolverineStačí se podívat na žebříček nejúspěšnějších (co do výdělků) filmů poslední doby a měl by vám být jasný přinejmenším jeden trend spjatý s tímto článkem. Ano, komiksy už zase frčí jako za starých časů. Tentokrát ale nikoliv ve formě kreslených sešitů, nýbrž coby vysokorozpočtových snímků, na něž si z nějakého důvodu zvykly chodit celé rodiny. Ty se potom baví přehlídkou nejdražších počítačových triků, převzatých zápletek a sympatickými hrdiny s nadpřirozenými schopnostmi.

Obrovský úspěch v poslední době slavil Spider-Man, Batman a před nimi trilogie o X-Menech. Podle mnohých vůbec nejnadějnější komiksové přepracování do filmové podoby. Superhrdinů je tu hned několik, jsou dobře profilovaní a stojí na obou stranách barikády. Filmy byly po právuX-Men Origins: Wolverine úspěšné a není divu, že se chystá další. Tentokrát však upozaďující většinu z „xmenovského“ univerza na úkor jednoho jediného hrdiny – Logana známého spíše jako Wolverine.

A jako obvykle k tak obrovské produkci nesmí chybět ani náležitě zpracovaná hra. U těch podle komiksových filmů naštěstí už nějakou dobu neplatí pravidlo o nutné zkaženosti a nepovedenosti. Naopak, třeba Spider-Man 3 byl velmi kvalitní a také X-Men Legends se hrálo příjemně. To mají, stejně jako Marvel Ultimate Alliance, na svědomí pánové z Raven Software. Ti pánové, stojící za Hexenem, Hereticem, novými Wolfensteiny a nyní i X-Men Origins: Wolverine.

X-Men Origins: WolverineWolverine není žádné ořezávátko, ale pořádně drsný řízek, který nejde pro ránu daleko. Autoři chtějí vystavět hru kolem něho a přizpůsobit ji jeho stylu. To znamená, že v první řadě půjde o velkorysou rubačku, oplývající mnoha vychytávkami a efektními prvky, aby nepůsobila obyčejně.

Tvůrci ale nechtějí, abyste se zanedlouho nudili. A proto se můžete těšit na celou řadu naskriptovaných scén budujících atmosféru, ale i pasáží, kde nebudete bojovat, nýbrž utíkat, případně skákat. A nevyhnete se prý ani jednodušším puzzlům. Mohlo by to znít jako přiblížení Princům z Persie či Tomb Raiderům. Tak daleko ale X-Men Origins: Wolverine nezajde. Většinu času skutečně strávíte čištěním (lineární) cesty od nepřátel.

X-Men Origins: WolverineUž výše nastíněný systém hry dává tušit, že ve středu by měly stát nejrůznější kopy a údery. Má jich být slušné množství. Rozhodně nečekejte přílišné zjednodušení na dvě tři útočná tlačítka. Pravda, nebude jich ani deset. Ovšem výsledný kompromis pravděpodobně uspokojí i náročnější hráče. Obzvlášť když údery půjde opravdu flexibilně spojovat do komb. Ta navíc nesestávají jen z odmačkaných tlačítek, ale závisí i na okolním prostředí či typu nepřítele.

Připravte se na to, že většina bojů se odehrává formou komb. Sice můžete mačkat páté přes deváté, ale nedosáhnete ani zdaleka takové razance. Autoři tím chtějí docílit toho, aby hráči nad hrou skutečně rychle uvažovali a ne aby jí jen znaveně proplouvali.

X-Men Origins: WolverinePokud se vám bude dařit, není problém celý souboj odehrát v jediném kombu. Obzvlášť, když se vám podaří využít například okolního prostředí. Nepřítele totiž můžete třeba shodit z útesu, nebo mu nechat něco spadnout na hlavu apod. V některých fázích bitky se na obrazovce objeví tlačítko, a v případě, že se vám ho podaří rychle stisknout, dorazí hrdina nepřítele s velkou grácií a efektností.

V Raven Software si uvědomují, že nejdůležitější součástí jejich hry je postava Wolverina a podle toho také ve vývoji postupují. Jeho perfektní zpracování bylo na seznamu jako první. Jak známo, jedná se o pořádného vytrvalce, kterého nerozhodí jen tak nějaká kulka zavrtaná v jeho těle či bodnutí nože. To vše dokáže rozchodit. A autoři to převádí na obrazovku s neuvěřitelným detailem.

X-Men Origins: WolverineV boji se Wolverinovi trhá tričko, objevují se na něm krvavé skvrny, a když jde do tuhého, uvidíte na něm klidně i průstřely kulkami či kus odtrženého masa nožem. Skutečně nic pro slabé žaludky ani pro mladistvé. Model Wolverina je opravdu detailní, což jednoznačně napomůže atmosféře bitek. Pěkně vypadá i plynulé uzdravování a zacelování jeho ran.

Mohlo by se zdát, že je v podstatě nesmrtelný, ale tak tomu určitě není. Pokud bude Wolverine dostávat hodně na budku, zkrátka zemře. Žádné finty ve stylu nového Prince of Persia nečekejte. Autoři chtějí zachovat herní adrenalin, a to i prostřednictvím nadefinovaných ukládacích bodů. Doufejme, že nás jejich rozložení nebude frustrovat, a například že budou postaveny před důležité souboje s bossy.

X-Men Origins: WolverineTy mají být ostatně kapitola sama pro sebe a nebude prý výjimkou, pokud si to s nějakým tím šéfíkem budete rozdávat pět deset minut. Jak už bývá zvykem, musíte přijít na jeho slabé stránky. A samozřejmě také využít všech možných speciálních schopností, které má Wolverine k dispozici. Jako třeba využití divokých instinktů, znázorňujících slabá místa nepřítele. Wolverine ze sebe dokáže udělat i řízenou střelu a provrtat tělo nepřítele. Pro lítou a brutální akci je tu děláno opravdu hodně.

Grafika běží na třetí generaci Unreal enginu, přičemž nás autoři nechtějí zavřít jen do interiérů, ale ve velké hojnosti se podíváme i ven. Z obrázků působí lokace velmi atraktivně a exoticky. Zároveň i docela realisticky, až nekomiksově. Atmosféra má být každopádně temná, což se nám rozhodně zamlouvá.

X-Men Origins: Wolverine vypadá na další povedenou komiksovou adaptaci. Raven Software navíc nečerpají jen z filmu, ale právě i z původních komiksů, což celkový zážitek jednoznačně rozšíří. Film a hra by se měly ostatně doplňovat. Obou se s velkou pravděpodobností dočkáme v květnu tohoto roku.