Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xbox bude v Čechách až v roce 2002!

  12:00aktualizováno  8:41
Ačkoliv se původně spekulovalo o tom, že Xbox se bude vyrábět v České republice, skutečnost je nakonec zcela jiná. Nová konzole Microsoftu se u nsá totiž nejenže nebude vyrábět, ale ještě se jí dočkáme až půl roku po USA a Japonsku, navíc s pomalejším grafickým čipem, než se původně očekávalo.

Oficiální logo Xboxu

Koncem minulého týdne ve své tiskové zprávě společnost Microsoft oznámila, že její herní konzole nové generace Xbox budou v České republice, stejně jako v celé Evropě, k dispozici nejdříve v prvním čtvrtletí roku 2002, přičemž v USA a v Japonsku bude Xbox v prodeji již od podzimu příštího roku. Potvrzuje se tak pro nás neblahý trend, podle nějž to vypadá, že evropský trh není pro výrobce herních konzolí nijak zvlášť zajímavý, neboť i v případě PlayStation 2 byla Evropa posledním regionem, na nějž se tato herní platforma dovážela.

I v otázce výroby nové herní konzole udělal Microsoft minulý týden jasno. Až dosud existovala naděje, že se Xboxy budou vyrábět v České republice v nově stavěné továrně firmy Flextronics International v blízkosti Brna. Nakonec však fiktivní souboj s Českou republikou vyhrálo Maďarsko a Xboxy bude montovat tamní pobočka Flextronicsu, přičemž druhá „továrna na Xboxy“ bude v Mexiku.

Výčet negativních zpráv pro Čechy těšící se na tuto novou konzoli však bude pokračovat i nadále. Grafický chip Xboxu, který dodává nVidia, totiž nepoběží na 300 MHz, jak se původně uvádělo, ale „pouze“ na 250 MHz. 3D Xchip, jak byl grafický procesor pojmenován, pak díky tomuto „zeštíhlení výkonu“ zvládne vykreslit jen 125 namísto původně ohlašovaných 150 M polygonů za sekundu. I přesto je však téměř 2x výkonnější než grafický čip v Sony PlayStation 2.

Ostatně celkový výkon Xboxu hravě překoná konkurenční Sony PlayStation 2 i připravovanou Nintendo GameCube, která se na trhu objeví zhruba ve stejném období jako Xbox. Srdcem Xboxu totiž bude procesor Intel s frekvencí 733 MHz a 64 MB operační paměti DDR. Xbox tedy bude mít oproti Xboxu i dvojnásobně velkou operační paměť a tím pádem i propustnost, která dosáhne 6,4 GB/sec.

Dost však bylo technické specifikace a rychlostí, vraťme se k aktuálním informacím z kuchyně Microsoftu a k tiskové zprávě. „Zhruba rok před uvedením Xboxu na trh Microsoft již velmi pokročil v zajišťování podpory od komunity vývojářů a prodejců her. Podepsal již více než 200 smluv s nejlepšími světovými vývojáři a vydavateli her na vytvoření her pro Xbox. Nedávno byla např. ohlášena dohoda se společností Electronics Arts o přípravě až deseti titulů pro období uvádění Xboxu na trh.“ (BonusWeb informoval)

Microsoft si tudíž kromě nejlepších technických parametrů zajistil také silnou základnu kvalitních herních titulů od vývojářů těch nejzvučnějších jmen a jediným problémem tak může být nedostatek jeho nových konzolí, stejně jako se tomu stalo v případě PlayStation 2. “Naším cílem je zajistit úspěšné uvedení Xboxu, dobře zorganizované a s maximální podporou. I proto jsme si vybrali Flextronics, díky němuž dokážeme záměrným rozfázováním uvádění produktů na trh lépe zajistit uspokojení specifických požadavků trhu v jednotlivých regionech světa,” uvedl Robbie Bach, senior viceprezident herní divize a hlavní manažer pro Xbox (CXO) společnosti Microsoft. Modleme se tedy, abychom v prvním kvartále roku 2002 Xbox skutečně sehnali bez problémů a neopakovala se situace s PlayStation 2.

Autor:


Témata: Intel, Microsoft, Sony, Xbox


Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.