S problémem se na nás obrátil čtenář Bonuswebu Martin Švadlenka: „První problém s konzolí jsem zpozoroval po nainstalování hry NHL 15. V módu On-line versus se mi nedařilo najít soupeře. Pokaždé se stejnou chybovou hláškou: Chyba při získávání dat, zkuste to znovu později. Tu jsem si vyhledal na internetu a zjistil, že tento problém mají majitelé Xboxu One, kteří jsou k internetu připojeni od O2.“
Martin poté na facebookovém profilu O2 nalezl příspěvek, který se týkal problematiky s připojením Xboxu One. Devatenáctého září zde O2 Guru Mirek vyzval všechny, aby přes aplikaci Moje O2 Guru nahlásili číslo přípojky, typ modemu a kontaktní telefon.
„To jsem udělal i já a během třiceti minut mě kontaktoval technik z O2. K jeho udivení jsem na svém modemu neměl povolené potřebné porty. Na stránkách Microsoftu jsem nastudoval, které porty je třeba povolit pro službu Xbox Live a povolil je. Technická podpora mě poté dle domluvy kontaktovala a ověřili, že mám na modemu vše v pořádku nastavené. Ale multiplayer dál nefungoval. Zkusili jsme po telefonu různé varianty připojení internetu k Xboxu - kabelem, s manuálním zadáním IP adresy atp. Bezvýsledně,“ vysvětluje Švadlenka.
Po neúspěšných pokusech se s technikem dohodl, že konzoli vyzkouší u jiného poskytovatele připojení. U konkurence mu on-line režim bez problémů fungoval. „Jiná technička mi volala 26. září a sdělila, že problém, který je na straně O2, se podařilo zjistit a 30. září dopoledne bude závada odstraněna. To se bohužel nestalo,“ uzavírá Martin Švadlenka, kterému on-line hraní dodnes nefunguje.
O2 o problému ví, nedokáže však odhadnout, kdy situaci vyřeší. „V současné době intenzivně řešíme nekompatibilitu zařízení Microsoft Xbox One s naším pevným internetem, v jejímž důsledku dochází k omezení některých funkcionalit. Kolegové z technické podpory na odstranění problému intenzivně pracují – podařilo se jim odhalit příčinu a nyní pracují na jejím odstranění. Věříme, že k vyřešení situace dojde v co nejkratší době, zatím bohužel nemohu sdělit konkrétní datum. Zákazníkům se za komplikace velmi omlouváme,“ reagoval na dotaz Bonuswebu Martin Žabka z O2.
Michala Králová z českého zastoupení Microsoftu potvrdila, že se podílí na řešení problému. „Řešíme to společně s O2 a děláme pro to, co se dá. Pracujeme na tom,“ řekla Bonuswebu.