Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XIII - první část návodu

  12:00aktualizováno  24. ledna 8:47
Comicsová 3D akce na enginu Unreal Warfare dává tušit, že se mezi ostatními neztratí. O čem XIII je, jak se hraje a co kromě netradičního zpracování nabízí již jistě víte, možná vám však přijde vhod návod na nejtěžší obtížnost.

- recenze hry

Nebudu zdůrazňovat takové věci, jako důležitost neustálého pohybu, míření na hlavu atd. Návod je psán na hru na nejvyšší obtížnost, takže při hraní na nižší obtížnost jsou některé úkony trochu zbytečné a zejména souboje s bossy se dají odbýt mnohem přímočařeji a jednodušeji (vzít si tu nejsilnější zbraň a bezhlavě na ně naběhnout). Nezapomeňte, že pokud se přiblížíte k nepříteli zezadu, můžete jej potichu zlikvidovat omráčením, nebo jej ještě lépe vzít jako rukojmí a použít coby živý štít, a až se vám už nebude hodit, stačí mu zlomit vaz. Pokud budete navíc v ruce držet nějaký předmět (koště, popelník, lahev, židli), můžete nepřítele jedinou ranou zlikvidovat i zepředu, a když na něj například vybafnete zpoza rohu, nestačí udělat vůbec nic. Střepy se dají používat jako vrhací hvězdice, kterými můžete nepřítele zlikvidovat stejně efektně jako vrhacím nožem. Bojujte chytře, čekejte až si nepřátelé budou nabíjet, nebo poběží k padlému spolubojovníkovi pro munici, pak se můžete přiblížit, nebo vykouknout a bezpečně je zlikvidovat.

Ze zbraní se mi velmi osvědčil revolver Magnum, který dokáže nepřátele odpravit jedinou ranou do hlavy (bohužel do něj často chybí náboje), pistole jsou již o poznání slabší, na druhou stranu můžete střílet ze dvou najednou. Brokovnice jsou ideální na boj zblízka, když ale budete mířit na hlavu, lze je použít i na střední vzdálenost (přesnější je dvouhlavňová lovecká) a občas se vám dokonce podaří skolit jedinou ranou i vzdáleného nepřítele. Z automatických zbraní střílejte kvůli zpětnému rázu téměř výhradně po dávkách, jen na boj zblízka můžete použít automatickou palbu. M60 i AK-47 jsou účinnější než M16 a jejich sekundární palebný mód jsou právě dávky, u M16ky musíte olovo dávkovat ručně. Velmi smrtící jsou dvojité Uzi, kvůli malé přesnosti je ale také nutné střílet jen po kratičkých dávkách. V budovách se sice vyplácí na nepřítele „naběhnout“ a pumpovat do něj olovo hlava nehlava, v exteriérech je ale mnohem výhodnější vykouknout, vypálit pár dávek a zase se schovat za roh, zvlášť když budete bojovat s příslušníky speciálních jednotek, kteří mají automatické zbraně a dokáží je velmi přesně a rychle používat. Trochu zlobí granáty, které někdy nepřítele nezabijí (zvlášť pokud má na sobě brnění), protože ale před nimi nepřátelé utíkají, lze je ale používat k jejich vyhánění z úkrytu a zpoza barikád přímo před vaši hlaveň. Ale nyní již k jednotlivým misím.

Mise 1: Brighton Beach
XIII Tak takováto rána jistě zažil nejeden z nás, zatímco játra v skrytu břišní dutiny hořce pláčí, hlava se vozí na kolotoči a žaludek sjíždí pěkně divokou vodu. A navíc je tu okno s velkým O, což znamená, že si nepamatujete ani jak se jmenujete, a to spolu s několika střelnými poraněními téměř vylučuje příliš bujarý večírek jako důvod vašeho zuboželého stavu.
Pokuste se sledovat svoji zachránkyni, pak se objeví vrtulník a s ním i flashback, kterých se ve hře dočkáte vícerokrát, aby vám objasnily některé události (tento například důvod vašeho ranního pobytu na pláži). Jakmile se proberete, seberte vaší sličné zachránkyni (v níž je nyní více olova než silikonu) vrhací nůž, přes prosklené dveře jej hoďte telefonujícímu teroristovi do hlavy, okamžitě přeběhněte do druhé místnosti, seberte ze stolu vpravo pistoli a přes pootevřené okenice zastřelte druhého, v poklidu přicházejícího a zatím nic netušícího útočníka. Seberte mu kolt, na lavičce venku do něj najdete náboje, z místnosti s pistolí seberte nože, klíč a náboje do pistole (jsou ve skříňce hned vedle dveří) a ještě než úplně odejdete, nezapomeňte na lékárnu v místnosti s mrtvou záchranářkou.
Běžte napravo a uzemněte další dva útočníky (budete mít dost času přiběhnout až k nim a ještě se vyhnout palbě z vrtulníku) a ze skříňky na poslední boudě seberte velkou lékárnu. Vraťte se a vydejte se po lávce napravo, s rozmyslem sestřelte střelce z útesu, přiběhněte k dalšímu, který skočí na lávku, a než se stačí zvednout, pusťte do něj zblízka dávku z AKčka. Postarejte se o další dva dotěrné zločince a běžte na molo se žlutou záchranářskou lodí (pokud budete dost rychlí, zrovna před vás vrtulník shodí nepřítele, kterého také vyřídíte, než se stačí rozkoukat). Z lodě seberte lékárnu, poslední dva útočníci na vás čekají za přístavištěm, šetřit olovem na nich nemusíte, do další mise vám stejně žádné zbraně nezůstanou. Nezapomeňte si sebrat z boudy lékárnu a jeďte vyrovnat účty do banky, než vám vrtulník shodí další dva dotěry.

Mise 2: Winslow Bank
XIII Dejte úředníkovi nalevo klíč, nechte se zavést do sejfu, na vzdáleném konci místnosti otevřete šuplík, seberte diplomatku a užijte si další flashback, po němž vyletí kus stěny do vzduchu. Prolezte dírou, na konci chodby omračte opraváře, vyběhněte po schodech, seberte židli a uspěte s ní hlídače, na ochoze nalevo uspěte další dva členy ochranky a vlezte do předpokoje kanceláře ředitele. Počkejte si na hlídače, omračte jej, v další místnosti seberte lékárnu a popelník a vlezte do knihovny. Sledujte kroky hlídačů, oba omračte a vlezte do ventilační šachty za stolkem s lékárnou. Ventilací obejděte zamčené dveře, vezměte si úřednici jako rukojmí, seberte kartu, vyjděte na ochoz a couvejte až do výtahu, přičemž dbejte na to, aby mezi vámi a strážníky bylo vždy rukojmí.
Zbavte se úřednice a sestřelte nepřítele na protějším ochozu, pak k němu běže, úkroky vběhněte do otevřených dveří, zabijte ránou do hlavy dalšího vrahouna (je to jednoduché, stojí blízko dveří), ihned se otočte a běžte se postarat o zabijáka, který vylezl za vámi. Pak opět ihned pokračujte po ochoze až ke schodišti, kde čeká další černoch, a až se o něj postaráte, vraťte se sebrat si zbraně a lékárnu. Pak se od schodiště dejte dírou ve zdi, skrčte se a zlikvidujte střelce na požárním žebříku naproti a vydejte se do rukou FBI.

Mise 3: FBI
XIII Až skoční šéf FBI svou přednášku a major Jonesová vás zbaví pout, vylezte z kanceláře, propližte se ke dvojitým dveřím a šachtou nalevo prolezte až k další místnosti. V ní rychle omračte agenta, který vás uslyší a vstoupí dovnitř, otevřete prostřední skříň, seberte lékárnu a náboje a v místnosti za neozbrojeným sedícím agentem seberte velkou lékárnu. Omračte agenta v kamrlíku s počítači a vlezte do šachty za krabicemi. Počkejte až agenti zastřelí teroristu, přeplazte se do ventilace naproti a to se dejte napravo, bezpečně židlemi zlikvidujte agenty, kteří přežili přestřelku s útočníkem (nebo prostě vběhněte do chodby, omračte agenty a zastřelte teroristu) a vyzbrojeni židlí zlikvidujte útočníka číhajícího v konferenční místnosti na konci chodby (vyplazí se z ní postřelený agent) a s koltem namířeným na úroveň hlavy si za druhými dveřmi počkejte na poslední dva útočníky, pronásledující neozbrojeného agenta. Na konci chodby s dírou ve zdi vlezte do místnůstky vlevo, kde ihned omračte ozbrojence s brokovnicí. Seberte náboje ze skříně, v předešlé místnosti naleznete lékárnu v levé skříni a můžete se vydat po schodech nahoru.
Zbavte se pěti dotěrů, pak se vydejte napravo k díře v podlaze (pozor ať se s vámi neutrhne podlaha), seshora zabijte dva nepřátele dole a dejte si pozor na další dva, kteří k vám přiběhnou nahoru, obejděte díru, slezte po suti do přízemí pro náboje, vraťte se zpět a dejte se doprava dozadu. Brokovnicí zlikvidujte zabijáka, který se vám vrhne parakotoulem pod nohy (miřte na hlavu, má vestu) a až se postaráte o další dva, pokračujte ven a chodbou až k žebříku.

Mise 4: Major Jones
XIII Vyškrábejte se nahoru za Jonesovou, vyhoupněte se hákem na střechu, na protější střeše sejměte nepřítele, nafasovanou odstřelovačkou se postarejte o snipery a chcete-li, můžete zlikvidovat i vojáka, na nějž střílí Jonesová. Pak se spusťte na vodojem, z něhož se lze v bezpečí postarat o pětici grázlů dole. Z boudy si seberte lékárnu (jednu má u sebe i jedna z mrtvol) a vběhněte do dveří, které Jonesová odemkne, až zastřelíte zabijáka zabarikádovaného za stolem a posbíráte granáty, vydejte se po požárním schodišti a s rozběhem přeskočte díru. Až major odemkne dveře vtrhněte do chodby a postarejte se o dva chlápky (jeden se schová hned za roh – ideální práce pro brokovnici), pak vyběhněte na střechu s sundejte tři odstřelovače z protější budovy. Následujte Jonesovou, až k místu kde vyhodí do vzduchu sudy, z hořící boudy vyběhnou tři nepřátelé, ale jen jeden zemře sám, zbylí dva jsou překvapivě plni života, takže to okamžitě změňte a ihned se otočte a zlikvidujte další povedený páreček, který vám vpadl do zad. Z netknuté boudy seberte velkou lékárnu, přeskočte do okna budovy naproti a sledujte majora až do místnosti s vestou, kde na vás nepřátelé vezmou RPG. Nejbezpečnější je venku stojící nepřátelé oddělat odstřelovačkou (jeden s RPG, jeden s pistolí a dva s brokovnicí), a až Jonesová doběhne k plotu kolem heliportu, počkejte na rohu boudy vpravo, a zločince, který vyběhne zabijte zákeřně zezadu. Uvnitř boudy zlikvidujte bezpečností systém a oddělejte posledních pár zločinců. Tři vyběhnou z boudy za helikoptérou, jeden přijde ze zadu, takže si s nimi můžete pohrát, protože bazuka se vám do dalšího levelu nepřenese.

Mise 5: Emerald Base bridge
XIII Teď už víte, kde nepřátelé drží generála Carringtona, takže hurá pro něj. Běžte úžlabinou, až narazíte na příslušníka SPADS obírajícího mrtvolu vojáka. Přiběhněte až k němu a brokovnicí mu trochu poupravte kukuč. Pak si zadřepněte a s připravenou kuší se pližte dál, až vlevo uvidíte džíp. Stojí tam tři vojáci SPADS, nejprve zastřelte kuší toho u zadku džípu (má M16ku) a pak se v klidu a libovolným způsobem postarejte o zbylé dva. Skrčte se za džíp a na dálku kuší zabijte dvojčlennou hlídku, seberte náboje u vrat a lékárny ve strážní budce a vydejte se kaňonem k rozbitému náklaďáku. Počkejte až jeden voják odejde, druhého v klidu zlikvidujte zezadu, pokračujte dále, počkejte až dva vojáci vlezou dovnitř a vojáka hlídkujícího před skladištěm sestřelte kuší (samozřejmě je můžete také všechny postřílet, ale počet vojáku ve skladišti se tím nezmění), stejně jako hlídku nahoře nalevo na skále a další nad hlavním vjezdem do základny. Vběhněte do skladiště, okamžitě zlikvidujte dva nepřátele masakrující jeho osazenstvo, vyběhněte po schodech nahoru aktivujte ovládací panel a připravte se na několik čerstvých hlídek, které můžete likvidovat buď na uzounkých schodech, nebo z ochozu, schováni za bednami. Nezapomeňte sebrat nahoře na bednách lékárnu a dole velkou lékárnu, náboje a také brnění. V budce u propasti spusťte most, na druhé straně v boudě nalevo zlikvidujte dva vojáky (jeden se občas schová za krabice vpravo za dveře), seberte vše co se dá a zvenčí po krabicích na boudu vyskákejte. Vytáhněte se hákem na skalní římsu, na níž jste před chvilkou ke skále přišpendlili vojáka, odstřelte dva dotěry s kušemi, kteří přiběhnou k mostu a vlezte do ventilace.

Mise 6: Emerald Base rooftop
XIII Skrze tuto kratičkou část musíte proniknout až do nitra základny, ovšem žebřík, který k tomuto musíte použít má v sobě o něco větší dávku napětí, než doporučuje běžný praktický lékař, takže nejprve budete muset vyřadit čtyři generátory, vše samozřejmě bez spuštění alarmu (to ale nevylučuje použití střelných zbraní – nepřátelé zaregistrují jen střelbu v bezprostřední blízkosti). Vylezte z ventilace, dejte se koridorem a těsně před položenými kládami zahněte doleva mezi bedny a zezadu zlikvidujte hlídku. Odemkněte dveře boudy s blikajícím světlem (tak jsou značeny všechny čtyři generátory) a mezi dva vojáky vystřelte granát z M16ky (miřte trochu níž, ať neletí tak daleko), první generátor by měl být zničen. Dorazte přeživší, seberte náboje a nože a vraťte se zpět na příjezdovou cestu a kuší odstřelte vojáka hlídkujícího nalevo před velkými vraty, u nichž se v malé budce nachází druhý generátor. Než k němu ale dojdete, mezi bednami nalevo rotstřílejte další hlídku a v prosklené boudě seberte ve skříňce nalevo proti dveřím helmu a z druhé strany nože a lékárnu. Nezapomeňte na šípy na korbě džípu u 2. generátoru, pak odemkněte dveře napravo od cisterny a kuší se postarejte o plešatého vojáka přímo proti vám (až bude co nejdál od vás). Pak se dejte kolem zdi doprava, zblízka zlikvidujte fešáka v červeném baretu, který přechází k věžičce (nejlépe brokovnicí, nebo M16), za plechovou boudou dalšího a u tanku třetího. Čtvrtý voják je u budky s generátorem nalevo od místa, kde jste vstoupili a poslední generátor je v boudě pod vysílačem, kde na vás čekají také další dva vojáci, o něž se bezvadně postará granát z M16ky. Ještě než odejdete, prolezte boudy (dvě z nich jsou otevřené, v jedné by měla být velká lékárna). Vraťte se zpět k cisterně a vlezte do dveří napravo vzadu od ní, na dvorku zlikvidujte vojáka a v boudě napravo dalšího (má vestu a helmu, takže raději počkejte až půjde ode dveří a bude tak zády k vám), seberte lékárnu z pravé skříně mezi palandami a nože ze skříně v levém zadním rohu, a vylezte po nyní již bezpečném žebříku nahoru. Zabijte posledního vojáka a spusťte se z háku na plošinku, na níž je vstup do ventilačního systému.

Mise 7: Carrington’s cell
XIII Tak teď jste uvnitř základny a čeká vás vlastní záchrana Carringtona. Vydejte se ventilací a až generál Standwell s plukovníkem McCallem domluví, seskočte do místnosti. Otevřete dveře a tiše oddělejte vojáka vpravo a až budou vojáci nalevo odcházet od vás, běžte hned k němu, vlezte doprava na záchodky a inhumujte nebožáka v prostřední kóji přímo při vykonávání potřeby, v místnosti napravo proti toaletám seberte lékárnu z elektrické skříně vlevo, vraťte se k přecházející hlídce a v tmavém kumbále ho zabijte, počkejte na těžkooděnce, a pak ze skříněk seberte vestu a helmu (také můžete prvního vojáka zabít nahlas, vběhnout do otevřených dveří vlevo za ním a počkat na dva zalarmované vojáky, kteří přiběhnou přímo před vaši hlaveň). V místnosti napravo proti tmavému kumbálu jsou granáty, v místnost dále v chodbě je nahoře na hromadě krabic lékárna (další je v místnosti u výtahu, kde je i kuš) a za výtahem, u nějž hlídkuje stráž, je zezadu na krabicích několik granátů do M203. Až vyjedete výtahem a dostanete se k prosklené místnůstce, zblízka rozstřílejte vojáka po vaší levačce, pak se dejte doprava a obejděte celý blok, na druhého vojáka byste měli narazit zrovna v okamžik, když je k vám otočen zády.

Vyskákejte po bednách a rozbijte mříž ventilace, z níž vlají fábory. Prolezte ventilací až do šachty v níž přeskakují elektické výboje, připravte si kuš a zamiřte na střed emblému orla, který je na podlaze v místnosti pod vámi. Přesně na tom místě se zataví strážce. Poté, co jej zlikvidujete, zavěste se na lano, a až výboje přestanou, spusťte se dolů, skočte a utíkejte před palbou dozadu (k dolní části emblému, kam vám dovolí skleněné panely), takže byste se měli stačit dostat za přístroje v rohu místnosti bez zranění. Sejměte vojáka na ochozu a z kumbálku si běže vyzvednout kartu a náboje (nezapomeňte na lékárnu pod žebříkem a pistoli v rohu u mrtvoly), otevřete dvoukřídlé dveře a za pravé křídlo hoďte granát. Měli byste jich mít dost, a pokud přímo nepřítele nezlikvidujete (což je velmi pravděpodobné, protože se jedná o těžkooděnce), měli byste díky šestému smyslu alespoň zjistit jeho přesnou pozici. Obejděte celý blok a pokuste se dostat nepozorovaně zezadu ke dvojici rudobaretníků. Až je nakrmíte olovem, použijte kartu, projděte do řídící místnosti, kde si počkejte na dva vojáky a dejte se chodbou doleva. Téměř na jejím konci jsou nalevo dvoukřídlé dveře, za nimž čekají tři vojáci, které můžete usměrnit granátem a několika následnými dávkami z M16ky (další bezpečnou taktikou je vystřelit, čímž přiběhne první z nich, a až otevře dveře, zabte jej a jedno křídlo přivřete, nalákejte dalšího, ten opět otevře dveře, vykoukněte a oddělejte ho a stejným způsobem zlikvidujte i posledního), seberte granáty (v první skříňce vlevo, lékárnu a dokumenty (v druhé a třetí skříňce vpravo) a další munici ve skříni na konci místnosti. Teď se vraťte do chodby a vstupte malými dvířky do skladu, seberte lékárnu a vlezte do ventilace. Nejprve se dejte doprava a dojděte si pro velkou lékárnu a helmu, pak se vraťte a po flashbacku prolezte až do Carringtonovy cely. Pusťte generála, seberte vestu a lékárnu a zabijte přivolaného vojáka, pak se pokuste zlikvidovat dotěry nalevo (kromě prvních dvou, vyběhnou zezadu další dva, můžete je rychle zabít střelbou do sudu s hořlavinou), ale hlavně generálovi čistěte cestu (voják vpravo se také motá kolem výbušného sudu), na schodišti na konci chodby vás překvapí další dva vojáci, ale víc toho tu není, v klidu Carringtona následujte až na konec levelu.

A jak se s generálem dostat ze základny, a co bude dál, to si povíme až v dalším díle návodu.
Autor:




Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Další z rubriky

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.