Xtreeme Forces – postnukleární strategie

Na obzoru je další z mnoha 3D realtimových strategií, zasazená tentokráte do blízké budoucnosti – do neutěšeného světa po nukleární válce. Pracují na ní bývalí zaměstnanci firmy Dynamix a slibují několik zajímavých vychytávek, jako je systém minikamer, propracovaná AI, kvalitní engine, nelineární děj a podobně.
Xtreeme Forces

Her zpracovaných ve třech rozměrech v poslední době opravdu utěšeně přibývá. Kromě žánru FPS, ve kterém si jiný styl zpracování ani nedovedeme představit, se v posledních letech objevuje i mnoho 3D strategií, zejména těch realtimových. Do této kategorie by měla patřit i připravovaná hra Xtreeme Forces, která je momentálně vyvíjena indickým týmem Raptor Entertainment. Tato strategie bude zasazena do prostředí blízké budoucnosti a částečně tak asi bude připomínat titul World War III: Black Gold.

Příběh hry bude zasazen do doby krátce po nukleární válce, která zničila všechny globální struktury a uvrhla lidstvo do chaosu. Situaci se pokouší zachránit organizace United Colonies Front (UCF), která se snaží zformovat zbytky civilizace a nastolit alespoň jakýs takýs pořádek. K tomu ovšem využívá tvrdá pravidla a zákony a není proto divu, že se tento postup nesetkává úplně všude s pochopením. Zakrátko se zformuje společenství Freedom Force, které působí jako protiváha UCF. Vojáci UCF jsou vyzbrojeni nejmodernějšími technologiemi z doby před nukleární válkou, Xtreeme Forces ale i lidé z FF mají přístup k ultramoderní výzbroji a síly jsou tedy vyrovnané... Po pravdě řečeno, příběh hry opravdu není originální a je to již několikátá hra v poslední době, která je postavena na konfliktu organizované síly a svobodomyslné (příp. teroristické) skupiny. Hráč si na začátku hry bude moci zvolit, za jakou stranu bude hrát, přičemž kromě již zmíněných frakcí existuje i možnost hrát za neutrální skupinu.

Po výběru strany se hráč ocitá v roli generála malé armády, s níž se pouští do bitvy. Autoři slibují nelineární kampaň, kde nebude nouze o různé dějové zvraty a nebude chybět ani možnost změnit stranu, za kterou hráč hraje (přičemž může třeba ukrást technologie svého dřívějšího chlebodárce a obohatit jimi svého nového velitele, nebo zjistit pozice a důležitá místa své bývalé armády a prozradit je svým novým nadřízeným). Hra bude pochopitelně postavena na 3D enginu, který bude umožňovat volný pohyb, rotaci a zoomování kamery. Z přiložených screenshotů můžete posoudit jeho kvalitu, vývojáři se navíc dušují, že hardwarové nároky budou dost nízké. Xtreeme Forces bude také jako jedna z mála her obsahovat Xtreeme Forces systém minikamer. Malá kamerová okna lze přiřadit jednotlivým vojenským jednotkám nebo jejich skupinám, ale i nepřátelským strojům nebo obranným věžím. Autoři slibují, že tato miniokna nebudou nijak zpomalovat běh hry a budou tedy použitelná i na pomalejších strojích. Hra by měla také obsahovat sofistikovanou umělou inteligenci, a to nejen na straně nepřátel, ale i v "hlavách" vašich jednotek, které tak nebude nutno vodit vyloženě za ručičku.

Datum vydání ještě není ani zdaleka upřesněn, ale zatím se mluví o konci tohoto roku (lidé Raptor Entertainment by to nejspíš rádi stihli do vánoc). Co se originality týče, nemůžeme asi čekat nic moc, ale technické zpracování, slušná AI a systém minikamer by tuhle hru mohl katapultovat mezi nadprůměrné RTS. Na konečný verdikt si však budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.