Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

xXx – jako ve filmu

  12:00aktualizováno  12. září 5:31
Pozor, svět se ocitá znovu v nebezpečí. Seberte zbraň, vyslechněte si instrukce od šéfa a vyražte plnit vpravdě delikátní úkoly, ale mějte na paměti, že všude kolem vás budou teroristé a psi nakažení vzteklinou. Mimochodem, jedna z misí se odehrává v podzemí pražského metra. Ale v hlavní roli tady asi nepotkáte Vin Diesela.

xXx

Erotická adventura na handheldu? Ne. Něco jiného a přece tak stejného. Tak ještě jednou a lépe - pracujete vždy sám, rozkazy přijímáte od šéfa přes speciální zařízení, zřejmě telefon třetí a kousek generace, a fakt dobře umíte zacházet se zbraněmi. Tak vidíte, ani tentokrát se bez nás svět neobejde, protože jestli do toho nejdete, začnou všude vybuchovat chemické rakety. A ptáte se proč? Protože je nikdo nezneškodnil; vy jste je nevyřadili z provozu a při tom nepostříleli stovku teroristů a psů. Takhle to zní celkem ujetě, že? Ale je to tak. Zcela nepřekvapivě se znovu setkáváme s další variací na klasické téma 2D arkády - vezmi svého hrdinu, prolez úroveň, sežeň přístupové karty, všechny postřílej a vypadni. Pak tě čeká další taková pasáž, o něco obtížnější, posléze ještě pár podobných a šmytec. Při troše snahy hru dohraješ za den, tedy pokud ji dříve nevypneš. Nemohu sice říci, že xXx nezapadá do výše popsaného schématu, přesto se na začátku zdála hra daleko přitažlivější.

Jestli bych xXx něco nerad upřel, pak je to bombastický úvod - ne sice vizuálně, poněvadž mě mnohem více upoutala rychlá scénická hudba, jež ví jak zaujmout. K tomu se mihlo něco akčních obrázků, které dávají jasně najevo, že hlavní hrdina je drsnější než smirkový papír a tvář neoholeného muže dohromady. Nějak obdobně vypadají filmové trailery, díky nimž i ukrutně průměrný film vyhlíží náhle mnohem lépe, přitažlivěji. A xXx se jevil vážně skvěle, protože i přímo ve hře mne docela překvapila kvalitní grafika. Šoupu se tedy po nějakém mostě, s napřaženou xXx zbraní, načež přiběhne pes. Okamžitě střílím, nicméně výškové rozdíly udělají své, tedy se logicky skrčuji a psa posléze vyřídím. Pohoda, musíš si dávat pozor na psy, říkám si. Následuje další pes, tentokrát si počínám o něco pohotověji, avšak zranění se nevyhnu. Zatím nic vážného. Napadá mě, že bych mohl zkusit chodit přikrčený a hle, funguje to. Psiska si ani neškrtnou a to ani nemluvím o lidských nepřátelích, kteří sice představují reálné nebezpečí (silné zbraně), ale nikdy se nepřikrčí, aby vás zasáhli. Zní to divně, ale je to tak. Problém je, že v přikrčení se postavička pohybuje o něco pomaleji, než kdyby běžela, nicméně je to jistá a zatraceně výhodná střelecká pozice. A věřte tomu, že na bezhlavé střílení není příliš čas - nikdy nevíte, jestli na další obrazovce nečíhá pes, jenž se těžko likviduje. Ono totiž přikrčit se zabere chvilku čas a pes je už u vás. Další poznatek - nejlepší přítel člověka vám ubírá životy tím, že zběsile pobíhá na místě, kde zrovna vy stojíte. Čili: jste-li přikrčení a terorista se vás jakoby na tělo dotkne - a to i přesto, že střílí ze zbraně, která vás evidentně mine - ztrácíte životy. Možná vás napadá, proč tady řeším podružnou věc s krčením se, ale vy zatím netušíte, co já už dávno vím. Tohle je, prosím, celá náplň hry. První úroveň vás možná i okouzlí a vy si pomyslíte - co skvělého mě ještě čeká? Co dalšího autoři přidají? Nic. Vůbec nic. Sice se zde mihne pár pěkných meziher, ale vlastní hra umírá na nedostatek invence velmi brzy.

xXx

Nevěříte? Také jsem nevěřil, když se mi další level zdál zcela stejný jako ten předchozí. Pár dveří a do nich chybí vstupní karty rozlišené podle barev, jinak ale vypadá komplex za mostem stejně jako pražské metro. Jedna mise se odehrává v Praze, respektive v podzemním systému pražského metra. Tvůrci nešetřili nápady, každopádně obrazy devastace jimi nabídnuté se od reality naštěstí liší (snad). Vagóny zničené, nepřátelé se rekrutují z řad maníků, kteří plivají oheň. Na jedné výškové úrovni, samozřejmě. Ale abych neodbočil - důležité mi přijde, že obměna úrovní se nekoná. Připadá mi, že zaměstnali pouze grafika, který vyměnil textury z metra za textury s tematikou katakomb a sbohem. Chyba, chyba. Právě variabilita zachraňuje většinu i průměrných produktů, které se díky tomu odrazí z průměru alespoň o něco výše. Pravda, akční vložka, kdy jezdíte na motorce, vyhýbáte se autům, sbíráte kanystry s benzínem a brutálně kopete do dotěrných motorkářů, tak to prosím ano, ta se mi líbí. Sice jsem později zjistil, že se nehraje snad ani na rychlost, ale na to, abych sbíral kanystry s benzínem a předčasně neskončil, ale v zájmu nových nápadů to byla trefa. Sice se ještě při pohledu na některé 3D záležitosti drobet štítím, ale překonal jsem svůj odpor a zjistil, že to vypadá a hraje se celkem fajn. Hned vedle Dooma něco, co se mi vážně líbilo. Pak ale zpátky k průměru.

xXx

Dozvěděl jsem se, že hlavní panák hry je atlet ve službách, ehm, spravedlivých. Potom ale vyplývá jistá ironie z toho, že když necháte panáka stát, stojí jako dřevo. Po chvilce s sebou škubne, rozhodí rukama, ale potom rychle zpět k vojákovi na stráži.
Ale teď ještě něco milého na závěr, aby to nevypadalo, že xXx patří do kategorie špatných her - nepatří tam, pouze nenabízí nic, co by nám Digital Eclipse již několikrát neposkytli. To znamená jedenáct úrovní, mezihry, spoustu střílení (tentokrát bez krve), házení granátů, nějaké automaticky se měnící zbraně (když dojdou náboje), docela lehčí obtížnost (bez možnosti volby), vychytávku se střílením na žebříku, pohlednou grafiku, odfláknuté animace, pěknou rychlou hudbu a trochu smysl pro fér hru. Když totiž proběhnete přes podlahu pod napětím, bývá pravidlem, že tu existuje ne na první pohled viditelná možnost past přeručkovat. Nevím sice, jakých kvalit dosáhne film (počkejme si na říjen), potažmo hudební soundtrack a tričko s nápisem :-), každopádně hra je to fádní.

xXx
Výrobce/Distributor Digital Eclipse / Activision
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Každému co si zaslouží, a proto nemyslím, že byste chtěli ztrácet čas s průměrnou akční střílečkou. Snad pouze pro ty, co si jednoduše nemohou pomoci a fanatické fanoušky filmu, budou-li nějací.
Hodnocení: 50% (info)

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.