Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ubisoft o hrozícím násilném převzetí: Může to ohrozit naši kreativitu

  15:43aktualizováno  15:43
Svěřit rozhodovací pravomoci firmě, která se ve videoherním průmyslu neorientuje, může být zdrojem komplikací a úpadku. Alespoň to tvrdí šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Přesně to totiž jeho společnosti hrozí v souvislosti s potenciálním násilným převzetím korporací Vivendi.

Yves Guillemot, ředitel Ubisoftu | foto: Ubisoft

Ta totiž to samé učinila s mobilní firmou Gameloft, kterou Guillemot spoluzakládal. Guillemot však připomíná, že se Vivendi v herním průmyslu neorientuje. A že se odvětví vyvíjí tak závratným tempem, že to může představovat riziko pro kreativitu jednotlivých studií.

„Občas přijmete rizika, nefunguje to a projekt musíte zrušit. Očekávali jste totiž, že se odvětví bude posouvat jedním směrem, a nestane se tak. Když však manažeři tento postup umožní, nikdo vás neviní z neúspěchu,“ řekl Guillemot pro server Gamespot.

„Manažeři řeknou: ‘Dobrá, naučili jsme se to a to. Využijeme to v jiném projektu.’ Ale v organizacích s menší tolerancí k riziku si to nemůžete dovolit,” objasňuje.

Nezávislost je tedy podle Guillemota klíčem k riskantním projektům a ochotě jít proti proudu. A to je součástí firemní kultury v Ubisoftu. Firma například jako jedna z mála vydávala hry pro konzoli Wii U a mezi velikými vydavatelstvími bude také jedním z pionýrů virtuální reality.

Assassin’s Creed: Syndicate
Watch Dogs 2
Far Cry Primal

Do portfolia společnosti spadají hry jako Assassin’s Creed, Watch Dogs či Far Cry.

Guillemot navíc věří, že Vivendi jako potenciálního vlastníka není možné srovnávat s dalšími mateřskými společnostmi. Příkladem by mohl být ZeniMax, pod který spadá vydavatelství Bethesda.

„Zenimax se na videohry soustředí. Když jsem se s nimi potkal, měl jsem pocit, že se zaměřují především na hry. Není to veliký konglomerát jako Disney či někdo další. Jsou takřka nezávislí.“

U majitele, jako je Vivendi, prý hrozí také rozhodování založené výhradně jen na aktuálních trendech. Guillemot však upozorňuje, že by řada stávajících her tímto způsobem nevznikla.

Tituly jako The Division a Watch Dogs 2 společnost začala vyvíjet v době, kdy trendy směřovaly k free to play a analytici zvěstovali konec tradičního hraní.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.