Yves Guillemot, ředitel Ubisoftu | foto: Ubisoft

Ubisoft o hrozícím násilném převzetí: Může to ohrozit naši kreativitu

  • 6
Svěřit rozhodovací pravomoci firmě, která se ve videoherním průmyslu neorientuje, může být zdrojem komplikací a úpadku. Alespoň to tvrdí šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Přesně to totiž jeho společnosti hrozí v souvislosti s potenciálním násilným převzetím korporací Vivendi.

Ta totiž to samé učinila s mobilní firmou Gameloft, kterou Guillemot spoluzakládal. Guillemot však připomíná, že se Vivendi v herním průmyslu neorientuje. A že se odvětví vyvíjí tak závratným tempem, že to může představovat riziko pro kreativitu jednotlivých studií.

„Občas přijmete rizika, nefunguje to a projekt musíte zrušit. Očekávali jste totiž, že se odvětví bude posouvat jedním směrem, a nestane se tak. Když však manažeři tento postup umožní, nikdo vás neviní z neúspěchu,“ řekl Guillemot pro server Gamespot.

„Manažeři řeknou: ‘Dobrá, naučili jsme se to a to. Využijeme to v jiném projektu.’ Ale v organizacích s menší tolerancí k riziku si to nemůžete dovolit,” objasňuje.

Nezávislost je tedy podle Guillemota klíčem k riskantním projektům a ochotě jít proti proudu. A to je součástí firemní kultury v Ubisoftu. Firma například jako jedna z mála vydávala hry pro konzoli Wii U a mezi velikými vydavatelstvími bude také jedním z pionýrů virtuální reality.

Assassin’s Creed: Syndicate
Watch Dogs 2
Far Cry Primal

Do portfolia společnosti spadají hry jako Assassin’s Creed, Watch Dogs či Far Cry.

Guillemot navíc věří, že Vivendi jako potenciálního vlastníka není možné srovnávat s dalšími mateřskými společnostmi. Příkladem by mohl být ZeniMax, pod který spadá vydavatelství Bethesda.

„Zenimax se na videohry soustředí. Když jsem se s nimi potkal, měl jsem pocit, že se zaměřují především na hry. Není to veliký konglomerát jako Disney či někdo další. Jsou takřka nezávislí.“

U majitele, jako je Vivendi, prý hrozí také rozhodování založené výhradně jen na aktuálních trendech. Guillemot však upozorňuje, že by řada stávajících her tímto způsobem nevznikla.

Tituly jako The Division a Watch Dogs 2 společnost začala vyvíjet v době, kdy trendy směřovaly k free to play a analytici zvěstovali konec tradičního hraní.