Protože čas od první novinky o chystaném pokračování realtimové strategie Z opět trochu poskočil a protože se od té doby objevila i spousta novinek, je nepochybně nejvyšší čas na další zhodnocení situace. V předchozím článku byla hra dokonce v tak ranném stadiu vývoje, že ani neměla pořádné jméno, zatímco dneska už je známým faktem, že podtitul druhého dílu bude znít Steel Soldiers. Pochopitelně si nemůžete myslet, že to byl jediný pokrok, který za celou tu dobu Bitmap Brothers udělali - ten hlavní výčet teprve přijde.
Jestli čekáte, že začnu přechodem do třetího rozměru, tak čekáte marně. Hodlám totiž v praxi uplatnit svůj názor, že vizuální dojem je pěkná věc (a obzvlášť u her :-), ale není to věc prvořadá, takže se na ni dostane až za chvíli. My začneme úplně odjinud. Pamatujete si na skvělé robotí videosekvence z prvního dílu? Intro i videa mezi misemi ve Steel Soldiers jsou vyvedené v comiscovém stylu s "obyčejnou", ale působivou 2D grafikou. Na napsání příběhu, který se bude ve videích odvíjet, byl dokonce najat profesionální scénárista, takže prý o napínavý děj a překvapivé zvraty nebude nouze. Bitmap Brothers jsou na story nového Zetka dokonce tak pyšní, že si ho hlídají jako oko v hlavě a nechtějí z něj odhalit ani kousek - všechno pěkně drží pod pokličkou.
Není to ale ani příběh (a obzvlášť u realtimových strategií), co by dělalo z průměrné hry dobrou a naopak. Chvilka překvapení… jasně, je to koncept. Ten se od dob prvního dílu trochu posunul, vlastně přímo změnil. Zásadní význam připadl územní rozloze. Zjednodušeně řečeno - kolik půdy si zaberete, tolik moci získáte. Změna je v tom, že každá úroveň je rozdělena do dalších menších území, které jsou označeny číslem od jedné do pěti. Podle tohoto čísla pak snadno zjistíte, jak vysoký obnos peněz přibude na vaše konto, pokud toto území dobudete. K čemu jsou peníze, je snad jasné - jedině za ně lze rozšiřovat vlastní armádu a vlastní základnu. Bez pořádné výzbroje totiž tento typ her vyhrát nelze a to ani v případě, že byste byli geniální stratégové a měli vypracovaný neméně geniální plán na smetení nepřátelské základny. Zbraně, které na vás čekají tady, se zdají být nejen účinné, ale i zábavné - lasery, kterými provrtáte hned několik jednotek najednou, vysílače schopné vytvořit větrné či sněhové bouře, mobilní radarové jednotky rušící rádiové vlny protivníka, atd. Můžete třeba i přemísťovat svoje jednotky v helikoptérách, pokud by se vám zdálo, že se k nepřátelské základně sunou příliš dlouho. Celkem se chystá 30 singlových misí, které vás zavedou na návštěvu do šesti terénů.
Asi nikoho nepřekvapí, že speciální porci pýchy si autoři schovávají pro umělou inteligenci protivníkových jednotek. Pochvalují si ji skoro všichni a dlužno říct, že málokdy oprávněně. Jestli z toho v případě Steel Soldiers opravdu nakonec vyjde něco, co bude odolné proti taktice nakřečkování velkého počtu jednotek a přímočarého útoku, to se ještě uvidí.
Naopak už teď je vidět, jak bude vypadat grafika. 3D prostředí sice nemusí vyhovovat každému, ale pokrok nezastavíte, a tak je lepší si na něj zvyknout. Jestli máte mizerný orientační smysl, stačí, když prostě nebudete terénem příliš otáčet :-). Nouze pochopitelně nebude ani o všechny ty nezbytné efekty jako kouř (patrně z hořících budov), vodní hladinu odrážející okolí, změny počasí a tak podobně. O datu vydání zatím všichni taktně mlčí.