Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Základní mechaniky Diabla 3 se opět mění. Vydání hry se může vzdálit

aktualizováno 
Vývojářské studio Blizzard se nebojí i po letech vývoje měnit některé stavební kameny hry. "Při práci na Diablu 3 nás vypískali za přílišnou úpravu herních systémů, hra je již prý dobrá a máme ji vydat," říká hlavní návrhář hry, kterým je Jay Wilson. Ten však zároveň s tímto tvrzením nesouhlasí.

"Nikdo si nebude pamatovat, jestli hra vyjde pozdě, jen jestli je skvělá. Věříme v naší schopnost vydat skvělou hru, ale ještě ji nemáme," tvrdí Wilson. Na základě probíhajícího betatestu i samotné zkušenosti vývojářů, tak Blizzard upravuje celou řadu herních mechanik.

Mění se tak například inventář, řemesla (crafting), či typ statistik, které předměty upravují. Blizzard též chystá řadu změn týkající se dovedností a runového systému. Ty však ještě není připraven představit.

První novinkou je odstranění identifikačních svitků. Hráči budou i nadále objevovat neidentifikované předměty, odhalení jejich statistik však nebude vyžadovat žádný předmět. Identifikace je nově schopnost každé postavy.

Dochází též k pročišťování herních systémů a některé mechaniky ze hry mizí. Například postava Mystic (řemeslník-artisan) prý příliš připomínala systém drahokamů, které lze zasazovat do předmětů. A vývojáři tvrdí, že její úprava by vyžadovala kompletní přepracování, a proto ji raději odloží na později.

Diablo 3

Diablo 3 v akci

Původně též vývojáři nechtěli zahrnout vykouzlení portálu, kterým se hráči z bojiště mohou přesunout do města. Postavám to totiž umožňovalo utíkat ze soubojů a rozličnými způsoby obcházet bitevní mechaniky. Blizzard však objevil metody, kterými tomu lze zabránit, a vytváření portálů tak opět zahrnul do hry.

Z titulu proto mizí předměty nazvané Cauldron of Jordan a Nephalem Cube. Ty totiž měly hráčům šetřit čas v době, kdy hra nezahrnovala vytváření portálů. Rozkládat předměty (salvage) bude kovář a z bílých předmětů již nebude možné získávat materiály.

Blizzard též koketoval s představou, že by každý předmět měl být pro hráče využitelný. Vývojáři se však vrátili k pojetí známému z druhého dílu. Hráči tak opět budou objevovat veliké množství předmětů a většina z nich nebude mít valného využití.

Poslední zásadní úpravou je změna základních statistik, které slouží k vylepšování postavy. Těmi již nebudou obrana (defense), attack (útok) a přesnost (precision) a vrací se tradiční čtveřice, kterou je síla (strenght), obratnost (dexterity), inteligence a životní síla (vitality).

"Chceme, aby Diablo 3 bylo při vydání tou nejlepší možnou hrou," uzavírá Jay Wilson přístup společnosti. Tak zásadní úpravy mechanik se však s pravděpodobností podepíšou na datu vydání a titul nemusí stihnout kýžené první čtvrletí letošního roku.

Autor:


Témata: Blizzard, Diablo




Nejčtenější

No Man’s Sky (PS4)
GLOSA: Je No Man’s Sky podvod roku? Ne, jen oběť přehnaných ambic

Od ambiciózního vesmírného simulátoru No Man’s Sky se čekalo mnoho, tenhle druh slávy by si však autoři určitě rádi odpustili.  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.