Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zaklínač 2 potěší fandy knižní předlohy i poctivých her na hrdiny

aktualizováno 
Pokračování úspěšného dobrodružství zaklínače Geralta podle předlohy Andrzeje Sapkowského chce bodovat osvědčenými ingrediencemi.

Město Vergen patří trpaslíkům a leží přímo uprostřed masivních hor. Právě zde trpaslíci vztyčili budovy tak mohutné, že se zdají být postavené na celou věčnost. Město je obehnáno masivní zdí, uprostřed se táhnou široká granitová schodiště a nad propastmi se skví kamenné mosty.

Trpaslíci obývají majestátní obydlí uprostřed města, z nichž mnohá vedou do spletitých katakomb. Na okrajích Vergenu jsou trpěni lidé a elfové ve svých stanech nebo dřevěných boudách postavených na mokřadech. Člověk tu doslova cítí šíření nejrůznějších epidemií.

Tento příklad skvěle dokresluje míru detailu, s jakou tvůrci z polského CD Projektu pojímají atmosféru pokračování svého úspěšného debutu. Prostředí nechává vzpomenout na sérii Gothic. Vergen, ale i řada dalších lokací, působí na první pohled impozantně, ale zároveň je špinavý a temný. Po ulicích pobíhají občané a pokřikují na sebe různé komentáře. Hlavní hrdina Geralt je málomluvný, drsný a přímý. Kdo se mu nezdá, toho čekají problémy. Geralt a Vergen k sobě vlastně skvěle pasují.

Zaklínač 2

Přesto tu něco nehraje a celkově narušuje obrázek temné idyly. Ta myšlenka je neustále v povědomí, ale zatím není možné ji přesně pojmenovat. Nejlepší bude, když si Geralt najde nějakou práci.

Té je všude dostatek, třeba hned v místní taverně. Zde se dá Geralt do řeči s jedním z elfů, který mu prozradí, co jeho rasu trápí. Elfové a lidé jsou ve Vergenu bezdůvodně vražděni. Trpasličí městskou správu to přitom moc netrápí. Mohl by se snad Geralt pustit do pátrání? Ale jistě, jen je třeba sáhnout do měšce a zaplatit ne zrovna typickému hrdinovi. Kdo by ostatně pracoval jen z vyšších pohnutek.

Zaklínač 2

Elf dává Geraltovi do začátku dvě indicie. Všechny mrtvoly byly nalezeny v opuštěné vesnici za městem. Těla se pak dají prozkoumat v místní kryptě, která se však nachází uprostřed lesa a ten, jak už to tak bývá, není zrovna místem pro romantickou procházku. Byla zde viděna nejrůznější monstra, například harpyje. Ostatně, v taverně lze nalézt i lístek s vypsanou odměnou pro toho, kdo dokáže zabít královnu harpyjí. Geralt si ho pochopitelně strká do kapsy.

Pro upřesnění celé situace: celá detektivní záležitost ve Vergenu a řada dalších zakázek, na které zde narazíte, spadají pouze mezi vedlejší úkoly. Obří trpasličí město dokonce ani nemusíte navštívit, pokud se předtím v dějové linii zachováte určitým způsobem. Dostanete se ale na jiná, neméně zajímavá místa. Autoři tak hráčům vzkazují, že Zaklínač 2 bude velkým, obsahem napěchovaným a nelineárním dobrodružným eposem.

Zaklínač 2

Ale i vedlejší úkoly dávají hráčům nebývalou volnost v rozhodování. Když už se v rámci vyšetřování dostanete k démonickému sukubovi, který je hlavním podezřelým, můžete ho buď nechat běžet, nebo zabít. I to se může ukázat jako chyba, protože využijete-li v kryptě jemného chirurgického náčiní, najdete v jedné z mrtvol zajímavou indicii, že by sukub mohl být jen nastrčeným pachatelem.

Jedním z hojně kritizovaných nedostatků prvního Zaklínače byla nepřehledná menu. V pokračování se uživatelské rozhraní zásadně mění, je přehledné a moderní. Není to vůbec od věci, protože do inventáře se budete přepínat poměrně často. Důvěrně známé je i menu s talentovým stromem Geralta, který čítá 51 odemykatelných schopností.

Zaklínač 2

Ačkoliv tvůrci slibují, že Zaklínač 2 bude mnohem otevřenější než první díl, zkušenosti z prezentací svádí k určité skepsi. Ukazuje se totiž, že jednotlivé areály, které nejsou propojené do jednotného světa, vykazují mnohdy značnou omezenost a vedou hráče například jasně danou cestou. Slibovaná nelineárnost je tak zejména příběhovým dílem, v samotných lokacích už tak patrná není.

Zaklínač 2

Zaklínač 2 s velkou pravděpodobností nezklame fanoušky knižní předlohy a zklamat by neměl ani fanoušky prvního dílu hry. Autoři se sice pustili do modernizace, ovšem ne do takové míry, jako to udělalo třeba Bioware s Dragon Age 2. Zaklínač 2 by měl být stále poctivou a drsnou hrou na hrdiny, která i s technickým omezením světa pohltí svou unikátní atmosférou.

Autor:


Témata: Zaklínač


Nejčtenější

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Endciv
Budovatelská strategie Endciv zní jako hra snů, pokud splní všechny sliby

Při budování měst jsme v rámci počítačových her navštívili nejen různé epochy lidské historie, ale i jiné planety. V Endciv si vyzkoušíme, jak přežít v pustině...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.