Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cena za úspěch: vznik Zaklínače 3 stál 1,9 miliardy korun

aktualizováno 
Za obdivuhodnými výsledky Zaklínače 3 stojí úctyhodné investice a citelné množství práce. Hra vznikala tři a půl roku a jen interně na ní pracovalo 240 lidí. Včetně externistů, kteří však byli zapojení i do marketingu, s realizací hry pomáhalo 1 500 lidí.

Vyplývá to z prezentace autorské společnosti CD Projekt Red, která zmiňuje celkové náklady 81 milionů dolarů, tedy okolo 1,9 miliardy korun. Číslo však zahrnuje také investice do propagace.

Celkem vzniklo čtyřicet marketingových kampaní pro jednotlivé regiony a jedna zastřešující strategie pro celý svět. Šéf studia CD Projekt Red Adam Kicinski toto úsilí označil za ohromný úkol.

Hra vyšla s lokalizací do patnácti jazyků a sedm z nich zahrnovalo i dabing. Na všech verzích tak pracovalo celkem 500 herců, kteří propůjčili hlas jednotlivým postavám.

Fotogalerie

Kicinski projekt hodnotí jako dobrou investici a věří, že úspěch nebyl náhodný. Připisuje ho vhodné strategii společnosti, která se vůči hráčům snaží být férová.

Firma ostatně odhalila, že během prvních šesti týdnů hráči zakoupili šest milionů kopií. To je číslo, které zavedené značky mohou považovat za úspěch v rámci celoživotních prodejů.

S náklady ve výši 81 milionů dolarů však Zaklínač 3 patří mezi nejdražší velkorozpočtové hry. Vůbec nejnákladnější jsou údajně tituly Grand Theft Auto V s 256 miliony dolarů a Star Wars: The Old Republic s 200 miliony dolarů.

CD Projekt Red v současné době pracuje na datadisku Heart of Stone pro Zaklínače 3 a příští velkou hrou by měl být futuristický titul Cyberpunk 2077.

Autor:


Témata: Zaklínač


Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.