Na titulu pracovala společnost Interceptor Entertainment, tedy autoři loňské předělávky Rise of the Triad (recenze). Studio původně začínalo jako modifikační tým, který klasickou hru Duke Nukem 3D předělával do Unreal Enginu a s nabídkou na vývoj nové hry je oslovila společnost 3D Realms. Tedy původní autoři hry, kteří již práva ke značce nevlastní.
Gearbox proto podal stížnost u dallaského soudu, od kterého žádá zákaz vývoje a náhradu škod. Lidé z 3D Realms se prý pokoušeli přesvědčit jiné firmy, že k prodeji práv nikdy nedošlo.
Firma 3D Realms pak na stížnost reagovala oficiálním dopisem, ve kterém uvádí: "Jelikož práva náleží pouze Gearboxu, vývojářská snaha, jakou je například Duke Nukem: Mass Destruction, byla nejenom nepovolená, ale i poškozením práv Gearboxu. Společnosti Gearbox se za porušení práv omlouváme."
Titul Duke Nukem: Mass Destruction původně ohlásily webové stránky, které již nejsou v provozu. K oficiálnímu odhalení hry mělo dojít v úterý 25. února. Hra však vznikala od loňského září.
Gearbox v žalobě uvádí: "Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán." Odkoupení značky prý bylo nezištným krokem. Právní dokument upozorňuje, že studio 3D Realms na hře Duke Nukem Forever pracovalo od roku 1997 do roku 2009, a vývoj přesto muselo předčasně ukončit.
Společnosti pak údajně hrozila žaloba od vydavatelství Take Two a Gearbox se zavázal titul dokončit a ještě ředitele společnosti "štědře" odměnil. Duke Nukem Forever (recenze) však byl dle slov Gearboxu značně problematickým produktem, což vývojáři odhalili teprve po odkoupení značky.
Žaloba také uvádí, že se 3D Realms po vydání Duke Nukem Forever pokoušelo soudit o podíly z prodeje hry. Později však žádost u soudu stáhlo. Krok byl prý reakcí na nedorozumění mezi společnostmi.