Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedl vývoj Titanfall, nyní investuje čas i peníze do mobilního hraní

  12:08aktualizováno  12:08
Vývojář Vince Zampella nejprve stvořil sérii Call of Duty, později čelil soudům. To je však jeho minulost. Přítomností je akce Titanfall jeho nové společnosti Respawn Entertainment a další studio vyvíjející mobilní hry.

Ilustrační obrázek z akce Titanfall | foto: Andrej Brabec

To se jmenuje Nuclear Throne a Zampella je jeho investorem i rádcem. Na plný úvazek se však bude nadále věnovat práci v Respawn Entertainment.

Studio Nuclear Throne Zampella založil společně s Larrym Paceym, který pracoval ve vedoucích funkcích společnosti WMS Gaming. Ta vyrábí výherní automaty.

A proč Zampella od velkorozpočtového vývoje vykročil i k mobilům? "Je to zařízení, na kterém hraji, protože ho mám vždy u sebe," vysvětluje.

"Je vždy připojené (k internetu). Zabaví vás. Nějak se s tím dá pracovat. Neříkám, že je jedno lepší, nebo horší, při porovnání konzole a mobilů. Je to jiný herní zážitek," dodává.

Zampella však zůstává věrný orientaci na hardcore hráče. A to se má odrážet také v typu her, které jeho mobilní studio bude vyvíjet.

Nuclear Throne má v současné době dvanáct zaměstnanců a hledá další čtyři.

Vývojář s barvitou minulostí

Vince Zampella je jedním ze dvou duchovních otců série Call of Duty. Předtím stál za vývojem titulu Medal of Honor: Allied Assault a jeho nová značka Titanfall ve světě také slaví úspěch. Bonusweb ji ostatně v recenzi hodnotil 93 % (čtěte text).

Právě odtrhnutí se od série Call of Duty se však neobešlo bez komplikací. Vydavatelství Activision ho tehdy žalovalo pro odlákávání vývojářů do nového týmu.

Zampella však reagoval vlastní žalobou. Podle té Activision hledal důvody pro jeho propuštění. Společnost se údajně chtěla vyhnout vyplácení bonusů z úspěchu titulu Modern Warfare 2 (čtěte více).

Autor:




Nejčtenější

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.