Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žánr závodních her prý umírá a inovace mu nepomáhají

aktualizováno 
V průběhu letošního roku ukončila svou činnost dvě vývojářská studia, která se tradičně zaměřovala na závodní tituly. Podle Erica Hirshberga, ředitele Activision Publishing, je závodní žánr na ústupu. To byl jeden z hlavních důvodů pro uzavření studia Bizzare Creations, které stojí například za tituly Project Gotham Racing či Blur.

Jason DeLong, který je vedoucím producentem v Electronic Arts, tvrdí, že vynucená evoluce žánru nijak nepomohla. Vývojáři se prý často zaměřovali na inovaci, která však mohla být slepou vývojovou větví.

"Myslím si, že ve finále je závodní hra úspěšná, když se při ní někdo cítí jako hrdina. To, co lidé chtějí, je, šance vzít ovladač, dostat se za volant auta s výkonem pětiset koňů za dvě stě tisíc dolarů a mistrovsky s ním řídit napříč ohromující krajinou," říká DeLong. Jsou to prý tři čtvrtiny receptu na dobrou závodní hru.

Electronic Arts přitom letos na veletrhu E3 v Los Angeles představili titul Need For Speed: The Run, který závodní hru kombinuje s běhacími pasážemi. Ty mají sloužit jako příběhový most a narušovat závodní stereotyp.

Need For Speed: The Run má v Evropě vyjít 17. listopadu letošního roku pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360 (čtěte preview).

Autor:




Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.