Blur

Blur

Žánr závodních her prý umírá a inovace mu nepomáhají

  • 12
V průběhu letošního roku ukončila svou činnost dvě vývojářská studia, která se tradičně zaměřovala na závodní tituly. Podle Erica Hirshberga, ředitele Activision Publishing, je závodní žánr na ústupu. To byl jeden z hlavních důvodů pro uzavření studia Bizzare Creations, které stojí například za tituly Project Gotham Racing či Blur.

Jason DeLong, který je vedoucím producentem v Electronic Arts, tvrdí, že vynucená evoluce žánru nijak nepomohla. Vývojáři se prý často zaměřovali na inovaci, která však mohla být slepou vývojovou větví.

"Myslím si, že ve finále je závodní hra úspěšná, když se při ní někdo cítí jako hrdina. To, co lidé chtějí, je, šance vzít ovladač, dostat se za volant auta s výkonem pětiset koňů za dvě stě tisíc dolarů a mistrovsky s ním řídit napříč ohromující krajinou," říká DeLong. Jsou to prý tři čtvrtiny receptu na dobrou závodní hru.

Electronic Arts přitom letos na veletrhu E3 v Los Angeles představili titul Need For Speed: The Run, který závodní hru kombinuje s běhacími pasážemi. Ty mají sloužit jako příběhový most a narušovat závodní stereotyp.

Need For Speed: The Run má v Evropě vyjít 17. listopadu letošního roku pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360 (čtěte preview).