Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záznam online chatu s Petrem Vochozkou

  12:00aktualizováno  11:36
Kdy už konečně vyjde Mafia? Na jakých dalších hrách Illusion Softworks pracuje? Jak to vypadá s Hidden & Dangerous 2? Je těžké najít vydavatele? Jaké má nejoblíbenější hry, co poslouchá za muziku a koho bude volit? I na to odpovídal Petr Vochozka v online rozhovoru se čtenáři BonusWebu, jehož záznam najdete v tomto článku.

Petr Vochozka ve svém ředitelském křesle

Sedmadvacetiletý Petr Vochozka je jedním z nejslavnějších lidí pohybujících se na české herní scéně. Po průkopnických začátcích s nejlepšími hrami z Poličky pokračoval mnohem profesionálněji coby živnostník pod obchodním jménem Petr Vochozka - Vochozka Trading, kdy se zaměřoval zejména na zaštiťování vývoje českých her a jejich distribuci, přičemž řeknu-li Tajemství Oslího Ostrova, každému jistě vyvstane na mysli první česká počítačová hra, adventura od Pterodonu, o jejíž distribuci se zasadil právě Vochozka. Následovaly tituly jako 7 dní a 7 nocí, Ramonovo Kouzlo a další, následně se objevila i jedna z prvních kompletně lokalizovaných her - Agent Mlíčňák s nezapomenutelným překladem v podání Andreje Anastasova. Ostatně všechny tyto původní skvosty české herní scény si můžete zdarma stáhnout exkluzivně na našem serveru www.PlneHry.cz.

Český trh je však příliš malý na to, aby dokázal uspokojit finanční i osobní ambice schopných lidí, a tak se Vochozka vydal do světa. Vochozka Trading s.r.o. i všechny další tehdejší aktivity pověsil na hřebík, sehnal investory, kapitál a v srpnu roku 1997 založil firmu Illusion Softworks, která se začala zabývat vývojem počítačových her profesionálně - a hned prvním titulem Hidden and Dangerous dokázala, že to jde i v České republice a u milionů hráčů z celého světa si udělala velice dobré jméno. Jen tak mimochodem - Hidden and Dangerous se prodalo přes 250 tisíc kusů, což je rozhodně úspěch nejen v českém, ale v celosvětovém měřítku. Není tedy divu, že hráči ze všech koutů naší planety netrpělivě očekávají další tituly z dílny Illusion Softworks a tím nejžhavějším je právě dolaďovaná Mafia.

Mafia: The City of Lost Heaven je 3rd person akce, v níž se vžijete do role mladého taxikáře Tommyho, který je v jádru hodný kluk. Průšvih je ovšem v tom, že se zapletl s mafií, byl vtažen do války gangů a přitom přišel i o svůj taxík. Nedá se nic dělat, Tommy se dostává na zcestí a vybírá si cestu peklem. Vraždy a zlodějina jsou jeho každodenním chlebem. "Oko za oko, zub za zub" - to je Tommyho heslo. Bližší informace získáte v našem preview či výpisu článků, které si můžete seřadit dle vlastní chuti na downloadové (screenshoty, videa, hudba), aktuality či plnohodnotné články.

Kompletní záznam online rozhovoru s Petrem Vochozkou

Autor dotazu: Filip Matulík, odpovězeno: 21:31:25
Otázka: Tka to tak počítám a za chvíli to bude stá otázka na kterou odpovíte. Co ruky nebolí ? Nebo už je máte až po zem ? :) Cosby
Odpověď: Nebude, jdu domu :) Diky vsem za dotazy!


Autor dotazu: Jozef Kovac, odpovězeno: 21:27:17
Otázka: Michala Rybku povazujem za najlepsieho ceskeho herneho zurnalistu, ako ste sa dostali k spolupraci s nim? Na com teraz v IS konkretne pracuje?
Odpověď: Michal Rybka do Levelu samozřejmě dále píše. Zná obrovské množství her a skoro všechny je dohrál do konce a pomáhá nám v tvorbě her jako konzultant. Pracuje na neoznámených projektech, ale samozřejmě také hraje Mafii a sděluje nám svoje připomínky z pohledu recenzenta.


Autor dotazu: Jarmil Mikulík, odpovězeno: 21:20:46
Otázka: opet zdravím, ještě mě napadlo: jak moc Vás iritují ruzné warezové groups které týden po vydání hry připraví ISO nebo ještě hůř ripnutou verzi vaší hry? Byl byste schopen zajít až tak daleko, že byste použil služeb agentur jako BSA (bussines software alliance). Jak mc vás dokáže vytočit když někde uvidíte přsmahlé cd se hrou na které jste se dřel 3 roky?
Odpověď: Jarmile: hra se vetšinou na ISO objeví už několik týdnů před vydáním. Nedá se s tím nic dělat. My to prostě bereme tak, že musíme udělat tak dobrou hru, aby si ji i ten pirát koupil. Často to i tak funguje - vyzkouší si ISO a jako hold autorům si potom originál koupí.


Autor dotazu: Tomáš Krajča, odpovězeno: 21:19:37
Otázka: Ahoj Petře, proběhl jsem si dotazy a napadlo mě ještě, jestli nevydáte nějakou propagační freewarovku k některému svému připravovanému projektu? (já je mám totiž strašně rád... třeba The Settlers: Smack A Thief byly roztomiloučký... :o) A vůbec: hraješ freewarovky?
Odpověď: Freewarovky hraju, jsou totiž podobné 8-bit hrám, tzn. jednoduché a zábavné. Vydání něčeho takového neplánujeme, to spíše hry pro mobily nebo něco na webu ve Flashi.


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 21:18:27
Otázka: Ok tak ja sa lucim, prajem Vam a vasej firme vela stastia a uspechov! :-)
Odpověď: Díky Juraj.


Autor dotazu: nix acek, odpovězeno: 21:18:15
Otázka: Vadi Ti kdyz Vam hraci tykaji? :o)
Odpověď: V pohodě :) Ve firmě si tykám se všemi (mimo slečen, ale ty podle etikety musí nabídnou tykání první :) , nejsem žádný byznysman v obleku (ten vezmu na sebe tak 2x za rok).


Autor dotazu: Michael Stern, odpovězeno: 21:16:48
Otázka: Moc díky za vyčerpávající odpověď a pokud mohu, poslední otázka do definitivně poslední třetí nohy:)...rozvedl bych dotaz Juraje Cvespera, jaké podmínky by měl splňovat řekněme začínající programátor, pokud by měl zájem pracovat v Illusionu?
Odpověď: Nejlépe viz www.prijmeme-programatory.cz


Autor dotazu: Jozef Kovac, odpovězeno: 21:16:24
Otázka: Kedisi sa hovorilo o tom (len klebeta) ze IS chystal IPO ... po splasnuti bubliny novej ekonomiky sa prestalo. Planovali ste nieco take? Ak tak na na akej burze?
Odpověď: Jozef: V době internetového boomu to bylo možné, ale nebyli jsme na to dost velcí (to nejsme pořád). Jsem rád, že se nic takového neuskutečnilo a mám ve firmě pořád rozhodující slovo co se týče vývoje her. Nikdo tady totiž nechce děalt průmerné hry (to je ztráta času), ale jen to nejlepší a na to jsou samozřejmě potřeba dobré podmínky a čas.


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 21:14:33
Otázka: Sakra ja som otravny :) ale este by ma zaujimalo ake najvacsie problemy (okrem financii) ste mali ked ste zalozili firmu a zacali robit na prvych hrach a celkovo ake preblemy mate teraz (kazdy ma problemy) :-)
Odpověď: Juraj: každodenně se řeší maličkosti, prostě nevyrábíme šroubky, ale hry ve velkém počtu lidí a po dlouhou dobu. Dnešní situace je však dobrá, máme vynikající lidi, kteří jsou pro svoji práci nadšeni (a samozřejmě ji někdy nenávidí, protože doba vývoje a množství slepých uliček je fakt velké) a zkušení.


Autor dotazu: Jarmil Mikulík, odpovězeno: 21:10:38
Otázka: Dobrý večer, mám 2 otázky: A)jdete dneska pálit čarodějnice B kdybyste mohl svobodně rozhodnout - pokračování které slavné světové hry byste udělal? (váš tým udělal)
Odpověď: Jarmil: a. Nejdu, počkám na víkend na chalupu. Ani nevím, jestli se v Brně něco takového dělá... b. Ha, to je otázka.. těch her je tolik.. ne však každá stará dobrá hra je předělatelná do dnešní doby (3D grafika..). Namátkou Another World, Prince of Persia (ta nová verze je hrozná), Wings, ..


Autor dotazu: David Otoupalík, odpovězeno: 21:08:24
Otázka: Uz fakt pujdu prudit nekam jinam, ale nedovolim si posledni dotaz. Petre, mas nejake majetkove vztahy s firmou AAA (pres automobily), ze je v mnoha prispevcich zminujes :o)))
Odpověď: Davide, no jo, to mně ani nenapadlo, začnu účtovat az reklamu :)


Autor dotazu: Cabal Svk, odpovězeno: 21:07:52
Otázka: Je mozne navstivit Illusion Softworks, Pripadne vas osobne, alebo firma nieje pristupna pozemstanom :) ?
Odpověď: Zatím není, ale není vyloučený nějaký Den otevřených dveří.. V budoucnu...


Autor dotazu: Jozef Kovac, odpovězeno: 21:07:24
Otázka: Ste pravdepodobne dost zaneprazdneny clovek. Co na to hovori Vasa priatelka? Je vobec nejaka ?
Odpověď: Jozefe, priatelka je už delší dobu :) Snažím se být večer doma a o víkendech spíše nepracovat (spíše více hraju hry nebo vyřizuju věci doma v obýváků u počítače). Seznámili jsme se už když jsem tuhle práci dělal, tak si mohla vybrat :-D Často sice jezdím pryč, ale aspoň potom není doma ponorka a i po té době co jsme spolu se na sebe těšíme. Je zajímavé, že jak firma dozrává, lidi dozrávají s ní a máme zde čím dál víc svateb, miminek atd... Prostě vývoj her je práce jako každá jiná, i když s větší mírou kreativity a často náročnosti na čas.


Autor dotazu: Jan Kochert, odpovězeno: 21:03:57
Otázka: S jakou redakci hernich casopisu je nejlepsi spoluprace? Byla lepsi spoluprace se "starymi" redakcemi (rekneme za ery J.Eislera,A.Anastasova) nebo nyni (nove Score ci Gamestar)? A zadne diplomaticke odpovedi jako "kazda redakce ma pro a proti" !!! :o) Diky
Odpověď: Spolupráce je pořád dobrá :) Teď je to možná i lepší, protože nám naše jméno otevírá dveře.


Autor dotazu: nix acek, odpovězeno: 21:02:39
Otázka: A ještě jedna z posledních otázeček, co říkáte na skandál BW a screenshoty ze SimCity 4 (aneb BW naletěl Tiscali) - určitě Vám to neuniklo, když čtete všechny herní magazíny a BW považujete za favorita ;))
Odpověď: Taky jsem se nechal nachytat :))


Autor dotazu: nix acek, odpovězeno: 21:02:09
Otázka: Co je tedy pravdy na tom, že z Vaší firmy "utekl" ke konkurenci hlavní designér HD?
Odpověď: Nix: Tomáš Pluhařík pracuje v Mindware Studios a samozřejmě mu přejeme hodně štěstí. Detaily nebudu zveřejňovat, rozešli jsme se naprosto korektně.


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 21:00:38
Otázka: Ok tak chem ist k Vam robit :) budem na zaciatok betatester :-)
Odpověď: OK :)


Autor dotazu: Michael Stern, odpovězeno: 21:00:03
Otázka: Ještě do druhé nohy...distributoři. Dá to hodně práce sehnat zahraničního distributora, nebo se už začínají samy dívat směrem za železnou oponu a hlásí se o atraktivní tituly?
Odpověď: Michaele, tohle je snad nejtěžší část vývoje her. Samozřejmě zájemců je vždy spousta a všichni hru zpočátku chválí (hlavně Američani, ti v tom jsou mistři :), ale každý publisher chce mít velkou záruku, že neztratí peníze. Tzn. musíte mít nejraději něco za sebou, hru alespoň v Alpha stádiu (cca 1,5 roku vývoje), silného investora (moc důležité!) atd. Smlouva je také obrovsky komplikovaná věc - musíte mít anglické právníky, kteří jsou strašně drazí.. My jsme měli s Take2 velké štěstí a fakt bych nechtěl být znovu s situaci, kdy bysme byli na začátku a hledali publishera. Vemte si jako příklad skvělý Flashpoint, jaké měl problémy sehnat vydavatele!!! Nakonec měli také velké štěstí s Codemasters, i když, jak Marek Španěl psal, začali hře věřit až když se stáhlo milion dem.


Autor dotazu: Ondřej Prokop, odpovězeno: 20:54:16
Otázka: Zajímalo by me jeste jak to vypada s nejakym "volnym" demickem? Jestli bude, na termin se radsi neptam :)
Odpověď: Demíčko na MafiiM? Záleží na našem publisherovi Take2, my bysme samozřejmě rádi.


Autor dotazu: David Otoupalík, odpovězeno: 20:53:41
Otázka: Jaky je podil spolecnosti Cash Reform ve spolecnosti a nepremyslite treba spolecne (a po pravde, napadlo vas to uz aspon?) o prodeji nebo podstoupeni vetsiho procenta firmy nektere ze zahranicnich spolecnosti? Mel jste nekdy v poslednich rekneme trech letech naladu se vsim seknout?
Odpověď: Davide, je možné, že se v několika následujících letech změní vlastnická struktura firmy, ale já zde rozhodně zůstanu nadále a budu se snažit, aby měli lidi co nejlepší podmínky k práci a mohli skutečně dělat AAA hry. Jinak to nemá smysl. Nálady jsou občas různé, ale projekty se už začínají dokončovat a začínáme naplňovat druhou fázi existence firmy. Nejdůležitější je totiž projekt dokončit ve skvělé kvalitě, potom máme teprve něco v ruce a všichni mohou být spokojeni a šťastni. Do té doby je to tvrdá práce a obdivuji naše lidi, že fakt dokážou několik let dělat na jednom projektu.


Autor dotazu: Cabal Svk, odpovězeno: 20:49:56
Otázka: Kde vsade vo svete ste uz bol? Ako tvorca, no skor sef urcite vela, ale okrem cestovania koli praci.(dovolenka)
Odpověď: Na dovolenke v Africe v Keni, kde byly však podmínky hrozné a člověku připadalo, že se vrátil do dob Emila Holuba. Tam to bude trvat ještě hodně dlouho, než se vzmůžou. Jinak mimo klasických evropských destinací (Recko, Span, Itálie, Chorv) v Thajsku a tam to bylo naprosto super. Moře je moje velká záliba.


Autor dotazu: Andrej xxx, odpovězeno: 20:48:02
Otázka: Zdravim,...moja otazka: Akú otázku by ste chcel aby sme vam položili ? :-)
Odpověď: Andrej: cokolvek :)


Autor dotazu: nix acek, odpovězeno: 20:47:34
Otázka: Diky za předešlou odpověď, ješte by mě zajímalo co je nejčastější příčinou -dnes poměrně častých- odchodů vašich lidí pryč z firmy?
Odpověď: Nix, o častých odchodech za naší firmy jsem se doslechl pouze na internetu. Za posledního řekněme půl roku nás opustilo nebo jsme museli ukončit práci s maximálně 5-ti lidmi, což při počtu 150 lidí není velké číslo. Neodešel ani "nebyl odejit" nikdo klíčový.


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 20:45:43
Otázka: hmmm dochadzaju uz otazky..... takze ako vydite vyvoj svojej firmy do buducna???
Odpověď: Dost jasně - chceme vydávat POUZE špičkové hry, ty vždy nějaký čas zaberou. Chceme také vydávat více her ročně. Hry budeme dělat na více platforem. Pokud se bude našich her prodávat stabilně několik set tisíc, pocítí to samozřejmě i naši zaměstnanci na prémiích a bonusech (a samozřejmě dosáhnou zadostiučinění) a budou dělat ještě lepší hry :)


Autor dotazu: Lukáš Fedorčák, odpovězeno: 20:38:28
Otázka: Zdravim
Odpověď: Nápodobně, spojení funguje :)


Autor dotazu: Martin Dantes, odpovězeno: 20:38:09
Otázka: mayhem ohlasil teraz vela projektov, myslite ze su schopny dotiahnut vsetky dokonca? nie su tie oznamenia len koli tomu aby chytili nejakych publisherov na financovanie?
Odpověď: Martine, Mayhem se specilaizuje na tvorbu nízkorozpočtových projektů, kde je i nižší kvalita, určitě hry do konce dotáhne. Riki je už v průmyslu dost dlouho na to, aby vydával mylné informace.


Autor dotazu: nix acek, odpovězeno: 20:37:09
Otázka: Je pravda, že v brzké době vyjde na LEVEL CD demo jedné z vašich her ?
Odpověď: Nix: Nic o to nevím. Pravda však je, že určité překvapení pro české hráče plánujeme.


Autor dotazu: Michael Stern, odpovězeno: 20:36:35
Otázka: Rád bych se zeptal, jaké to je, šéfovat nejznámější "společnosti na hry" v České republice? Je to pořád o hrách, nebo se to už občas zvrhává na nudné vysedávání na schůzích, jednání s distributory a počítání těžce vydělaných penízků?:-). A za všechny fandy Star Wars bych měl zcela irelevantní dotázek: Co vy a tento fenomén?
Odpověď: Michaele, naštěstí nejsem ve vedení firmy sám, takže velkou část nudné administrativní práce deleguji některým svým kolegům a zabývám se pořád hrami. Star Wars bohužel moc neprožívám..


Autor dotazu: nevim taky, odpovězeno: 20:34:52
Otázka: Scháním Novej Počitač Nevíte Jakej Si Mám Koupit?
Odpověď: Nejakou Poradnou Masinu Na Ktery Mafia Pofici :)


Autor dotazu: Cabal Svk, odpovězeno: 20:34:27
Otázka: Ohladom ceskej hernej rvorby docela vynika Hra Ufo:Aftermatch od Altar Interactive, Povazujete tuto firmu za konkurenta? A co si myslite o hre samotnej.
Odpověď: Illusion Softworks je zaměřena spíše na realistické akční hry, Altar na Sci-Fi a Fantasy. Lidé si vybírají zaměstnání samozřejmě také podle jejich zálib, takže bysmě se s Altarem neměli překrývat. Vývoj UFA mně velmi potěšil a doufám, že to naši "sousedi" (jsme od sebe pár set metrů) dotáhnou do zdárného konce. Jenom kluci, bacha na 3D, některé hry budou vždy nejlepší ve 2D, jinak se ztrácí přehled.


Autor dotazu: Ondřej Prokop, odpovězeno: 20:31:51
Otázka: Jeste jedna otazecka: Nemyslite si, ze reklama na Mafii prisla ponekud brzy? Vzdyt to musi stat strasnych penez a vydani stale neni jiste.
Odpověď: U her bohužel nikdy nevíte, jak dlouho se budou ještě vyvíjet. Pro další projekty budeme jak my, tak náš publisher Take2 opatrnější.


Autor dotazu: Pavel Prouza, odpovězeno: 20:30:05
Otázka: Zdravim, jaky komunikacni prog. pouzivate? ICQ only, nebo i Messengera, Trilliana... Jinak hodne stesti s Mafii, mel jsem to stesti v prazske pobocce hrat alfu a ze zidle jsem se zvedal dost obtizne ;)
Odpověď: Pavle, ja osobně ICQ nepoužívá, emaily stačí. I tak mi jich chodí dost a vyřizování zabere velkou část dne.


Autor dotazu: Cabal Svk, odpovězeno: 20:29:16
Otázka: Zdravim, Precital som vela clankov o Mafii, tak ma uz nic o nej nenapada, ale tesim sa na nu. Hravate hry po sieti alebo internetu?A ak ano tak ake najradsej?(sietove, on-line) Dakujem.
Odpověď: Cabal Svk: Osobně hraji online nebo multiplayer velice málo.


Autor dotazu: Tomas Kouba, odpovězeno: 20:28:39
Otázka: Muzete prozradit jake vyvojove nastroje pouzivaji Vasi programatori ? Diky
Odpověď: Visual C++ zejména, plus nějaké další podpůrné.


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 20:28:09
Otázka: Zaujimal by ma este Vas nazor na vyvoj hernej sceni. Myslim suboj pocitacov a h. konzol. Podla Vas co ma pred sebou svetlejsiu buducnost a preco?
Odpověď: Určitě konzole - jsou více masovější, kupují je NEhráči a těch je přece jenom trošku víc než hráčů na PC. Nechci všas říct, že by PC nějak upadalo, ale trh je už v podstatě segmentován.


Autor dotazu: nevim taky, odpovězeno: 20:27:07
Otázka: Jakej máte počítač?
Odpověď: 1.4, 512RAM, GeForce 2, 17" monitor


Autor dotazu: Martin Dantes, odpovězeno: 20:26:33
Otázka: mna ako hraca velmi potesil novy projekt pod nazvom SPECNAZ od BYTE Software. vzdy bolo mojim snom hrat za rusa, doteraz to boli sami americania. a potom projekt Call Sign: Charlie alebo ako sa to presne vola. co si myslite o tychto projektoch?
Odpověď: Martine, vojenských her je dnes přemíra. Jestli za 2 roky uspěje SPECNAZ nebo CallSign Charlie, to nevím. Graficky vypadají obě dvě hry fakt dobře a na světové úrovni. Ale z naší zkušenosti je obrovský rozdíl udělat kousek scény nebo jeden level a dokončit celou hru. Oběma týmům přeji samozřejmě hodně štěstí a dobrého publishera.


Autor dotazu: Ondřej Prokop, odpovězeno: 20:24:42
Otázka: Kdyz uz jsme byli u tech hernich casopisu, co byste delal, kdybyste ve Score vyhral dejme tomu volant a oni vam ho ani po 3/4 roce nepredali a ani by se neobtezovali se vam omluvit?
Odpověď: Ondřeji, asi bych zavolal Tučkovi a ten by dostal sprda :) Nevím co poradit, možná napsat několik urgencí a pak pohrozit uveřejněním na Bonuswebu, volant určitě přijde.


Autor dotazu: Filip Matulík, odpovězeno: 20:23:25
Otázka: Co říkáte na české FAN stránky Mafie http://www.sweb.cz/fanclubmafia a http://mafiacz.hyperlinx.cz. Máte radost s propagace hry, která ještě ani nevyšla ? Nemáte nějaké zajímavé odkazy i na zahraniční FAN stránky o Mafii ? - docela by mě zajímalo, co na nich o České Mafii píšou. Díky Cosby.
Odpověď: Filipe, všechny fan stránky nám dělají velkou radost, někdy aktualizují i častěji než my :) Ale to je dáno hlavně tím, že my o hře píšeme samozřejmě pouze se souhlasem vydavatele, ale fanpages můžou psát cokoliv, klidně i kachny nebo neoficiální šuškandu. Postupně budeme přidávat na www.mafia-game.cz liky na fanpages.


Autor dotazu: Martin Dantes, odpovězeno: 20:20:44
Otázka: je teda nejaka nova firma-team ktora vas v poslednom case zaujala? by ma aj zaujimalo ci by ste vedel vymenovat slovenske teamy :) viem ze vas to nemusi zaujimat ale rozhodne by to stalo zato...
Odpověď: Martine, potěšilo mně oznámení Stunt Final cosi od Mayhem. S Rikim jsem se o této hře před nějakou dobou bavil a moc se na ni těším. Na HDD mám teď asi jen 15 her (dělal jsem čistku :) a originál původní Stunts je mezi nimi. Jestli máte nějakou konkrétní firmu na mysli, ven s tím, nebudeme přece tajnůstkařit :)


Autor dotazu: Tomáš Zika, odpovězeno: 20:18:24
Otázka: Dobry vecer, ctete nejake ceske herni servery? Predpokladam ze Bonusweb ano, ale divate se treba na Tiscali, Gameport, Gamez a pod? Co si myslite o jejich urovni? A prakticky to same by me zajimalo i u hernich casaku... Diky za odpoved.
Odpověď: Tomáši, čtu podrobně všechny, Bonusweb a Tiscali jsou favorité. Z herních Level, Score, GameStar (v tomhle pořadí) a šíleně mně potěšil Official Playstation 2 CZ Magazín s DVD, nejen že se může člověk odzkoušet hry, ale druhé číslo se dalo fakt i číst. Hodně mně zajímají novinky, rozhovory, zákulisí tvorby atd.


Autor dotazu: Josef Sutera, odpovězeno: 20:16:29
Otázka: Kamarade, nohejbal tady drtime denne na koleji, jsem ted neporazitelnej, klidne se ozvi na to ICQ :-))). Paintball uz teda nefrci? :-D
Odpověď: Paintball sem nehral asi 2 roky, ale ozvi se a zastrilime si. Snad sem to jeste nezapomnel :)


Autor dotazu: Jiří Švanda, odpovězeno: 20:15:58
Otázka: Vydání Mafie se blíží - slibovali jste výhodnou cenu, pokud již víte kolik, tak tedy kolik? Taky by mě zajímavala hardwarová náročnost a jestli plánujete (dle úspěchu) datadisk? A otázka přímo pro vás Petře, jak se koukáte na uvedení Xboxu předčasně na český trh trochu "podivnou" cestou.
Odpověď: Jiří, bude to pod 1.000 Kč za plně nadabovanou verzi profesionály. Datadisk není vyloučený, dělává se to. XBox - nevidím v tom žádný problém, naopak to vítám. Pokud by se vše dělalo přes pomalé (nebo neexistující) oficiální dovozce, třeba Sega Dreamcast by v ČR vůbec nebyla! Pokud navíc Microsoft nepotvrdil ani termín září, ostatní dovozce jen podporuji. My už máme XBox nějakou dobu z USA, ale evropský si také budeme muset pořídit, protože je to jiná forma (NTSC x PAL)


Autor dotazu: Juraj Cvesper, odpovězeno: 20:13:12
Otázka: Dobry den, zaujimal by ma Vas nazor na spoplatnovanie herneho webu Bonusweb. Aku cenu by ste ocakaval aby bola prijatelna?
Odpověď: Juraji, už jsem o tom mluvil - pokud to bude fakt něco extra, co se člověk nedočte zadarmo nikde jinde (nebo až později), předplatím si ho. Stejně jako mám předplacené IGN. Cena musí být pár desetikorun měsíčně, tak přes 50 by byla přijatelná. Problém spíš vidím v tom, jak platit - kartou? Poštovní poukázkou? To je dost nešikovné. Navrhoval bych třeba 0906 číslo, případně kombinace s předplatným některého časopisu (Level, Score, GameStar?) Nebo je možnost dávat předplatné k některé plné hře.. ? Nebo prodávat kartičky v obchodech s hrami? No, ale to nechám na Vrecovi.


Autor dotazu: Martin Dantes, odpovězeno: 20:10:03
Otázka: dobry vecer, chcel by som sa spytat ako pozerate na slovensku hernu vyvojarsku scenu. registrujete aj novo vzniknute teamy? oslovujete ich? je nejaky team na slovensku ktory vas zaujima ale povedzme ho este nemate? :) su nejake nove projekty na slovensku ktore vas nejako oslovili a ktore nie? dakujem za odpoved Dantes
Odpověď: Martine, konečně někdo ze Slovenska :) Ano, registrujeme všechno, známe se s většinou, ale týmů už máme poměrně dost a spolupráci s dalšími nemáme prozatím už v plánu. Skvělé zaměstnance však neodmítneme nikdy.


Autor dotazu: Ondra Novacek, odpovězeno: 20:08:29
Otázka: Jeste bych se chtel zeptat, mohl byste to alespon trosku vice konkretizovat. V cem bude hra od Pterodoonu tak atmosfericka? Nemylim li se kdyz reknu ze by melo jit o zavody?
Odpověď: Ondro, atmosféra je pro mně vtažení do děje a ztotožnění se s postavou, zapomenutí na čas. V této hře to funguje skvěle, člověk je fakt napnutý, až mu buší srdce. Více neprozradím.


Autor dotazu: Jan Kochert, odpovězeno: 20:06:30
Otázka: Koho budete volit? Nechcet si zalozit vlastni stranu? "Od ledna hry zadarmo" by byl dostatecne uderny slogan :o)
Odpověď: Honzo, určitě ODS. Mám ale obavy, že to stejně vyhraje zase ČSSD, té přibarvené Buzkové a Grossovi se rtěnkou a načesanými vlásky to na billboardech fakticky sluší :)


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 20:05:14
Otázka: Chtěl bych reagovat na Vaši odpověď, Black and White není tak dobrý, jak jsem já osobně čekal, moc se protahuje, a za chvíli začne nudit, ale Petera Molyneauxe (sakra jak se to jen píše) stejně obdivuji (hlavně za Syndicate, Populous a Dugeon Keeper).
Odpověď: Davide, no tom jsem zapomněl napsat. Jeho dřívější hry byly naprosto orgastické - ještě přidám Magic Carpet a Powermonger. u Black and White to trošku přehnal, dal toho tam příliš moc. Ani hráče to moc nevzalo - sice se hra objevila v žebříčcích (byli zvědaví), ale rychle se vytratila (nedoporučili ji dalším).


Autor dotazu: Martin Dvořák, odpovězeno: 20:03:38
Otázka: 1.Četl jsem někde ,že ted děláte na čtyřech hrách Mafie, H&D2,a další dvě tajíte.Neřeknete něco o těch dalších dvou hrách? 2.Říkal jste ,že musíte prodat aspon 200000 kusu her aby se zaplatil vývoj.Kolik se prodalo kusů hidden&dangerous?
Odpověď: Martine, děláme dokonce na více hrách, ale mimo informací dostupných na webu a v tomhle chatu nemůžu říct nic. Práva na distribuci má náš publisher Take2 Interactive a marketing a oznamování her dělá on. Vyznají se v tom skvělě, viz GTA3 5 milionů kusů, Max Payne asi 1-2 miliony, State of Emergency přes 1 milion, a pokračujeme: Mafia, HD2, Pterodoní hra, .. atd. HD1 se prodalo zhruba 500.000 kusů (ale náklady na tuto hru byly výrazně menší než na Mafii nebo HD2) + se teď prodává Playstation1 verze.


Autor dotazu: David Otoupalík, odpovězeno: 20:00:50
Otázka: Zdravím, IS už zaměstnává velký počet lidí a tak by mě zajímalo, z jakého důvodu od vás lidé nejčastěji odcházejí. Člověk by čekal, že od her nemůže utéct nikdo :-) A naopak, když lidi přijímáte, co uvádějí jako nejčastější důvod, že chtějí u IS pracovat? Díky a pěkný večer!
Odpověď: Ahoj Davide. Odchodů není mnoho, fluktuace je tady tak 5% ročně, to je nějakých 5-7 lidí. Průměr v ostraních firmách (jiný průmysl) je tak 10%. Důvody jsou různé a to na obou stranách, rozhodně není fér je ventilovat na veřejnosti.


Autor dotazu: Josef Sutera, odpovězeno: 19:58:45
Otázka: Čau Petře, ač jsem o tobě už dlouho neslyšel,vidím že se ti daří dobře,což je good.:-) Tak at se dale dobre vedei Vam vsem, to jest Adamovi, Jiříkovi atd. A at to obsahuje otázku,tak ještě hraješ paintball ? :) Potencionální betatester Pepa (ICQ95861239) :-))))
Odpověď: Nazdárek Pepo, co takhle dát zase někdy nohejbal? :) Doufám, že to zase nekopneš na balkón starý Heriánkový :)


Autor dotazu: Jirka Vašek, odpovězeno: 19:57:50
Otázka: Čauec Petře, byl jsem na veřejným testu Mafie. Bavilo mě to (až na ty nedodělaný poslední kola), ale chci se zeptat, kdy bude (asi) test pokračovat? Už jsem psal Láďovi Nečasovi, ten ale o tom, kdy bude další test neví. Můžeš to nějak upřesnit? Třeba: Do měsíce apod. Dík.
Odpověď: Jirko, zkus napsat Vláďovi, určitě ti dá vědět. Dík za podporu :)


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 19:57:09
Otázka: Co si myslíte že bude na herním trhu převládat - konzole nebo PC? Já bohužel myslím že konzole, není to možný důvod proč se nechcete dát do RPG, které na konzolích nemají šanci.
Odpověď: Davide, už dnes trhu dominuje PS2 a myslím si, že tomu bude tak nadále. RPG - pokud vím, RPG na konzolích slaví obrovské úspěchy. Dokonce i Baldur´s Gate se prodával velice dobře.


Autor dotazu: Administrator ..., odpovězeno: 19:55:41
Otázka: Chtel jsem se zeptat jestli hra mafie bude chranena nejakou protipiratskou ochranou jako u operation flashpoint kde netrpeli jenom pirati ale i kupujici kdy jim hra porat padala.Dekuji za odpovet.
Odpověď: Záleží na publisherovi Take2.


Autor dotazu: Přemysl Víška, odpovězeno: 19:55:27
Otázka: Nenapadlo vás někdy, ''ukuchtit'' hru s tématem seriálu Hvězdná brána? Určitě by to mezi hrami Star Treku a Star Wars bylo zajímavé spestření...
Odpověď: Přemysle, co se týče licencí, nějakou dobu jsme se bavili s naším publisherem o několika filmech, ale nakonec jsme usoudili, že uděláme radši svoji hru. Máme dost kreativních designerů a grafiků, takže nemusíme nic kopírovat.


Autor dotazu: Ondra Nahálka, odpovězeno: 19:49:49
Otázka: Ahoj,ještě bych se chtěl zeptat,bude H&D2 obsahovat In-GAME animace podobně jako Operation FlashPoint,které hráče dokonale vtáhnou do děje ?
Odpověď: Určitě, obsahoval je už i HD1. Většina animací v našich hrách budou realtime v engine.


Autor dotazu: Ondra Novacek, odpovězeno: 19:48:35
Otázka: Pekny vecer, mohu se zeptat, na cem v soucasne dobe pracuji hosi z Pterodoon Software a jak moc se vam vyplatil vyvoj hry Flying Heroes? Jaky byl vubec jejich prodej, vim, ze vetsi ohlas byl spise ze sveta nez z tuzemska... Diky.
Odpověď: Pěkný večer, kluci z Pterodonu pracují na naprosto skvělé atmosférické hře, která bude oznámena v průběhu několika měsíců. Hlavně mně těší, že publisher Take2 v ní vkládá velké naděje a chce ji postavit na stejnou úroveň jako Mafii a HD2. Vývoj probíhá již skoro 2 roky. Flying Heroes se prodávala dobře, ale úspěchu například HD1 určitě nedosáhla. Určitě to pro tým bylo zklamáním, ale jejich nynější hrou si to vynahradí.


Autor dotazu: Ondra Černo, odpovězeno: 19:45:42
Otázka: Chtěl bych se zeptat,když porovnáte Mafii a GTA 3,V čem si myslíte že je mafie lepší a naopak horší?
Odpověď: Ondro, GTA3 je více arkáda, Mafia je více simulace. Jsou to poměrně odlišné hry, i když je pravda, že sobě nejvíce podobné.


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 19:41:44
Otázka: Kterého herního vývojáře sám osobně uznáváte, a kterého nemáte rád za jeho žvásty o tom jak hra bude supr (doufám že neodpovíte Romero)?
Odpověď: Davide, u vašeho jména si vždy vpomenu na Chalupáře :) Romero je mimo. Uznávám hodně ID, Blizzard (prostě dělají hru tak dlouho, až je skvělá), trošku mně v poslední době zklamaa Peter Molyneux, Black and White nebyla zdaleka tak dobrá, jak se o ní vyjadřoval.


Autor dotazu: lucie novakova, odpovězeno: 19:39:18
Otázka: Zdravim, asi je to nemistny dotaz, ale neplanujete nahodou take nejakou ne-akcni ne-3D adventuru? :)
Odpověď: Lucie, určitě ne, ale dnes jsem četl na Doupěti, že tuším TOP distributor chystá plně českou Runaway za asi 600,-, na tu se těším. Jestli tohle čte p. Levay mám u něj az reklamu jednu kopii :) Jinak jsem koupil neteři na Vánoce Mrazíka od BIS, moc hezké. Sám s nostalgií vzpomínám na Amigu, kde bylo adventur skutečně hodně.


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 19:36:43
Otázka: Co posloucháte za muziku, kladete na svých nových hrách hodně důrazu na hudbu a celkový hodební doprovod?
Odpověď: Hudba a zvuky ve hře jsou OBROVSKY důležité. Proto jsme neváhali investovat a hudbu do Mafie a HD2 nahrál živý 45-ti členný orchestr. Já sám poslouchám - můžu vypsat co mám teď v autě: Monkey Business, Lenny Krawitz, Jamiroquai, Rebelové, No Name a MIG 21. Aktivně hudbu poslouchám jen v autě.


Autor dotazu: Petr Chaloupka, odpovězeno: 19:34:37
Otázka: Pokud by nejaky schopny programator C++ (zatim student) chtel pracovat ve vasi firme, ma sanci?
Odpověď: Petre, musím vás zklamat, má malou šanci. Potřebujeme lidi, kteří na hře pracují naplno.


Autor dotazu: Lumír Kuchař, odpovězeno: 19:33:52
Otázka: Ptám se vás ještě jednou, bude v Hidden and Dangerous 2 plně české verzi k dispozici kampaň Francie a v ní Operace Overlord - vylodění spojenců v Normandii? A chtěl bych se zeptat nemohl by jste pro mě a spoustu dalších nadšenců z Hidden and Dangerous 2 udělat datadisk - s kampaní Francie a misí Operace Overlord - v případě že to nebude normálně ve hře? Bylo by to super, kdyby se vám podařilo udělat stejně kvalitní misi, jako je ta v Medal of Honor - mám namysli Operaci Overlord. To by bavilo snad každého tak, že by to vyneslo Hidden and Dangerous na post nejlepší hry tohoto roku. Protože to tu ještě nebylo hrát Operaci Overlord v češtině. Děkuji za odpověď a věřím že mi odpovíte kladně a nezklamete mě. Hodně úspěchů v testování Hidden and Dangerous 2 vám přeje Lumír Kuchař - Měl bych ještě otázku - Kolik kampaní bude v Hidden and Dangerous 2 a jak se budou jmenovat? - budou stejné jako v Hidden and Dangerous 1?
Odpověď: Lumíre, vylodění se do Hidden & Dangerous snad ani nehodí. Překlad hry je "Skrytý a nebezpečný" a to vylodění rozhodně není. Možná někdy v budoucnu, však tohle není poslední hra, co děláme. Misí v HD2 bude přibližně tolik jako v HD1, plus minus několik.


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 19:31:41
Otázka: Zajímalo by mě také jestli sdílíte názor Martina Zimi, kterého na této práci zajímá hlavně ten velký bussines? Máte tenhle job rád nebo ho berete jako způsob obživy?
Odpověď: Martin Zima je stavař, který do her investuje jako do businessu. Já jsem hrami začínal jako koníčkem, spolu s dalšími lidmi jsme vybudovali skvělou firmu se 150-ti pracovníky, takže už je to také business. Ale zároveň i ten koníček. Nemám stejný názor jako p. Zima.


Autor dotazu: David Huml, odpovězeno: 19:30:13
Otázka: Můžete říct kolik odhadujete prodej Mafie a Hidden and Dangerous 2.
Odpověď: Davide Humle, už několikrát jsem zmínil, že bysme rádi nad 1 milion kusů od každého. Samozřejmě na více platformách dohromady (PC + příp. PS2, Xbox). Na PC se milion podaří překonat jen vyjímečným titulům (několika málo ročně)


Autor dotazu: Lukas Hrncarek, odpovězeno: 19:28:16
Otázka: Co muzu udelat proto aby se muj ksichtik mohl dostat do vasich her :)) byla by to celkem chlama :))
Odpověď: Lukáši, to není vůbec problém. Pravděpodobně v brzké době vyhlásíme takovou soutěž na naší webpage, kde přesně vysvětlíme, jak máte obličej nafotit (např. nesmát se jako do občanky, přesné úhly, odkud má jít světlo, rozlišení, pozadí atd.). Myslím, že tím zabijeme 2 mouchy jednou ranou - budeme mít dostatek materiálu a vy budete mít tu svou "chlámu" :)


Autor dotazu: Ondra Nahálka, odpovězeno: 19:26:15
Otázka: Jaké jsou podmínky pro práci betatestera?
Odpověď: Pro přijetí? Musí znát spoustu her, musí hrát podobný žánr jaký děláme, musí mít předpoklady pro další postup ve firmě (např. na designera nebo skriptera), znalost aspoň základní angličtiny a musí se taky vyznat v HW.


Autor dotazu: Ondra Nahálka, odpovězeno: 19:24:44
Otázka: Jestli budou Mafia nebo H&D2 hodně úspěšné hry, plánovali byste do budoucna Mafii 2 nebo H&D3? Používaly by engine LS3D nebo nějaký jiný modifikovaný engine?
Odpověď: Do budoucna asi ano, ale je otázka, jestli tam necháme nějakou jinou hru nebo je začneme tvořit přímo. LS3D se modifikuje neustále.


Autor dotazu: Ondra Nahálka, odpovězeno: 19:23:59
Otázka: Proč jste jako brněnská počítačová firma nedorazili na Invex?
Odpověď: Ondro, raději se soustředíme na tvorbu hry. Věř mi, že v říjnu před rokem jsme měli jiné myšlenky. Letos bysme chtěli něco prezentovat, ale spíše pod hlavičkou distributora pro ČR, sami jako IS mít stánek na Invexu nebudeme.


Autor dotazu: Ondra Nahálka, odpovězeno: 19:22:26
Otázka: Dlouho nevyšly žádné informace o H&D2. Můžu se zeptat, kdy vyjdou opět nějaké nové screenshoty nebo informace?
Odpověď: Ondro, teď se náš publisher soustředí na Mafii, HD2 marketing opět naplno rozjede brzy. Vývoj jde rychle dopředu.


Autor dotazu: Dark Lord, odpovězeno: 19:21:25
Otázka: Hrajete ještě vůbec hry (myslím nějaký dobrý od konkurence, prostě jen tak pro zábavu)? A kdyžtak: RPG rulezzz
Odpověď: Dark Lorde - hraju spoustu dem, spoustu her na PS2, na PC v poslední době ne tolik. Jako poslední jsem hrál Moto Racer 3, IL2 Sturmovik a teď sem si koupil Heroes 4. Hraju docela dost, ale málokterou hru dotáhnu do konce.


Autor dotazu: Jiri Masek, odpovězeno: 19:19:44
Otázka: Jooooo - za kolik se bude prodavat v Cechach Mafia? Kdo to namluvil, nejaky znamy herci. JKolik zabere instalace na HD?
Odpověď: Jirko, máš nějak moc otázek :) Mafia se bude prodávat pod 1.000 Kč, cena bude upřesněna. Dabing je špičkový, např. hlavní hrdina je Marek Vašut, dále je tam Petr Rychlý, Linda Rybová, Antonín Molčík, p. Saic atd.. Plná instalace bude přes 1 GB, ale je možno vybrat minimální, která bude výrazně menší.


Autor dotazu: Jiri Masek, odpovězeno: 19:17:25
Otázka: Jak dlouho asi zabere dohrani Mafie? Doufam, ze to nebude jedna peobdena noc jako u Max Payna.
Odpověď: Jirko, určitě to bude hodně přes 20 hodin, možná i 30 a více. Mafia nabízí dost zábavy. Extra bonus je volná jízda po městě, provokovat policajty a nechat se honit a vymýšlet na ně fintičky je parádní zábava.


Autor dotazu: Jiri Masek, odpovězeno: 19:15:59
Otázka: Pane Vochozko, 1. predplatite si Bonusweb? :) 2. Co rikate na pacienty typu Michal Novak, kteri se ptaji 10x? :) 3. Proc se s Mafii tak tahnete?
Odpověď: Jirko, 1. mám předplacené IGN, extra obsah mi připadně jako skělý nápad, takže pokud na tom bude Bonusweb podobně, určitě ano. 2. Nevím o něm 3. Dobrá hra dá prostě práci. Nemyslí, si, že bysme se až tak táhli, spíše byla oznámena moc brzy. Něco přes 3 roky vývoj není nic neobvyklého.


Autor dotazu: Filip Matulík, odpovězeno: 19:13:22
Otázka: Ahoj, mám jen pár dotazů a) můžete prosím napsat finální datum vydání ? (už to čekání fakt nemůžu vydržet :)) b) Zbraně vcelku už znám, ale bude tam i Sniperka ? c) Bude ve hře začleněn i mód volná jízda po městě ? a bude přístupný hned od začátku, nebo až po dohrátí ? d) Ta samá otázka :-), ale týkající se závodního módu. e) Jak to pojede na průměrné 900MHz, 512 MB Ram, GeForce 2 MX ?? - bude se sekat ?? f) Zajímalo by mě, jestli budou ve hře nějaké editory - na mise atp.. g) Bude tedy ve hře jen jeden pohled ala Max Payne ??, nebo bude i klasický Quakeařský ? h) Vyjde nějaké DEMO na Mafii ? i) Máte rád různé FAN stránky Mafie, nebo byste je nejradši neviděl ? j) Na jaké další hry se můžeme těšit po Mafii a H & D 2 ?? - jestli to není tajneee :-))). To je vše (nějak jsem se rozjel - pardon :-) Cosby
Odpověď: Ahoj Filipe. a)Mafia vyjde asi v červnu, ale záleží také na našem publisherovi Take2 Interactive. b) bude i sniperka, i když jen takový domácí bastl c)bude, hned od začátku (možná s jistými omezeními) d) bude upřesněno e) na tomhle počítači OK, máš dostatek paměti a dobrou kartu f) do hry s příběhem se editor těžko dělá, nebude g) ještě si nejsme jisti, každopádně 3rd ala Max Payne bude dominovat. h) to záleží na Take2, my bysme rádi (nemáme se za co stydět) i) fan stránky jsou skvělé j) zatím nejsou oznámené, ale jsou skvělé. Zejména jedna, o které se vůbec nemluví a možná vyjde již brzy je skutečně nářezová


Autor dotazu: Tomas Novotny, odpovězeno: 19:08:53
Otázka: Co jste říkal na otázky Kryštofa Poláška na šéfa Mafie, které hodně zasahovaly do interních informací o Illusionu?
Odpověď: Tomáši, otázky p. Poláška neznám, jestli se ptal na interní věci, asi mu nebylo odpovězeno. Často se sami o Illusion Softworks doslýcháme takové věci, že je nemé smysl komentovat.


Autor dotazu: Michael Holuša, odpovězeno: 19:07:44
Otázka: Kolik lidí pracuje na Mafii a kolik na Hidden&Dangerous 2?
Odpověď: Michaele, na těchto hrách pracuje zhruba 20 a více lidí na každé + jádro několik programátorů, kteří pracují na engine LS3D a na konverzích pro ostatní platformy. Všichni samozřejmě full-time pracovníci, nepoužíváme žádné externisty.


Autor dotazu: Tomas Novotny, odpovězeno: 19:06:11
Otázka: Nebyl jste nikdy "nervózní" z neustálého oddalování vydání Mafie? Nepozval jste si někdy šéfa týmu Mafie na kobereček s větou: "Tak do 3 měsíců to výjde, jinak... " ?
Odpověď: Tomáši, nervózní jsme tady všichni už minimálně rok, oddychneme si teprve až hra vyjde a objeví se aspoň v top-tenu :) Vávra je na koberečku neustále :)


Autor dotazu: Tomas Novotny, odpovězeno: 19:04:46
Otázka: Dobrý den, měl bych několik otázek: 1) Slyšel jsem o tom, že se Mafia už začal v USA předobjednávat. Nemohl byste prozradit, kolik kopií je již (třeba nejen v USA, ale celosvětově) předobjednáno? 2) Ke konci roku 2001 jste prohlásil, že letos budete vydávat čtyři AAA tituly ročne (1 čtvrtletně). Nehovořím ani tak o tom, že se Vám to zatím nedaří, ale zeptám se naopak: myslíte si, že je to po zkušenostech s protahováním Mafie vůbe reálné? 3) Kolik interview jste za dobu, co jste šéfem Illusionu dělal? Stovky - tisíce? :) 4) Jak si máme my hráči představit spolupráci mezi Vaší firmou a Zima Software? Nějak tomuto spojení nerozumím.
Odpověď: Dobrý den, 1. Neznám přesná čísla 2. Protahují se skoro všechny hry, ale někdy se dokončit musí :) Je pravda, že se start vydávání více her ročně se zatím posunuje, ale s Mafií to už začne. 3. Moc interview ne, v zahraničí totiž propagujeme zásadně naše designeryr her (za HD2 jsme 2 roky propagovali Tomáše Pluhaříka, za Mafii propagujeme Dana Hellboye Vávru). 4. Zima Soft - jedná se pouze o tvorbu Bloodline a dalších špičkových her, Poldy si dělá p. Zima sám.


Autor dotazu: Dimitrios Vlasakudis, odpovězeno: 19:00:34
Otázka: Zdravím. Chtěl bych se zeptat na pár věcí: 1.Kolik přibližně stál, resp. stojí vývoj Mafie a kolik stál vývoj Hidden & Dangerous? 2.Tlačí na vás vydavatel, abyste Mafii vydali co nejdříve? 3.Kolik kopií Mafie se podle vás ve světě prodá a kolik by se muselo prodat, aby se vrátily náklady na vývoj této hry? 4.Je dělání her na takové špičkové úrovni ještě zábava, nebo už jde čistě jenom o práci se vším všudy?
Odpověď: Ahoj Dimitri, 1. Vývoj špičkové hry v Čechách stojí 0,5 - 1 mio dolarů. Na hře dělá 20-25 lidí po dobu zhruba 3-3,5 roku. 2. Určitě, ale my se nedáme :) 3. Musíme prodat velice zhruba nějakých 200-300.000 kopií, ale plácl jsem do jen tak od oka. 4. Je to práce jako vývoj každého jiného projektu, ale jak se říká na Západě, "Je to sexy job". Je zde velká míra kreativity, kterou zejména grafici vyhledávají.


Autor dotazu: Michal Acler, odpovězeno: 18:54:03
Otázka: Pry mate podle smlouvy s Take2 vyrobit 4 hry rocne. Co je na tom pravdy a do jake miry je to splnitelne? Souvisi to nejak s tou vasi spolupraci se ZimaSoftem?
Odpověď: Michale, máme smlouvu na 6+2 hry. 6 je původních (Flying Heroes, Mafia, HD2 a 3 další), 2 jsou pokračování (pokud se tedy bude někdy dělat, tak např. Mafia 2, HD3..). Smlouva není časově omezena, hry můžeme vyvíjet klidně 10 let :) Časové omezení není možné, protože my se soustředíme absolutně na kvalitu a detaily a pořádná hra prostě zabere mnohem víc než 2 roky. Se Zima Soft to nemá nic společného, Bloodline není mezi těmi 6+2 hrami.


Autor dotazu: Administrator ..., odpovězeno: 18:51:00
Otázka: Stručně a výstižně: No kdy už konečně vyjde ta Mafie ???????? :-)
Odpověď: Administratore, jsi moc zvědav :) Mafia vyjde asi v červnu, ale záleží také na našem publisherovi Take2 Interactive. Dávám si to do clipboardu :)


Autor dotazu: Vaclav Štěch, odpovězeno: 18:48:30
Otázka: hoj. měl bych pár mini dotázků: Co plánujete do budoucna? Bude či má Mafia nějakou homepage ? Na kolika CD je Mafia ? De hrát přes internet ?(multiplayer) Sou cheaty ? To asi stačí ne ?teda esli odpovíte tak moc díkec.
Odpověď: Hoj Štěch. Plánujeme dost her, ale nebudeme je masivně oznamovat a už vůbec ne 2-3 roky dopředu, jak tomu bylo v případě HD2 a Mafie. Tlak je potom obrovský a je těžké prosadit si svou a hře skutečně věnovat čas, který potřebuje. Mafia má docela dobře aktualizovanou stránku i komplet v čestině www.mafia-game.cz . Počet CD bude ještě upřesněn, ale bude to asi víc než 2. Multiplayer bude upřesněn, pracujeme na něm. Cheaty budou určitě, ale Mafia se dá hrát dost dobře i bez nich. Díkec za otázku :)


Autor dotazu: Martin Matějka, odpovězeno: 18:45:28
Otázka: Dobrý večer pane Vochozka. Docela dlouho už jsem neslyšel o Hidden & Dangerous 2. Asi proto, že je teď větší zájem o Mafii a jak Mafia vyjde, tak se o H&D2 začne zase mluvit. Tak tedy, jak probíhá vývoj? Kdy hra vyjde? Děkuji za odpověď a přeji nadále hodně ůspěchů ve vývoji kvalitních her.
Odpověď: Martine, dobrý večer. Máte pravdu, nyní se náš vydavatel soustředí maximálně na Mafii, i když vývoj jak HD2, tak dalších her postupuje velice rychle kupředu. HD2 je ve fázi, kdy je každým dnem vidět více ze hry a konečně po těch letech vývoje to začíná být zábava hrát.


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 18:43:26
Otázka: Co nam muzete rici o vasi pripravovane hre Chameleon?
Odpověď: Lubore, nemůžu prozradit nic víc, než jsem psal na Bonuswebu a částečně na Sector.sk . Chameleon je velice pracovní název. Jedno je všaj jisté - hra už teď vypadá naprosto úchvatně a budeme dělat vše, abysme vyladili hratelnost. Nechceme vydat už žádnou průmernou hru.


Autor dotazu: Michal Novák, odpovězeno: 18:42:03
Otázka: To jsem zase já. Kdy už konečně Mafia vyjde??? Jak dlouho to bude ještě trvat??? Už mě to docela štve,ale jsem pořád věrný a koupim si jí, jenže moji kamarádi říkají, že už to nevydržej a že si jí nechaj někde přepálit!Ale nebojte ,odemě to přepálený mít nebudou!
Odpověď: Mafia by měla vyjít v červnu, ale záleží na Take2, to je náš publisher. Vydržte všichni, bude komplet česká verze a dabing je fakt skvělý. Česká verze vyjde zhruba stejně jako anglická (max dny nebo 1-2 týdny rozdíl, ale možná i stejně). Textu je tam opravdu hodně a díky rozdílné délce wavů se musejí určité části hry (hlavně filmečky) přestříhávat.


Autor dotazu: Michal Novák, odpovězeno: 18:40:10
Otázka: Ahoj chtel bych se zeptat na jaké konfiguraci půjde ale opravdu dobře Mafia. díky
Odpověď: Ahoj Michale, na tyhle technické otázky neodpovím přesně. Já mám na stole celkem normální počítač 1,2GHz, 512RAM a GeForce 2 a jede naprosto v pohodě. Více než na procesoru záleží na paměti (chce to aspoň 256) a grafické kartě. Dají se stáhnout detaily (a kupodivu to člověk ani skoro opticky nepozná) a Mafia jede i na 600MHz s 64MB RAM.


Autor dotazu: Jan Zýka, odpovězeno: 18:37:48
Otázka: Dobrý večer, chtěl bych se Vás zeptat, kdo propůjčil tváře hrdinům Mafie. Dělali jste nějaký konkurz nebo jste vybírali z programátorů jako tomu bylo v případě Maxe Payna? Díky za odpověď a přeji hodně úspěchů.
Odpověď: Původně měl hlavní hrdina hodně společného s hercem Bruce Campbellem a Sam měl zase tvář Joea Pesciho, ale kvůli možným konfliktům s autorským právem naši grafici (Drobek :) tváře změnili tak, že nejsou podobné nikomu. Spousta tváří je z našeho týmu, spousta tváří je také focených ve spolupráci s jednou brněnskou agenturou.


Autor dotazu: --- Miser ---, odpovězeno: 18:35:27
Otázka: Nemáte v plánu vytvořit v budoucnu nějaký hardcore RPG, možná konkurenta pro MORROWIND??
Odpověď: RPG zatim v planu nemame, soustredime se spise na realne hry. Morrowind vsak vypada skvele!

Autor:




Nejčtenější

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Další z rubriky

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.