Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalý zaměstnavatel obvinil Johna Carmacka, že mu ukradl technologii

aktualizováno 
Společnost Zenimax naznačuje, že by přilba Oculus Rift pro virtuální realitu bez jejich technologie zůstala garážovou záležitostí. Na povrch totiž vyplulo, že její bývalý zaměstnanec John Carmack v minulosti také pracoval na virtuální realitě. A to právě pro Zenimax.

Virtuální realita Oculus Rift | foto: Oculus

Deník The Wall Street Journal tak zveřejnil zprávu, kterou Zenimax zaslal firmě Oculus VR. V té se píše: "Jen díky koordinovaným snahám pana Carmacka, který využil technologii vlastněnou a vyvíjenou řadu let v Zenimaxu, se zakladateli Oculusu panu Luckeymu podařilo proměnit jeho garážovou chiméru na funkční skutečnost."

Oculus obratem zveřejnil reakci, v níž uvádí: "Je to nešťastné, ale když dojde na podobné transakce, objeví se najednou lidé se směšnými a absurdními prohlášeními. Máme v plánu Oculus i jeho investory bránit rázně a v plné míře."

John Carmack pak na svém Twitteru napsal: "Žádnou moji  práci nikdo nikdy nepatentoval. Zenimax vlastní mnou napsaný kód, ale nevlastní virtuální realitu." Později pak prohlášení ještě upřesnil a řekl, že technologie Oculus nevyužívá žádné části kódu, který vznikl pro Zenimax.

Server Engadget pravdivost kauzy ověřil u Zenimaxu. Zástupci firmy potvrdili, že do firmy Oculus VR zaslali právní dopis.

"Technologii Zenimaxu  není možné licencovat, přenášet či prodávat bez souhlasu ZeniMax Media. Naše nároky na duševní vlastnictví vycházejí z rozsáhlého výzkumu, který John Carmack a další lidé prováděli jako zaměstnanci Zenimaxu," uvádí společnost v reakci.

Firma navíc tvrdí, že v letech 2012 a 2013 poskytla firmě Oculus VR pomoc nutnou k vytvoření stávající verze přilby pro virtuální realitu.

"Zenimax a Oculus se v minulosti pokoušeli dojít k dohodě, ve které by Zenimax získal kompenzaci za svá duševní práva prostřednictvím rovného podílu na vlastnictví Oculusu. K uspokojivé dohodě se však nepodařilo dojít. Zenimax tak má za to, že je nutné se těmito otázkami nyní zabývat, a provede kroky potřebné k hájení svých zájmů."

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.