Age of Conan

Age of Conan

Zisky z předplatného on-line her poprvé v historii klesly

  • 8
Profit, který společnostem plyne z předplatného u on-line her, se v roce 2010 snížil o pět procent a dosahoval tak hodnoty téměř 28 miliard korun. V roce 2009 oproti tomu trh zaznamenal desetiprocentní růst a o rok dříve tento trh vzrostl o 21,6 procent.

Konkrétní čísla publikovala společnost Screen Digest, která se zabývá průzkumem médií a poskytováním konzultací a trh on-line her sleduje od roku 2002. Screen Digest ze současného vývoje usuzuje, že loňský rok byl stěžejní a tento typ zisků se bude nadále snižovat.

Společnost předpovídá, že v roce 2015 klesnou roční zisky z předplatného u on-line her na 23,5 miliardy korun.

Podle výsledků studie však rostou příjmy z her založených na drobných platbách, které například odemykají dodatečné funkce či různé vizuální doplňky. Zpravidla se jedná o tituly ke hraní zdarma neboli free2play a nárůst jejich zisku dosáhl v roce 2010 hodnoty 24 procent.

Na tento model ostatně přešla i řada titulů, které přístup do hry původně nabízely za měsíční předplatné. Jmenovat je možné například Age of Conan, Lord of The Rings Online nebo Global Agenda. Povětšinou se však jedná o tituly, jež s předplatitelským modelem bojovaly o přežití či byly prodělečné.

V poslední době přesto neustále přibývá titulů, které využívají právě modelu ke hraní zdarma a není proto vyloučené, že počet her s tradičním předplatným bude v následujících letech klesat. Průměrné zisky jsou u takových titulů ostatně vyšší.


Témata: Zisk