Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

  17:28aktualizováno  17:28
Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po dokončení projektu. A při tvorbě na volné noze musíte čelit ještě dalším překážkám.

Mezi nezávislými vývojáři se traduje, že pro generování stabilních příjmů stačí vydat několik her. Skutečnost však může být zcela odlišná a ani úspěšný první titul nutně nedává odpověď na otázku, z čeho příští měsíc zaplatíte účty. Teoretický dlouhodobý příjem z jednoho titulu totiž většinou jen těžko pokryje náklady pro vytvoření další hry.

A to ještě za předpokladu, že hráči o projekt jeví zájem. „Když vydáte první hru, která by si několik následujících let měla vést dobře, stále to neřeší vaši momentální situaci,“ vysvětluje na blogu Dave Toulouse.

Můžete navíc vydat i několik neúspěšných her, které několik týdnů po vydání upadnou v zapomnění. Toulouse například loni zveřejnil dva tituly, o které komunita zájem příliš neprojevila. „Už v době vydání nebyly úspěšné. Na moji stávající finanční situaci proto mají jen minimální dopad. Ještě pořád čas od času vydělají trochu peněz, ale není to nic, na co bych se mohl spoléhat,“ vysvětluje Toulouse.

March of the Living
March of the Living

Toulousova hra March of the Living

Prodeje jsou navíc nepředvídatelné, a vaše příjmy se tak každý měsíc liší. Toulouse proto upozorňuje, že je vždy nutné mít finanční polštář pro přežití slabých měsíců. S vytvářením rezerv mohou pomoci například různé slevové akce, během kterých si vaše výtvory mohou vést o poznání lépe.

Správa financí také závisí na individuální toleranci k riziku. Vsadíte vše na jednu hru a nenecháte si žádné rezervy pro případ, že by neuspěla? Nebo raději vydáte méně propracovaný počin a na bankovním účtě si ponecháte alespoň nějaké peníze?

„Ani úspěšní vývojáři si nemohou být jistí tím, jak se bude dařit jejich příští hře. Viděl jsem řadu lidí, kteří se škrábali na hlavě a přemýšleli nad tím, co se stalo. Měli hru, o jejíchž kvalitách byli přesvědčeni, a přesto dopadla bídně,“ popisuje Toulouse.

Počítat navíc nelze s žádnými externími faktory. Můžete mít například vcelku úspěšnou hru s tematikou ideální pro příští slevovou akci na Steamu a obchod mezi doporučované hry zařadí konkurenční titul, který se prodává o poznání hůře.

Často tak po vydání hry končíte v naprosto identické situaci, v jaké jste byli před jejím vývojem. Zaplatíte sice účty, nezbývají vám však rezervy nutné k práci na onom velkolepém projektu, který jste celou dobu zamýšleli.

Alternativou je uzavřít dohodu s vydavatelstvím, což pomáhá pokrýt průběžné náklady. Hra však ve výsledku musí prodat alespoň dvakrát více kopií. Peníze si totiž dělíte s vydavatelem, a vytvořit si finanční rezervu je tak ještě těžší.

Autor:




Nejčtenější

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Další z rubriky

Prezentace Devolver Digital na E3
Useknuté končetiny, explodující hlava. I tak vypadá E3 konference

Tisková konference nezávislého vydavatelství Devolver Digital patří mezi nejzajímavější události letošní E3. Byť jsme se toho o chystaných hrách moc...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Far Cry 5
Ubisoft vzkřísil milovanou značku, ukázal i nové záběry z Far Cry 5

Ubisoft na letošní herní akci E3 splnil přání mnoha fanoušků a ukázal filmeček z dlouho očekávané hry Beyond Good & Evil 2. Nebylo to ovšem jediné překvapení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.