Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Život v GameHall dnes na čas zkolaboval

  12:56aktualizováno  1:27
Invex aktuálně: Tisíce lidí tísnící se před GameHall dnes ochromily život brněnského výstaviště. Dav vznikl neuváženým krokem oganizátorů, kteří uzavřeli GameHall a pouštěli do ní jen omezený počet lidí. Ti po sobě šlapali ve snaze prodrat se dovnitř. V článku naleznete aktuální fotografie!

Invex 2002 Davy lidí krátce po otevření GameHall, čtvrtek 10.10.2002

Brněnské veletrhy a výstavy dnes krátce po otevření výstaviště, na němž čtvrtým dnem probíhá dvanáctý ročník mezinárodního ITC veletrhu Invex, musely uzavřít pavilon L, v němž sídlí GameHall, a návštěvníky do něj poté vpouštěli jen po částech. Podle tiskového mluvčího Invexu Romana Ondrůje přistoupil provozovatel akce k tomuto kroku na žádost vystavovatelů samotných, Ti o ničem podobném ovšem nevědí. "O nic takového jsme nežádali my ani naše konkurence," říká product manager AT Computers Pavel Šťastný, který s Cenegou pronajímající polovinu haly a dalšími vystavovateli tlačili na ochranku, aby pavilon otevřeli. "Nedalo se tady ani dýchat Organizátoři to letos, ostatně stejně jako v loňských ročnících, naprosto nezvládli," potvrdila Soňa Palarčíková z Dynamic Systems.

Tak jde čas... uvnitř GameHall, pondělí 7.10.2002 Tak jde čas... uvnitř GameHall, středa 9.10.2002 Tak jde čas... uvnitř GameHall, čtvrtek 10.10.2002

"Bylo tam opravdu narváno, Ti lidé poškozovali stánky. Ale není se co divit, o hry je zájem, i my jsme zaplnili veškerou plochu pro návštěvníky během necelých dvou minut," říká manažer ProGamers Honza Holuša, který se stará ve vedlejším pavilonu K o průběh mistrovství České republiky v počítačových hrách a kvalifikaci na World Cyber Games, herní olympiádu. Tam však situace tak dramatická nebyla, davy lidí se nahrnuly dovnitř či před bránu a na obrovských plátnech sledovali průběh nejzajímavějších zápasů.

Pavilon K, v němž probíhá herní mistrovství ČR, je naplněn k prasknutí a lidé sledují zápasy branou i z plochy před ním, čtvrtek 10.10.2002

Horší to bylo před GameHall. "Poté, co organizátoři uzavřeli bránu a lidi dovnitř pouštěli jen po částech, vytvořil se před pavilonem obrovský dav. Malí tam šlapali na velké, všelijak se strkali, děti dokonce plakaly... a my jsme pochopitelně tlačili na organizátory, aby pavilon otevřeli," popisuje Pavel Šťastný. Proudící dav je totiž podle vystavovatelů mnohem méně nebezpečný než situace, kterou organizátoři Invexu navodili.

"Situace není nejlepší. Náš stánek sousedí s GameStarem a je od vchodu úplně nejdál. GameStar má spoustu akcí, které lákají děti a myslím si, že jsou pro ně nebezpečné. Davy lidí se nám opírají o stánek a tím jej demolují, velcí šlapou po malých, je zde naprosto vydýchaný vzduch. Myslím si, že to je pro děti nebezpečné a vzhledem k teplotě, množství lidí a špatnému vzduchu i pro řadu dalších lidí," říká Palarčíková. Uzavření pavilonu, jímž se snažili situaci v GameHall uklidnit organizátoři, však podle ní situaci v žádném případě neřeší, ba právě naopak.

Davy lidí krátce po otevření GameHall, čtvrtek 10.10.2002

To potvrzuje i Šťastný. "Je-li otevřená brána, proudí sem čerstvý vzduch i davy lidí. Sem tam někdo ukradne reklamní letáček či myš, ale s tím se musí počítat. Horší je ovšem dav lidí bořící sloupy s drahou výpočetní technikou, který organizátoři vytvářeli před halou," líčí Šťastný.

Tohoto rizika si podle Ondrůje byli vědomi i pořadatelé. "Nebylo možné otevřít GameHall najednou, proto jsme se rozhodli pro postupné naplňování," uvedl Ondrůj. I přesto GameHall zažila krátce po dvanácté hodině nával, který by jí jinak plynule prošel. "Otevřená brána je pro nás ale prioritní, platíme za pronájem plochy velké peníze a organizátoři nám sem nepustí zákazníky. Několik hodin jsme do nich hučeli, aby bránu otevřeli, pomohl až argument, že pokud tak neučiní, nezaplatíme pronajatou plochu," uzavřel Šťastný v době, kdy už pavilon L žil svým tradičně bujarým životem.

Autor:




Nejčtenější

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Artifact - The Dota Card Game
Valve oznámilo novou hru. Není to ta, v niž jsme doufali

Valve na turnaji The International 2017 oznámilo novou hru. Není to ovšem Half-Life 3, ale nová digitální karetní hra.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.