Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I nejpopulárnější mobilní hry ztrácejí hráče zásadním tempem

  11:13aktualizováno  11:13
Mobilní hraní nemá na růžích ustláno. Ačkoliv o něm nadšeně hlásala řada společností, analýzy naznačují krátkou životnost jednotlivých titulů.

Ilustrační obrázek z Angry Birds Star Wars II | foto: Bonusweb.cz

Obrat z mobilního hraní má přitom letos přesáhnout 21 miliard dolarů, tedy zhruba 420 miliard korun. To představuje 19% růst oproti loňskému roku. V kombinaci se statistikami hraní však informace naznačuje značně rozdrobenou hráčskou základnu.

Situaci zkoumala společnost Fiksu, která se zabývá marketingem mobilních aplikací. Podle té je mají hry vůbec nejhorší životnost ze všech typů mobilních aplikací. Během prvních dvou měsíců se totiž uživatelská základna zmenší na polovinu.

Situace je navíc podobná pro většinu titulů a výjimku netvoří ani hry jako Candy Crush, nebo Angry Birds. Například tvůrci Candy Crush tak v reakci na druhé čtvrtletí snížili výnosovou předpověď pro rok 2014. Firma Rovio, která vytváří sérii Angry Birds, pak nedávno propustila 16 % zaměstnanců.

Z dat shromážděných společností Fiksu vyplývá, že největší počet uživatelů má hra v nultém měsíci. Během prvního měsíce pak číslo klesne na 43 %, okolo pátého ji hraje již jen 12 % lidí a mezi desátým až dvanáctým měsícem titul hraje jen 3-4 % lidí.

Situace se prý nemění ani u her, které instalují stovky tisíc hráčů. Analýza tak vývojářům do budoucna může posloužit k realističtějším odhadům tržeb.

Autor:




Nejčtenější

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.