Ilustrační obrázek z Angry Birds Star Wars II

Ilustrační obrázek z Angry Birds Star Wars II | foto: Bonusweb.cz

I nejpopulárnější mobilní hry ztrácejí hráče zásadním tempem

  • 26
Mobilní hraní nemá na růžích ustláno. Ačkoliv o něm nadšeně hlásala řada společností, analýzy naznačují krátkou životnost jednotlivých titulů.

Obrat z mobilního hraní má přitom letos přesáhnout 21 miliard dolarů, tedy zhruba 420 miliard korun. To představuje 19% růst oproti loňskému roku. V kombinaci se statistikami hraní však informace naznačuje značně rozdrobenou hráčskou základnu.

Situaci zkoumala společnost Fiksu, která se zabývá marketingem mobilních aplikací. Podle té je mají hry vůbec nejhorší životnost ze všech typů mobilních aplikací. Během prvních dvou měsíců se totiž uživatelská základna zmenší na polovinu.

Situace je navíc podobná pro většinu titulů a výjimku netvoří ani hry jako Candy Crush, nebo Angry Birds. Například tvůrci Candy Crush tak v reakci na druhé čtvrtletí snížili výnosovou předpověď pro rok 2014. Firma Rovio, která vytváří sérii Angry Birds, pak nedávno propustila 16 % zaměstnanců.

Z dat shromážděných společností Fiksu vyplývá, že největší počet uživatelů má hra v nultém měsíci. Během prvního měsíce pak číslo klesne na 43 %, okolo pátého ji hraje již jen 12 % lidí a mezi desátým až dvanáctým měsícem titul hraje jen 3-4 % lidí.

Situace se prý nemění ani u her, které instalují stovky tisíc hráčů. Analýza tak vývojářům do budoucna může posloužit k realističtějším odhadům tržeb.

.