Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrozící zkázu nezávislých her nepociťujeme, tvrdí vydavatelství

aktualizováno 
Ačkoliv vydavatelství Devolver Digital na poli videoher nepatří mezi veliké hráče, je možné ho označit za úspěšnou společnost. Zdá se, že dokáže předpovídat popularitu herních konceptů, a do jejího katalogu patří některé z nejúspěšnějších nezávislých her posledních let.

Shadow Warrior 2 | foto: Flying Wild Hog

Do úspěšného katalogu Devolver Digital patří například Hotline Miami, Shadow Warrior či The Talos Principle. Když tedy někdo před zástupci firmy zmíní předpovídanou zkázou nezávislých her, krčí jen rameny.

„Každý rok je lepší než ten předchozí. Prosperita je podle mě nejlepší způsob, jak to pojmenovat. Život je skvělý. Vážně skvělý,“ říká Graeme Stuthers, jehož pozici není možné jednoduše pojmenovat. Všech šest zaměstnanců Devolver Digital totiž pracuje napříč disciplínami a formální označení nepoužívají.

Firma ostatně v říjnu vydala první mobilní hru Downwell, která si podle agregátoru hodnocení Metacritic vysloužila průměrné skóre 91 %. Kromě toho také sklidila několik ocenění.

The Talos Principle
The Talos Principle
The Talos Principle

The Talos Principle

Na otázku serveru Games Industry ohledně rozmělnění rizika tak Stuthers odpovídá: „Je zajímavé, že tak lidé náš postup vnímají. Nikdy se totiž nerozhodujeme na základě pestrosti. Ať už je to Downwell, Talos, nebo Shadow Warrior, vždy vydáváme věci, které nás osloví.“ O žádnou komplexní strategii prý nejde.

Spoluzakladatel firmy Harry Miller navíc vysvětluje, že se Devolver Digital nebojí jít vlastní cestou. A to ani v případě, že jí to ostatní lidé rozmlouvají.

„Do mobilního světa jsem se nehrnul. Spousta lidí mi totiž říkala, že je to bez využití modelu free to play zbytečné. Ale zjistili jsme, že existuje prosperující trh s lidmi, kteří jsou ochotní zaplatit dopředu. Zdá se tedy, že lidé za slušnou hru peníze klidně utratí,“ říká Miller.

Zároveň však upozorňuje, že mladší generace může situaci vnímat jinak. „Když se o těch hrách bavím se svými dětmi, ptají se: ‚Chceš za to peníze?‘ A když jim řeknu, že to bude třeba za 70 korun, jejich reakce je: ‚Kamarádům to ukážeme, ale nikdo si to nekoupí.‘,“ tvrdí Miller.

Hotline Miami 2: Wrong Number
Hotline Miami 2: Wrong Number

Hotline Miami 2: Wrong Number

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.